Alweer een mediacenter, wat te kiezen.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimitri.vdv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 29-05 17:40
Dag Mede Tweakers, ik weet het! Het is een onderwerp dat al zooo vaak is aangesneden maar ik vind maar niet wat ik zoek. :+ Daarom went ik mij tot deze community in de hoop dat jullie mij goed advies kunnen geven. (Het is een lange tekst maar anders kon ik niet zeggen wat ik wou...)

Wat zoek ik? Het ideale mediacenter! (wie niet)... Alleen lijkt de zoektocht hiernaar toch een heel pak moeilijker dan gedacht. Keywoorden zijn: Gebruiksvriendelijk en Ruim aanbod,

De eisen waaraan mijn Ideale mediacenter moeten voldoen zijn de volgende.

Prijs: Max 500€, bij voorkeur minder.
Lawaaioverlast: GEEN
  • Ja, ik sluit momenteel een laptop aan op mijn PIoneer VSX 928-K. Kheb de indruk dat die soms wilt opstijgen. Heel storend bij stille momenten in een film.
Stand-alone:: Vereist!
  • Het Mediacenter dat onder de tv zal komen te staan MOET alleen kunnen werken. Ik ben niet van plan om te investeren in een energie verslindende server dat dag en nacht aanstaat.
Diensten: die ik gebruik en bij voorkeur wil blijven gebruiken: Netflix en Spotify
  • Ik woon in België en heb een Netflix abbo afgesloten waar ik met volle teugen van geniet.
    Spotify betaal ik af en toe eens, deze maand is het gratis. Gratis streamen (vb Spotify) zou leuk zijn maar is geen vereiste.
Plug and play: USB/HDD/Blu-ray.
  • Het mediacenter moet alle gangbare video en audio formaten perfect ondersteunen. (mkv, mov,...) vb: usb/hdd erin ramen en de content kunnen afspelen vanop het apparaat zelf. 4K zou fijn zijn maar is geen vereiste. Een Blu-Ray speler aan boord is wel vereist (sorry Intel Nuc)
Eye Candy en gebruiksgemak:
  • Dit alles moet mooi gepresenteerd worden met een weergave geoptimaliseerd voor grote schermen. Ik zeg dit er uitdrukkelijk bij omdat ik momenteel mijn W8.1 laptop gebruik voor deze dingen. De Netflix app valt amper te lezen waneer deze weergegeven word op de tv. Dit is voor het mediacenter uit den boze!.
    Uiteindelijk moet dit zooitje (netflix/player/spotify) makkelijk bedient kunnen worden ZONDER muis en toetsenbord. Iedereen thuis moet het makkelijk kunnen bedienen.
De laatste vereisten:
  • Het mediacenter moet snel werken, niet zoals de tv-teek van Telenet voor diegene die het kennen.
  • 5.1 Audio is een absolute must (via HDMI)
.
.

Pistes die ik overwogen heb:

1ste piste

Vaak word bij dit soort vragen al gauw XBMC! (Kodi) geroepen in combinatie met een HTPC. Toch betwijfel ik of dit voldoet aan mijn eisen (graag jullie mening). Ten eerste werkt Netflix daar niet goed op, toch wel 1 van de belangrijkste onderdelen van mijn nieuw gewilde mediacenter. De beschikbare Addon NETFLIXBMC ziet er niet uit, is niet gebruiksvriendelijk en omdat het via de browser werkt heb je dacht ik geen 5.1 auido. Hetzelfde geld voor Spotify. :'(

Ik dacht dan, goed XBMC in combinatie met een andere Netflix en Spotify App. Alweer pech! De app's die beschikbaar zijn voor Netflix op eender welk pc-OS zijn niet geoptimaliseerd voor het groote scherm. en Spotify bestaat al helemaal niet. (keep in mind, geen muis en tobo)

XBMC heeft dan wel weer de mogelijkheid om alternatieve streamingdiensten te gebruiken wat toch wel leuk is om Netflix aan te vullen. Dat is iets wat ik ook wel leuk zou vinden om te hebben op het mediacenter, doch Netflix heeft de bovenhand indien een combinatie niet mogelijk is. Poptime voldoet niet aan de eisen, geen of amper 5.1 audio.

