iPad Air 2 Cellular vs iPad Air 2 + hotspot iPhone 5s

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duprezz
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 08-12-2024
Beste Tweakers,

Momenteel sta ik op de vooravond van het bestellen van een Ipad Air 2. Zit alleen nog met een kleine twijfeling waar ik nog niet helemaal over uit ben:

Ik twijfel over de keuze om een Ipad Air 2 Cellular te nemen of dat ik een WiFi neem en de hotspot van mijn iPhone 5s gebruik voor internet. Heb namelijk altijd mijn iPhone op zak. Ik heb wel een 2e simkaart bij mijn telefoon abbonement gekregen bedoeld voor een iPad. Dus in feite gaat dit op hetzelfde abbonnement. Prijs verschil is € 120 ,-.

Eigenlijk wil ik weten of het qua internet snelheid etc. veel uitmaakt of je via de hotspot van je iPhone internet of dat het direct via de iPad gaat. De afstand van hotspot naar iPhone zal in de meeste gevallen toch wel minder dan een meter zijn. GPS is voor mij niet van belang, vind mijn telefoon hiervoor voldoende.

Kan iemand zijn ervaringen delen?

Groeten,

Duprezz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik gebruik de combi iPhone 6 en een iPad Air. Ben heel tevreden over de snelheid van de verbinding en het gemak van de hotspot functie. Ik haal op Vodaofne 3g met de hotspot functie makkelijk 14mbit op m'n ipad.

Ik denk dat alleen als je de iPad echt vaak gaat gebruiken op locaties zonder wifi, dat je dan voor de cellular variant moet kiezen.

[ Voor 12% gewijzigd door Cubix op 24-10-2014 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:43

Rannasha

Does not compute.

Qua snelheid zal het weinig uitmaken, er zal hooguit een klein beetje extra latency zijn, maar dat zul je niet merken met standaard tablet-toepassingen.

Wat mogelijk wel een effect heeft is dat het gebruik van de WiFi-hotspot functie een behoorlijke aanslag is op de accuduur van je telefoon. Of dit een probleem is, hangt af van hoe intensief je de functie gaat gebruiken. Is het slechts incidenteel voor een korte tijd, dan maakt het natuurlijk niets uit. Maar ben je regelmatig uren lang aan het internetten op je tablet via de hotspot, dan zul je dit wel gaan merken.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-08 10:55
Hoe zit het qua batterij? Als je via hotspot doet?
Is je iPhone dan nu veel sneller leeg maar je iPad minder snel?

[ Voor 12% gewijzigd door Joostje123 op 24-10-2014 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 13:06
Mijn vorige iPad heeft beiden, maar nog nooit heb ik een sim gebruikt. Hotspot van mijn telefoon werkt altijd prima. Nu een air met alleen wifi besteld.

@Joostje: ja, de telefoon gaat wel sneller leeg, omdat een hotspot extra energie kost.

[ Voor 22% gewijzigd door honey op 24-10-2014 12:40 ]

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-08 16:15
Met de introductie van instant hotspot heb ik de cellur versie achterwege gelaten. Je betaald en 119 euro meer en daar komen nog eventuele abonnementskosten bovenop. Volgens mij kun je alleen bij Vodafone 2 simkaarten (met hetzelfde nummer/abonnement) tegelijk gebruiken. Bij de overige is het of of. (correct me if im wrong)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-07 14:52
Het afgelopen weekend heb ik intensief m'n iPad 4 (op iOS 6.1.3) gebruikt in combinatie met een iPhone 6 (op iOS 8.0.2) op het netwerk van Vodafone, en de batterij gaat er aardig snel doorheen ook al wordt de iPhone niet tot nauwelijks gebruikt. Denk aan 20 tot 25% verbruik per uur zonder de iPhone te gebruiken puur door de hotspot.

Wij hadden een autolader met twee high-power USB aansluiting voor zowel de iPhone als de iPad, dus voor ons was het geen probleem. Maar als je geen (auto)lader in de buurt hebt en geen extra power brick wilt meenemen zou ik voor de 4G versie gaan. Deze heeft ook meteen GPS, wat ook nog wel eens van pas wil komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
Ik zou echt de LTE versie nemen -- sterker nog, ik *heb* de LTE versie besteld[1]. Hotspotten werkt wel maar het blijft vreselijk irritant en enorm slecht voor de accuduur van je iphone. Wat hierboven ook al staat, een twee uurtjes internetten op je ipad en je iphone is al grotendeels leeg en dan haal je dus echt geen hele dag meer op de accu.

Daarentegen is hotspotten *vanaf* je ipad ideaal -- de iPad Air is getest vorig jaar als 24 uur accuduur als hotspot bron.

Zo lang je het dus kan doen zonder een extra abonnement zou ik zeker die 120 euro eraan uitgeven.

[1] Mijn iPad 1 en 3 waren wel de WiFi versie.

[ Voor 55% gewijzigd door Jasper Janssen op 25-10-2014 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:22

Saninl

Kan je bij elk Vodafone abonnement een tweede simkaart aanvragen?

