Eigenwijze touchpads bij Dell?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb het volgende probleem als ik op mijn laptop werk. Deze bedien ik met de touchpad/trackpad en daarbij komt het meerdere keren per uur voor dat als ik mijn vingers beweeg, de muisaanwijzer niet meebeweegt of stotterend beweegt. Ik moet dan een keer of 6 bewegen om bij de link te komen waar ik op wil klikken. Je kunt je voorstellen dat een niet goed functionerende touchpad (of vergelijk het met een muis) zeer irritant is.

Het probleem is niet hardwarematig, ik heb dit probleem namelijk al op 3 Dell laptops ondervonden:
- D630
- D830
- E7440

Heb diverse versies van de Dell touchpad software geprobeerd maar ook dat lost het probleem niet op. Toen dacht ik dat het aan mijn vingers zou liggen, maar gisteren heeft een collega het geprobeerd en ook bij hem bewoog mijn trackpad niet. Collega's hebben hier op hun eigen laptops geen last van blijkbaar.

Mijn gevoel is echter dat ik zowel hardware als mijn eigen vingers heb uitgesloten. De software zou dan over blijven maar dan zouden meer mensen hier last van moeten hebben.

Een muis gebruiken lost het probleem op, maar ik werk niet altijd aan een bureau dus dat is voor mij geen bruikbare oplossing. Momenteel overweeg ik om zelf een andere laptop te kopen om daar op te gaan werken. Na 3x verwisselen van laptop ziet systeembeheer me weer aankomen :)

Iemand nog ideeën of tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-10 20:38
Meestal gebruikt dell synaptics touchpads, en je zou de standaard software van hun kunnen installeren, standaard staat de gevoeligheid erg laag en moet je relatief flink wat druk zetten om de cursor te bewegen. Dit kan je in de settings van de synaptics software aanpassen waardoor hij denk ik wat betrouwbaarder zal reageren. Ik moet zeggen dat ik het probleem niet echt herken en al jaren diverse Dell's heb gehad e.d

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ja het is een vaag probleem. Zo net had ik het wederom, en dan duurt het een minuut of 3. Vanuit het niets werkt het dan weer zoals het zou moeten. Ik ga die standaard software eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-09 23:41
Ik heb moeite met touchpads bij verschillende vocht en statische electriciteit omstandigheden.

Dus hij reageert slecht als ik:
- te weinig drink en te droge handen heb
- de airco te hard zet
- de verkeerde schoenen/sokken aan heb
- mijn handen te goed was met alcohol
enz

Vooral een dag in een datacenter is een ramp omdat ik dan standaard vergeet om elk half uur een glas water te drinken. Met wat pech reageert hij dan helemaal niet meer. Ben dan altijd blij met de touchpoint (hoewel je daar ook kramp van krijgt na een uur muizen). Om nou elke minuut aan mijn vingertoppen te likken is ook suf.
In combinatie met hoogpolig tapijt in een kantoor en rondlopen op sokken reageert ie soms al als mijn hand drie centimeter boven het touchpad zweeft. Natuurlijk niet in de richting die ik eigenlijk wil.

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
herken het probleem.. al gebruik ik mijn touchpad zelden,, het stikkie vind ik fijner..

en mijn Dell Latitude is uitgerust met een ALPS touchpad

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ook nog liggen aan de adapter.
Met name een lader wat geen origineel Dell is wil nog wel eens van dit soort problemen geven.

Dan heb je ook nog het probleem van de touchead muis dat hij vanzelf beweegt.
Is al een poos geleden dat ik dit tegen kwam. Hier weet ik de oplossing zo niet meer voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 02:20:
Kan ook nog liggen aan de adapter.
Met name een lader wat geen origineel Dell is wil nog wel eens van dit soort problemen geven.

Dan heb je ook nog het probleem van de touchead muis dat hij vanzelf beweegt.
Is al een poos geleden dat ik dit tegen kwam. Hier weet ik de oplossing zo niet meer voor.
Ik weet niet of de mensen die vorig jaar dit probleem hadden er direct mee geholpen zijn ;-)
Pagina: 1