2de piste

Het klassieke mediacenter. Popcorn Hour / AppleTV / WD Live.
Overwogen. Het grote voordeel is dat de Netflix app's geoptimaliseerd zijn voor het grote scherm.
Voor de WD Live is Spotify beschikbaar. Echter lees ik over dit apparaat zoveel negatieve commentaren dat ik het niet aandurf om dat te kopen. Je hebt natuurlijk ook geen mogelijkheid om Blu-ray af te spelen maar gezien deze apparaten zo goedkoop zijn is apart aanschaffen niet zo erg. Doch, de traagheid, gebrek aan flexibiliteit en slechte support? weerhouden mij van deze apparaten.

Onlangs stond in het boekje van Hardware.Info dat de AppleTv het beste mediacenter was in deze categorie. Jammer, ik heb niets van Apple en ik ben niet van plan om binnenkort in hun ecosysteem te stappen. Compatibiliteit is hier de grootste afknapper.

3de piste

Ik zat verveeld met de kwestie en wist niet wat doen tot ik plots het licht zag _/-\o_
Nee dit is overdreven maar het is op het moment van schrijven wel het apparaat dat mij het meest aanspreekt. De XBOX One

Waarom?
HDMI Pass-Trough; OneGuide; Blu-Ray speler; Sociale functies; Goeie Netflix app; Snelheid; Smartglass (ik heb een WP); Mooie en gebruiksvriendelijke Interface. Met de Oktober Update komt standaard MKV en SRT support. Er is geen Spotify App, dat is juist en jammer (niet gratis luisteren) Er is dan wel weer XBOX Music ingebakken wat niet slechter is, wel verplicht betalend maar daar kan ik nog mee leven. Veder is de weg die Microsoft is ingeslagen niet slecht en het doet mij denken dat het XBOX ecosysteem alleen maar gaat verbeteren. Recent is er Plex uitgebracht (client) gebruik ik soms maar is niet het primaire doel zoals eerder vermeld maar dit zijn toch dingen die XBOX in een positief daglicht plaatsten.

Overweeg wel even dat gamen niet het doel is en dat veel potentie van de XBOX dan mogelijk niet benut wordt. (hoewel dat ik mezelf wel eens Forza ofzo zie spelen ;) ) Andere diengen die me dan ook weer aanspreken op XBOX... Vine, Youtube, Twitch... Geen reden om te denken dat dit niet verder uitgebreid word toch.

Wat denken jullie dat mijn beste keuze zou zijn? 1 van de vermelde zaken of weet jij nog iets beter. :D
Alvast bedankt voor het lezen van deze ganse waslijst. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Dimitri.vdv schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 11:54:
Een Blu-Ray speler aan boord is wel vereist (sorry Intel Nuc)
Je hebt natuurlijk ook geen mogelijkheid om Blu-ray af te spelen maar gezien deze apparaten zo goedkoop zijn is apart aanschaffen niet zo erg.
Je hebt een heel uitgebreide uiteenzetting gemaakt van je overwegingen. Vergeef me dat ik er net deze tegenstrijdigheid even uitvis. Gezien de beoogde manier van gebruiken zou mijn advies zijn: ga voor een kleine htpc zoals bijvoorbeeld de Intel NUC, iets soortgelijks of stel zelf iets samen. Zet er een OS op waar je mee uit de voeten kan en je kan alles doen wat op je wensenlijstje staat.

Je topic krijgt verder een schopje naar CEA aangezien dit aankoopadvies betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimitri.vdv
S1NN3D schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 12:26:
Je hebt een heel uitgebreide uiteenzetting gemaakt van je overwegingen. Vergeef me dat ik er net deze tegenstrijdigheid even uitvis. Gezien de beoogde manier van gebruiken zou mijn advies zijn: ga voor een kleine htpc zoals bijvoorbeeld de Intel NUC, iets soortgelijks of stel zelf iets samen. Zet er een OS op waar je mee uit de voeten kan en je kan alles doen wat op je wensenlijstje staat.