Het ligt er ook aan hoeveel GB je in je abonnement hebt zitten denk ik. Ik heb bijvoorbeeld maar 4GB in mijn abonnement, ik zal dus niet vaak de Hotspot-functie gebruiken. Overigens heb ik alleen WiFi versie en veel dingen kunnen later worden opgeslagen oid. Dropbox is bv ook offline te benaderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Onze oude ipad met simkaart hebben we eigenlijk heel weinig over het mobiele netwerk gebruikt. Je moet een flink data-abonnement hebben om een beetje zorgeloos te browsen en youtube etc. is er al helemaal niet bij. Wij hadden een 500mb abo afgesloten destijds (jaren geleden al) en daar zat je zo aan.
Maar goed het hangt natuurlijk wel enorm af van het gebruik dat je voor ogen staat. Als je elke dag in de trein zit met je ipad is het natuurlijk wel lekker als je niet afhankelijk bent van de zeer instabiele NS wifi. Maar reken maar uit wat het je kost: 120 euro meer voor de ipad en nog zomaar twee tientjes per maand voor een beetje een data-abonnement. Voor incidenteel gebruik is dat veel geld dus dan zou de hotspot van je 5s misschien toch beter uitkomst bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb ook een iPad met 4G en een apart data-abonnement. Ik gebruik mijn iPad vaak onderweg en dan wil ik hem zo uit mijn tas kunnen pakken en niet eerst een verbinding moeten opzetten op mijn telefoon.

Ook handig is dat mijn data-abonnement in de iPad via een andere provider loopt, dus als ik ergens ben waar mijn telefoon met KPN geen netwerkontvangst heeft, kan ik met de iPad met Vodafone alsnog online. Gezien ik de apparaten ook voor mijn werk gebruik is dat geen overbodige luxe.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimijames75
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-08 10:31
Canaria schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 20:36:
Ik heb ook een iPad met 4G en een apart data-abonnement. Ik gebruik mijn iPad vaak onderweg en dan wil ik hem zo uit mijn tas kunnen pakken en niet eerst een verbinding moeten opzetten op mijn telefoon.
Sinds iOS 8 vind ik dat wel een stuk makkelijker geworden, je hoeft op de iPad alleen nog maar je hotspot aan te tikken en klaar. Maar ik gebruik het dan ook sporadisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-08 23:24
denk dat het neerkomt op of je het niet erg vind om extra handelingen te verrichten voordat je online bent.
Als je een ipad hebt met cellular dan pak je hem op en je bent gelijk online.
Gebruik je hotspots dan moet je eerst nog je iphone pakken om vervolgens nog een wifi verbinding aan te gaan en dan zijn er een paar minuten voorbij voordat je online bent. Kan voor irritatie zorgen.

Maar houdt ook rekening met hoe vaak je nou echt je ipad gebruikt op plekken waar geen wifi is. Ikzelf bijvoorbeeld, gebruik mijn ipad eigenlijk nooit onderweg. Mijn iphone is dan veel handiger dan eerst nog de ipad uit mijn tas pakken. En thuis, op uni en op werk heb ik altijd wifi beschikbaar. en voor die paar keren dat ik mijn ipad toch nodig had buitenshuis, dan kon ik altijd nog een hotspot maken.
Ik heb ook namelijk altijd een powerbank bij me, dus wanneer die hotspot mijn iphone accu leeg zuipt, kan ik het zo opladen met de powerbank.

Een ander alternatief is om een mifi modem te kopen. Die van huawei zijn wel goed.
http://consumer.huawei.co...and/mobile-wifi/index.htm
het voordeel van een mifi hotspot modem is dat ze heel klein zijn en je verschillende apparaten tegelijkertijd eraan kan hangen waaronder dus je laptop. Accu gaat ook bij gebruik iets van 5 uurtjes mee (of langer bij nieuwe modellen) En het zuipt de accu van je iphone niet leeg. Heb je ook een powerbank dan kan je hem ook nog opladen in je tas.
Ik heb vorig jaar een 3g mifi gekocht en een 2e abo afgesloten om voor mijn ipad en laptop te gebruiken. Maar zoals ik hiervoor al zei, kwam ik erachter dat ik overal wifi had en onderweg toch niet vaak mijn ipad gebruikte.
Dus toen mijn 1e abo afliep heb ik die opgezegd en nu gebruik ik mijn 2e abo voor mijn iphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:37
turkeyhakan schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 15:22:
Met de introductie van instant hotspot heb ik de cellur versie achterwege gelaten. Je betaald en 119 euro meer en daar komen nog eventuele abonnementskosten bovenop. Volgens mij kun je alleen bij Vodafone 2 simkaarten (met hetzelfde nummer/abonnement) tegelijk gebruiken. Bij de overige is het of of. (correct me if im wrong)
Dat heb ik en dat werkt perfect. Je kan naast je normale sim twee extra sims krijgen die meesnoepen uit je databundel. Het aansluiten was even gedoe, maar nu het weer werkt is dat top. Ik ben erg blij met iPhone/iPad cellular combinatie. :) Waar ik ook kom of ben, er is bijna altijd wel 3g/4g signaal.

[ Voor 4% gewijzigd door zeef op 03-11-2014 12:58 ]

Pagina: 1