Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Iemand probeert te hacken

Pagina: 1
Acties:

• Ritchq
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08-09-2020
Goedenmorgen mede Tweakers,

Op een gegeven moment kwam ik niet meer op een van mijn accounts (NCsoft games). Daar bleek uit dat iemand mijn gegevens had verandert, nu kon ik dit terug veranderen via een oud e-mail adres. Nu bleek hiervan ook het wachtwoord te zijn verandert. Gelukkig had ik dit adres wel aan mijn huidig e-mail adres gekoppelt waardoor ik het nog kon recoveren.

Tevens heb ik voor elk account nieuwe unieke wachtwoorden gemaakt, en waar kan de benodigde veiligheidsinstellingen toegpast. Bij de mail services van windows heb ik de authenticator app gedownload waarmee je dus via je mobiele telefoon moet goedkeuren om op onbekende locaties te kunnen inloggen.

Nu komt mijn vraag/opmerking:

Als ik bij outlook bij recente activiteiten kijk zie ik het volgende;

Onjuist wachtwoord ingevoerdGisteren 23:58China

Onjuist wachtwoord ingevoerdGisteren 22:06Mexico

Onjuist wachtwoord ingevoerdGisteren 16:56China

Onjuist wachtwoord ingevoerd (3 evenementen)22-10-2014 6:06 - 7:06China

Onjuist wachtwoord ingevoerd (5 evenementen)21-10-2014 6:08 - 7:44China

Iemand probeert dus nog steeds mijn gegevens te veranderen.

Kan ik hier wat aandoen of tegendoen? Of moet ik gewoon mijn huidige uniek wachtwoord handhaven en hopen dat hij deze niet kan " hacken"

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:35

Angeloonie

Cheeseburger Addict

En je hebt je PC ook gechecked op keyloggers e.d.?

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• reletivity
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23-08-2021
Je kan natuurlijk even langs China en Mexico gaan.

• Ritchq
Ja, de hele PC gescant, moest ik van de support van NCSoft ook doen, deze is tevens ook helemaal leeg gemaakt en geformatteerd omdat ik een nieuwe pc heb aangeschaft.

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Angeloonie schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 10:38:
En je hebt je PC ook gechecked op keyloggers e.d.?
Slechte keylogger dan als de pogingen mislukken..

• reletivity
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23-08-2021
Krijg ook wel eens mailtjes dat een verdacht iemand heeft geprobeerd in te loggen, maak me er niet zo druk om. Sterk wachtwoord gebruiken en klaar.

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:35

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Radiant schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 10:41:
[...]

Slechte keylogger dan als de pogingen mislukken..
Ritchq schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 10:37:
nu kon ik dit terug veranderen via een oud e-mail adres. Nu bleek hiervan ook het wachtwoord te zijn verandert.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Scan je hele pc met verschillende tooltjes op malware/keyloggers etc, gebruik vervolgens een tooltje als Lastpass om elk wachtwoord uniek te maken. Laat lastpass maar wat ww's van +12 tekens genereren en gebruik een sterke masterkey voor lastpass

Try SCE to Aux

• Ritchq
Imnoa schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 10:42:
Scan je hele pc met verschillende tooltjes op malware/keyloggers etc, gebruik vervolgens een tooltje als Lastpass om elk wachtwoord uniek te maken. Laat lastpass maar wat ww's van +12 tekens genereren en gebruik een sterke masterkey voor lastpass
Bedankt voor de tip van lastpass!

Ja, ik heb verschillende scans uitgevoerd, maar bleek niets te zijn gevonden. Overigens maakt dat weinig uit, vandaag komt de nieuwe GPU binnen en wordt mijn huidig systeem afgedankt.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ritchq schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 10:37:
Kan ik hier wat aandoen of tegendoen? Of moet ik gewoon mijn huidige uniek wachtwoord handhaven en hopen dat hij deze niet kan " hacken"
Ik zou me daar geen zorgen over maken. Is je password sterk genoeg en heb je het nergens anders gebruikt? Dan zullen er vele miljoenen inlogpogingen nodig zijn om het te hacken. Zolang het maar een paar pogingen per dag is kan dat vreselijk lang duren.

• Ritchq
downtime schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 10:44:
[...]

Ik zou me daar geen zorgen over maken. Is je password sterk genoeg en heb je het nergens anders gebruikt? Dan zullen er vele miljoenen inlogpogingen nodig zijn om het te hacken. Zolang het maar een paar pogingen per dag is kan dat vreselijk lang duren.
Yes, voor elk e-mailadres en elk ander account van NCSoft, Battlenet etc heb ik verschillende unieken passwords gemaakt.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Er worden inlogpogingen gedaan op https://outlook.com vanuit andere locaties dan de eigen PC.

Daar valt dus met lokaal scannen en handmatig onderzoeken niets aan te doen.

Goed wachtwoord dat per dienst / applicatie / site verschilt (inderdaad handig om dan iets iets als Lastpass / Keepass / ... te gebruiken), password af en toe veranderen, waar mogelijk 2 factor authentication, en af en toe controleren. Veel meer kan je niet doen.
edit:
En bij "serieuze" aanvallen de hoster er op wijzen.

offtopic:
IMHO groot nadeel van Lastpass is dat het webbased is. Dan is daar dus een aanvalsingang. (Voordeel is dat het webbased is, lekker makkelijk).

[ Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 24-10-2014 10:50 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Ritchq
Bedankt voor alle reacties!

Dan zal ik dus ouderwets al mijn passwords thuis opschrijven en opbergen. En ja die 2 factor authenticators gebruik ik nu zowat overal door dit voorval.
Pagina: 1