Je topic krijgt verder een schopje naar CEA aangezien dit aankoopadvies betreft.
Edit, jouw reactie mislezen, ik had het beter moeten uitleggen. bij deze...
Je hebt natuurlijk ook geen mogelijkheid om Blu-ray af te spelen maar gezien deze apparaten zo goedkoop zijn is apart aanschaffen niet zo erg.
Een Intel Nuc is niet meer goedkoop. Als ik 300€ neerleg wil ik niet meer apart een Blu-Ray speler kopen, als ik 80/100€ neerleg heb ik daar niks op tegen.

Het probleem met de HTPC is Netflix en Spotify. Er zijn daar geen apps die zijn geoptimaliseerd voor het grote scherm of ik moet me heel erg vergissen... Het is niet zozeer de hardware waar ik naar opzoek ben maar eerder de gebruikte software op die hardware.. Voldoet de software niet dan hoef ik de hardware ook niet. (ik spreek hier niet specifiek over een htpc, gewoon algemeen)

[ Voor 12% gewijzigd door Dimitri.vdv op 24-10-2014 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:07
Ik gebruik de WDLive ten volle tevredenheid en kijk ook veel Netflix en luister dagelijks naar Spotify.
Wat je wel kan doen is een Xbox aanschaffen en een aparte bluetooth module zodat je vanaf je smartphone alsnog spotify kan streamen (dat doe ik daarnaast als ik geen zin heb de WD op te starten)

En wat te denken van een HTPC i.c.m. een ChromeCast? Hierop werkt Netflix uitstekend. (gebruik ik in de slaapkamer)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demon326
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:45
Ik heb een WDlive2011 model gehad en dit werkte zonder enige problemen met Netflix en slikte zowat elk gangbaar formaat dat ik hem voerde.. Met Spotify heb ik geen ervaringen, maar ik neem aan dat dit gewoon netjes werkt op dat kleine spelertje, net zoals Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Je wilt een htpc en dat mag 500 euro kosten met bovenstaande wensen?
Toevallig heb ik hier een wd tv live en een rpi b+ met xbmc staan die bijna al die dingen doen.
De rpi is een beetje onderbemeten voor zijn taak dus misschien een intel barebone voor die taak.
Een flinke externe hd erbij en je bent npg steeds flink goedkoper uit.
Gewoon een ideetje hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-06 01:29
Voor de reguliere playback van mkv staat XBMC nog steeds met stip op nr. 1 wat mij betreft, zeker als je zelf ook een redelijke library van bestanden hebt. Maar vooral Netflix is inderdaad een fiks probleem, iets wat ik XBMC eerst nog niet zie oplossen.

Spotify lost XBMC ook nog niet echt op (hoewel er wel SpotiMC bestaat, wat qua navigatie best redelijk werkt, maar ik had wel wat last van wat hikjes in de interface af en toe). Wat ik hier thuis heb, is 1 dedicated XBMC-machine en 1 dedicated Logitech Media Server annex Squeezebox-machine. Als je met Linux prutsen leuk vindt, zou je die beide dingen op 1 machine kunnen draaien (XBMCBuntu en dan Logitech Media Server los installeren), is even wat werk maar ook weer geen rocket science. Op een i3 NUC of Zotac of Gigabyte Brix zou dat prima moeten gaan.
Het Squeezebox-ecosysteem speelt zich voornamelijk af in apps en een webinterface, persoonlijk heb ik hier geen problemen mee, omdat het op een smartphone of tablet gewoon net wat beter bedient dan met een IR-afstandsbediening. Aan de andere kant heb je voor XBMC de XSqueeze-plugin, waarmee je toch op een TV je Logitech Media Server-instantie kunt bedienen op een redelijke manier. Maar ik ga je voorspellen dat je binnen een dag alleen nog maar de apps en webinterface gebruikt :P

Om je een beeld te geven, ik heb een tweedehands Shuttle mini-PC voor XBMC (OpenELEC), destijds voor 200 euro gekocht (met Nvidia-chip) en een oude thin client van HP (35 eurootjes van marktplaats) voor het Squeezebox-gebeuren (Daphile). Omdat ik twee machines heb, kan ik voor beide doeleinden een appliance-achtig softwarepakket gebruiken: OpenELEC en Daphile zijn nagenoeg onderhoudsvrij en je hebt allerminst het idee dat je met een computer te maken hebt, XBMCBuntu is wat dat betreft iets bewerkelijker.

