Hallo,
Ik heb bijna 4 jaar geleden een pc gekocht voor gaming, maar de huidige set-up is voor mij te traag en het gamen gaat niet meer optimaal. Ik heb zelf weinig verstand als het gaat om hardware en vind het daarom moeilijk om nieuwe upgrades te kiezen.
Ik speel met name BF4, wil ik dit spel kunnen spelen moet ik alles op low zetten. Zelf op low heb ik last van haperingen en geen vloeiend beeld. Ook het laden van alles duurt een "eeuwigheid".
Het doel van de upgrades moet er voor zorgen dat ik sowieso BF4 op hoge settings vloeiend kan spelen. Uiteraard nieuwe games die nog moeten uitkomen moeten vloeiend speelbaar zijn.
Zelf heb ik gekeken naar de best buy guides van tweakers. En dacht zelf aan nieuwe werkgeheugen en een ssd kaart.
Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU
Crucial MX100 256GB
Over videokaarten heb ik niet veel verstand en weet ik niet de juiste opties.
Het budget is krap. Ik moet de componenten in stappen kopen, max 150-200 p maand. Uiteraard kan ik iets sparen, is er sprake van een duurdere kaart o.i.d.. De uiteindelijke kosten wil ik uiterlijk rond de 500-550 eu houden.
De kosten zonder werkgeheugen en ssd kaard zoals eerder vernoemd, zijn dan rond de 380 eu voor andere componenten.
Is het uiteindelijk toch noodzakelijk om meer uit te geven neem ik uiteraard mee in mijn toekomstige financieel plaatje
, indien nieuw moederbord, voeding, processor etc. noodzakelijk is.
Het maakt mij niet uit wat voor merk, als alles maar goed aansluit met elkaar.
Huidige set-up
Moederbord : Gigabyte GA-880GM-UD2H
Chipset : AMD 880G
Processor : AMD Phenom II X4 965e @ 3400 MHz
Fysiek Geheugen : 4096 MB (2 x 2048 DDR3-SDRAM )
Videokaart : AMD Radeon HD 6700 Series
Harde Schijf : SAMSUNG HD204UI ATA Device (2000GB)\
Besturingss.: Windows 7 Ultimate Pro
Voeding: Corsair hx450w
Alvast bedankt voor jullie hulp,
Groet Jesper
Ik heb bijna 4 jaar geleden een pc gekocht voor gaming, maar de huidige set-up is voor mij te traag en het gamen gaat niet meer optimaal. Ik heb zelf weinig verstand als het gaat om hardware en vind het daarom moeilijk om nieuwe upgrades te kiezen.
Ik speel met name BF4, wil ik dit spel kunnen spelen moet ik alles op low zetten. Zelf op low heb ik last van haperingen en geen vloeiend beeld. Ook het laden van alles duurt een "eeuwigheid".
Het doel van de upgrades moet er voor zorgen dat ik sowieso BF4 op hoge settings vloeiend kan spelen. Uiteraard nieuwe games die nog moeten uitkomen moeten vloeiend speelbaar zijn.
Zelf heb ik gekeken naar de best buy guides van tweakers. En dacht zelf aan nieuwe werkgeheugen en een ssd kaart.
Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU
Crucial MX100 256GB
Over videokaarten heb ik niet veel verstand en weet ik niet de juiste opties.
Het budget is krap. Ik moet de componenten in stappen kopen, max 150-200 p maand. Uiteraard kan ik iets sparen, is er sprake van een duurdere kaart o.i.d.. De uiteindelijke kosten wil ik uiterlijk rond de 500-550 eu houden.
De kosten zonder werkgeheugen en ssd kaard zoals eerder vernoemd, zijn dan rond de 380 eu voor andere componenten.
Is het uiteindelijk toch noodzakelijk om meer uit te geven neem ik uiteraard mee in mijn toekomstige financieel plaatje
Het maakt mij niet uit wat voor merk, als alles maar goed aansluit met elkaar.
Huidige set-up
Moederbord : Gigabyte GA-880GM-UD2H
Chipset : AMD 880G
Processor : AMD Phenom II X4 965e @ 3400 MHz
Fysiek Geheugen : 4096 MB (2 x 2048 DDR3-SDRAM )
Videokaart : AMD Radeon HD 6700 Series
Harde Schijf : SAMSUNG HD204UI ATA Device (2000GB)\
Besturingss.: Windows 7 Ultimate Pro
Voeding: Corsair hx450w
Alvast bedankt voor jullie hulp,
Groet Jesper