Blu-rays afspelen op een computer blijf ik gedoe vinden (sowieso vind ik verwisselbare media lastig en ben er al jaren zoveel mogelijk afgestapt), dus daar zou ik te allen tijde een losse speler voor gebruiken.
Voor Netflix (en Twitch en Vine en Youtube) zou ik dan gewoon een Chromecast erbij nemen, dat zijn in mijn ogen dingen die je opzoekt op een smartphone of tablet en dan naar je TV "flingt", maar zoals gezegd vind ik de hele "browsing experience" op een TV in alle gevallen teleurstellend, zeker als je het zonder toetsenbord of muis wilt doen.

Ik ontwijk bewust de Raspberry Pi omdat ik dat ding te bewerkelijk vindt, te langzaam en teveel gepriegel. Anderen hebben daar soms een andere mening over, maar voor mij is dat apparaatje het net niet (heb er wel 1 liggen die ik sporadisch voor andere dingen gebruik).

Ongetwijfeld wordt XBOne nog verder uitgebreid, wat mij afschrikt van dit apparaat is ten eerste het feit dat je daarvoor constant updates e.d. aan het installeren bent en dat Microsoft met een druk op de knop de hele boel weer om kan gooien. Daarmee bedoel ik niet eens dat ze dingen weer verwijderen, maar meer dat je op een dag een compleet andere interface voor je neus krijgt, omdat ze toch besloten hebben om de focus weer eens ergens anders te leggen (is met de 360 ook een aantal malen gebeurd).

Maar samengevat is mijn mening in elk geval, dat je dit alles (nog) niet in 1 apparaat optimaal kunt doen, ook al is het inmiddels 2014.

[ Voor 6% gewijzigd door Solarsparc op 25-10-2014 02:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:29
Solarsparc schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 02:32:
Maar samengevat is mijn mening in elk geval, dat je dit alles (nog) niet in 1 apparaat optimaal kunt doen, ook al is het inmiddels 2014.
Goede post! Helaas loop ik ook iedere keer tegen deze conclusie aan en daar baal ik best wel van. De hardware die ik moet kopen boeit me niet, het os dat ik moet gebruiken maakt me niet uit, de software die ik moet installeren is me om het even, maar ik wil wél een alles in 1 oplossing!

Waar gebruik jij Logitech Media Server nu allemaal voor?

Het verbaast mij overigens ook best wel dat er op tweakers vrij weinig over de Chromebox wordt gesproken. Krachtiger dan de instap nuc, Chrome OS en openELEC naast elkaar te gebruiken en op het XBMC forum hebben ze het er ook vrij vaak over namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-06 01:29
Waar gebruik jij Logitech Media Server nu allemaal voor?
Een middelgrote (+/-13.000 tracks) collectie lossless of niet-op-spotify-staande muziek en verder als Spotify-controller. Heb de boel aan m'n hifi hangen, m'n desktop staat aan de andere kant van de kamer, dus zo kan ik bedienen wat er uit de hifi komt vanaf m'n desktop en telefoon/tablet. Dus eigenlijk een redelijk complete Sonos-vervanger (er staat hier nog een werkloze Connect...). AirPlay / DLNA, etc. gebruik ik niet, is niet echt nodig omdat alles centraal staat en in LMS geindexeerd is (maar het kan blijkbaar wel).
Het verbaast mij overigens ook best wel dat er op tweakers vrij weinig over de Chromebox wordt gesproken.
Ze zijn een poos slecht verkrijgbaar geweest en het heeft even geduurd voordat dingen als OpenELEC probleemloos draaiden, maar dit is wel het moment om er 1 te kopen, inderdaad. Ik heb zelf nog een DN2820FKYH voor OpenELEC, maar als ik nu iets zou kopen dan zou het de Asus Chromebox zijn, de 2955U is inderdaad een aardig potenter chipje dan de 2820, vooral grafisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimitri.vdv
Dankje voor de heel uitgebreide en duidelijke uitleg Solarsparc.

Het is zeker iets dat ik ga onthouden of later terug kom naar kijken. Jammer genoeg blijft Netflix ook bij die setup het probleem en zoals aangegeven is Netflix één van de primaire doelen van mijn setup. (Niet alleen dat, klopt. Als ik echter moet kiezen tussen XBMC en Netflix geniet Netflix zoals gezegd de voorkeur. Ik vind het erg dat een HTPC schijnbaar geen kans heeft door mijn Netflix eis. (kheb het dan ook aan de support doorgegeven :p )

Het is exact zoals Joster zegt.
De hardware die ik moet kopen boeit me niet, het os dat ik moet gebruiken maakt me niet uit, de software die ik moet installeren is me om het even, maar ik wil wél een alles in 1 oplossing!
Naar de Chromebox en SteamOS had ik ook al eens gekeken maar ook daar blijft Netflix het probleem :X
Wat ik wel gevonden heb (op Software vlak dus) is een Shell waar de Xbox One nagebootst word (GEEN Skin). Het leek me zeer vloeiend te werken (met de nodige bugs) en is gebaseerd op XBMC. Alweer geen deftige mogelijkheid voor Netflix maar moest ik een HTPC bouwen zou ik deze Shell wat gedetailleerder bekijken.

Al bedankt allemaal. De Xbone blijft nog steeds mijn voorkeur genieten. (ja ik heb gelezen wat je er over schreef Solarsparc :p ) Maar het dunkt mij dat 'hopen' dat XBMC Netflix ondersteund hetzelfde is als 'hopen' dat 'Microsoft zijn gekozen koers houd... Ik sta natuurlijk nog steeds open voor een andere alles in 1 oplossing (maar blijkbaar bestaat die dus niet 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Netflix draait toch ook gewoon op Chrome OS? Net als Spotify en een stabiele browser waardoor je eenvoudig applicaties als uitzending gemist, RTL xl, Fox Sports etc via de browser kan gebruiken. Of zitten er nog onvolkomenheden binnen dit soort gebruik onder Chrome OS? Zo niet dan is het alleen nog de vraag hoe je soepel en snel vanuit XBMC op openelec naar Chrome OS kan (en of beide cec ondersteunen als je dat wil zoals ik..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimitri.vdv
Die apps draaien toch allemaal via een web interface? Ik denk dat dat nooit zo goed kan zijn dan een Native app of vergis ik mij daar zo erg in. Easy to use met een afstandsbediening, een muis en tobo zijn echt uit den boze.. Je kan het ouderwets of niet slilm vinden maar het is nu niet anders :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Dat klopt inderdaad wel denk ik ja. Wat dat betreft is het jammer dat Android z'n beperkingen heeft met o.a. automatisch frame rate switchen, geluid standaarden, hls streaming apps en (vaak) Netflix 1080p beperkingen, die boxen gaan sneller richting een alles in 1 oplossing omdat ze an sich veel ondersteunen. Wellicht dat hier met Android 5.0 verandering / verbetering in komt maar ik moet het nog zien.

Zelf ben ik bij een dual boot overigens bang dat ik vooral XBMC onder openelec ga gebruiken en voor YouTube + Netflix nog steeds de apps van mijn tv gebruik. Toegevoegde waarde van Chrome OS wordt dan nihil. Het moet voor mij (ons als gezin) eigenlijk echt alles in 1 zijn anders gaat het niet werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Nu online

ilm

Nee nee. Neem een Amazon fire TV voor 100 euro. Netflix en allerlei apps. Xbmc kun je zo installeren zonder root. Snel en RF remote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Hoe is de ondersteuning voor HLS streaming apps en hdmi cec?

Edit: overigens heb je met de fire tv nog altijd het probleem dat hij niet aan automatisch frame rate switchen doet...

[ Voor 50% gewijzigd door Joster op 27-10-2014 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimitri.vdv
Oww.. Die Amazon Fire Tv maakt het me moeilijk! zeker nu ik mijn gedachten al gezet had op de Xbox. Weet iemand hoe het met het Ecosysteem zit van Ammazon TV. M.a.w. kan ik updates verwachten van de Netflix app, etc...
Edit: overigens heb je met de fire tv nog altijd het probleem dat hij niet aan automatisch frame rate switchen doet...
Waarom heb je dat nodig?

[ Voor 27% gewijzigd door Dimitri.vdv op 27-10-2014 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=202878
No automatic frame rate switching. If you watch content with a mix of frame rates (in Europe we watch 24p movies, 25p or 50i DVD, TV etc. and in some cases some 60i Blu-ray/DVD content) and want XBMC to output this at the best frame rate for viewing, it will need to switch between 24Hz, 50Hz and 60Hz refresh rates on-the-fly. (i.e. if you watch a 50Hz DVD it will switch to 50Hz output, if you watch a 24p movie it will switch either to 24Hz output - or 60Hz if your display doesn't support 24Hz input). Unfortunately Android doesn't let Apps control the display refresh rate, it is a system-wide setting (and some Android boxes won't allow you to switch from 60Hz - which makes 25/50Hz stuff quite nasty to watch). This means either you have to manually alter the refresh rate in Android settings depending on what you want to watch, or put up with a fixed refresh rate, which may not be ideal. If you are in North America or another 60Hz territory (aka "NTSC-land") and don't watch 25/50Hz content this may not be an issue for you, particularly if you don't have a 24p compatible TV. If you are in Europe and care about picture quality - this is a big issue.
En nog een issue:

http://forum.xda-develope...t-support-broken-t2847231

Dan kan je de PlayStore niet meer installeren ;) Naar XBMC booten wordt ook moeilijk en USB schijven voor data binnen XBMC gebruiken lukt dan ook niet.

[ Voor 101% gewijzigd door Joster op 27-10-2014 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimitri.vdv
Joster schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 10:19:
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=202878

[...]

En nog een issue:

http://forum.xda-develope...t-support-broken-t2847231

Dan kan je de PlayStore niet meer installeren ;) Naar XBMC booten wordt ook moeilijk en USB schijven voor data binnen XBMC gebruiken lukt dan ook niet.
YouTube: Amazon Fire TV XBMC version that works!!

Oke dank je, das interessant. Is dat een reël probleem voor ons (Frame-rate switchen)? Want ik denk dat alle Scene content van het internet toch wel een vaste FPS heeft? (weet het niet zeker) en Netflix al helemaal. Ik zou het nog kunnen zien gebeuren voor homemovies, dat wel.

Wat is jouw mening over Xbone vs Amazon Fire TV als je in gedachten houd dat ik thuis een Windows PC heb, een Windows Phone en een Windows Tablet... (Dit word een heel interessant topic moet ik zeggen :p )

[ Voor 10% gewijzigd door Dimitri.vdv op 27-10-2014 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
XBMC zal werken, je kan hem immers gewoon sideloaden. Echter wanneer je een Fire TV ontvangt welke niet te rooten is zitten daar beperkingen aan, dat probeer ik aan te geven. Daarnaast heeft een Fire TV dezelfde "issues" als zo'n beetje alle mediaspelers die op Android draaien.

Frame rate switching is zeker wel een probleem ja. Als je mijn quote leest zie je dat we in Europa te maken hebben met allerlei frame rates van video bestanden welke we binnen halen. XBMC zou de juiste frame rate als output moeten geven, net als Netflix welke ook verschillende frame rates heeft. Met Android is er echter het probleem dat Android het niet toe laat dat apps dit gaan aanpassen (als het al mogelijk is op dat specifieke Android device).

Ik vind ze niet te vergelijken. Zelf ben ik ook op zoek naar een ideale mediacenter zoals je wellicht al hebt gelezen, maar de Xbox One is totaal nog niet in mijn opgekomen. Kan ook niet, omdat ik met name home theater eisen stel (XBMC, Netflix, Spotify, Uitzending gemist, RTL XL, Youtube, video's van Fox Spots, etc). De One is daar niet geschikt voor dus ik ben meer in de markt voor een Fire TV / Nexus Player / NUC / Chromebox / Zelfbouw HTPC / Etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ik heb zelf wel alles in 1, namelijk een oude laptop met blu-ray speler en IR ab. Win 8.1, Plex, Netflix, alles aangesloten op harmony smart control hub met sinds vorige week ook dit tobo erbij: http://www.logitech.com/d...y-keyboard-add-on?crid=60 (wel duitse variant dus QWERTZ maar dit is prima te doen).

Ik heb nog wel een servertje staan voor het downloaden maar uiteraard kan de laptop dit zelf ook prima.

Ik ben op deze oplossing uitgekomen na diverse mediaplayers (acryan, mede8er) en android sticks/box (minix i7) gehad te hebben, waren het allemaal <net> niet steeds. Met een SSD plus HDD erin start deze laptop lekker snel op, er zat al IR in dus ook handig voor de harmony, en hij was gratis want ik had hem nog liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:38

Croga

The Unreasonable Man

Joster schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 10:55:
Kan ook niet, omdat ik met name home theater eisen stel (XBMC, Netflix, Spotify, Uitzending gemist, RTL XL, Youtube, video's van Fox Spots, etc). De One is daar niet geschikt voor
Waarom is de XBone daar niet geschikt voor?
- XBMC/Kodi is niet nodig aangezien de XBone daar een eigen interface voor heeft die nagenoeg hetzelfde doet (behalve eventuele plugins)
- Netflix is als app te krijgen
- Ik verwacht eigenlijk dat de rest ook wel als app te krijgen zal zijn. Wel op Windows 8 in ieder geval en aangezien universal apps de norm zijn (/gaan worden) gaan ze ook op de XBone werken

Ik vindt de XBone overweging van TS niet eens zo slecht. Ik zie op dit moment weinig use cases die daar niet mee gedekt worden.
Alleen Spotify is een uitdaging en die zou je op kunnen lossen met BT streaming. Maar aangezien daar ook al een app voor is verwacht ik dat het niet lang zal duren voordat ook die op de XBone te krijgen zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Croga schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 11:32:
[...]

Waarom is de XBone daar niet geschikt voor?
- XBMC/Kodi is niet nodig aangezien de XBone daar een eigen interface voor heeft die nagenoeg hetzelfde doet (behalve eventuele plugins)
- Netflix is als app te krijgen
- Ik verwacht eigenlijk dat de rest ook wel als app te krijgen zal zijn. Wel op Windows 8 in ieder geval en aangezien universal apps de norm zijn (/gaan worden) gaan ze ook op de XBone werken

Ik vindt de XBone overweging van TS niet eens zo slecht. Ik zie op dit moment weinig use cases die daar niet mee gedekt worden.
Alleen Spotify is een uitdaging en die zou je op kunnen lossen met BT streaming. Maar aangezien daar ook al een app voor is verwacht ik dat het niet lang zal duren voordat ook die op de XBone te krijgen zal zijn.
Dan ga ik me maar eens beter inlezen ;)

Vragen zijn in dat geval:
  • Ondersteuning van welke video formaten?
  • Ondersteuning voor welke apps wel / niet?
  • Hoe snel gaat de ontwikkeling van apps (aangezien populaire apps relatief eenvoudig op de XBone geport moeten kunnen worden)
  • Microsoft account verplichting?
  • Etc.

Edit: even het Xbox One topic doorgenomen, maar een aantal zaken vallen me toch wel op. De standaard mediaplayer ondersteunt diverse video formaten (helaas geen .iso overigens) maar geen .srt bestanden als ondertitel. Die valt daarmee af. De Plex app die kan worden geïnstalleerd kan alleen als client fungeren waarbij de server met je AV bestanden het transcoden voor zijn rekening moet nemen. In mijn geval valt Plex daarmee ook af aangezien mijn Synology NAS daar niet krachtig genoeg voor is. Had ik dat 3 jaar geleden maar geweten ;)

Verder worden er nog niet zoveel apps ondersteunt maar ik onderschrijf je mening wel: er zullen er vast velen snel volgen.

Ik ben erg benieuwd of XBMC beschikbaar gaat komen. Ik zou dan mijn library sharen vanaf mijn NAS terwijl mijn devices XBMC draaien om het af te spelen. Ik snap het (wellicht) betere principe van Plex, echter heb ik momenteel geen geld (over) voor een betere server.

[ Voor 41% gewijzigd door Joster op 27-10-2014 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Als dit soort dingen werkelijkheid worden (wellicht met de komst van Windows 10) wordt de Xbox One uiteraard héél interessant:

https://xbox.uservoice.co...uld-total-the-media-exper

http://xbox.uservoice.com...re-apps-to-be-run-on-xbox
Pagina: 1