Denon/Yamaha vs Onkyo, advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-07 09:21
Mijn huidige receiver een Onkyo HT-R758 uit een HT-S6505 set wil ik binnenkort gaan vervangen.
Waarom? Ten eerste het HDMI Board probleem, inmiddels wel gerepareerd maar hij moet wederom terug voor weer een reparatie, de HDMI Through functie werkt nog steeds niet en ook de Audyssey mic werkt niet meer. Al deze problemen bij elkaar opgeteld hebben mij doen beslissen maar geen Onkyo meer aan te schaffen. Ook al krijg je veel bang for bucks, de kwaliteit laat de wensen over vind ik.
Zodoende besloten om een nieuwe receiver aan te schaffen die het hopelijk langer doet zonder problemen.

Eisen voor de nieuwe receiver zijn het volgende:
- +-€300-400
- Netwerkmogelijkheden
- DD 5.1 via ARC (netflix via TV, problemen bij Denon)
- Zone 2 uitgang
- Voorbereid op de toekomst voor oa 4K is een pre.
- Bouwkwaliteit beter als Onkyo
- Minder warmte ontwikkeling. (de onkyo wordt vrij warm)

Heb zelf de volgende al gevonden:
Denon AVR-X2000 (€350) (valt al af vanwege problemen met ARC en DD 5.1)
Yamaha RX-V675 (€370)
Yamaha RX-V775 (€400)

Pioneer Marantz zitten hier allemaal boven maar zijn ze het ook waard?

Hopelijk kunnen jullie me helpen meebeslissen in de keuze. Bedankt

[ Voor 8% gewijzigd door Fuske op 24-10-2014 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Op het forum komen helaas vaker problemen voorbij met HDMI boards bij Onkyo; altijd vervelend. Zelf heb ik een Marantz SR6007 receiver staan en deze speelt nog altijd probleemloos.

Wat betreft de pre rondom 4K moet je jezelf niet verkijken. Er zijn diverse receivers die dit pretenderen te zijn maar bij gebrek aan HDMI 2.0 aansluitingen kun je daar in de praktijk maar weinig waarde aan hechten.

Verder even een schopje naar CEA aangezien dit aankoopadvies betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
De Marantz zit wel iets boven mijn budget..
In hoeverre is aan te raden nu te kiezen voor HDMI 2.0? Kost toch weer wat extra's, en kom ik uit bij de nieuwste generaties van Yamaha, Pioneer en weer Onkyo..

[ Voor 51% gewijzigd door Fuske op 24-10-2014 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ja, uiteindelijk zal 4K de toekomst worden. Maar persoonlijk denk ik dat dit nog wel eens een behoorlijke tijd zal gaan duren. Er is nog nauwelijks randapparatuur en content beschikbaar en dit zal ook nog wel de nodige tijd gaan duren. De meeste tv-zenders zijn amper over op full-hd dus aan die kant zal het helemaal nog een eeuwigheid gaan duren.
Daarnaast is de praktisch meerwaarde van 4K in de gemiddelde huiskamer ook een dingetje. Je moet of een enorm groot scherm nemen om op normale kijkafstand de meerwaarde te ervaren. Of je neemt een gebruikelijk formaat scherm en gaat er erg dicht op zitten. De electronica branche zal er op termijn voor zorgen dat iedereen aan de 4K gaat, ze moeten immers ook blijven verkopen. Maar een echte meerwaarde zie ik er niet in voor nog heel wat jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Is die DD via ARC een harde wens, of gaat het simpelweg om DD? In het laatste geval: over een simpele optische kabel kun je ook DD 5.1 vanaf je TV uitsturen. Dan hoef je die ARC niet te gebruiken. En kun je alsnog voor een Denon gaan ;)
Doe ik zelf hier ook, feitelijk is de TV gewoon een bron voor de receiver, niks meer of minder. En als ik BR films kijk dan loopt het uiteraard wel via de receiver.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
Dat is inderdaad ook een oplossing die altijd goed werkt. Maar als het via dezelfde kabel net zo goed kan werken doe ik dat liever. Met mijn huidige Onkyo eigenlijk nooit problemen mee gehad.
Maar zou de Denon beter zijn als de Yamaha's ongeacht prijs?

Daarnaast lees ik in het Yamaha topic ook wat problemen met ARC.. al kan dit natuurlijk ook met de TV te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giedo555
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-01 23:35
Ik heb zelf de denon x2000 maar totaal geen problemen met de dd via arc. Ook nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
Ook niet via Netflix? En welk merk tv heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pruiter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-07 09:31
Zelf heb ik recent voor dezelfde keuze gestaan.
Had jaren terug een knappe homecinema staan op basis van een Yamaha receiver.
Na een paar jaar met een 2.1 systeem van Denon gedraaid te hebben vanwege te weinig ruimte in de woonkamer is er nu weer de ruimte voor meer en grotere speakers.
Helaas is was het budget iets lager dan 10 jaar geleden en had ik mezelf ongeveer 400 euro gegeven voor de receiver.
Vanwege mijn goede ervaringen in het verleden met Yamaha besloten daar weer voor te gaan.
Op basis van mijn budget kom je dan eigenlijk bij alle fabrikanten bij de instappertjes uit; daarom bewust gekozen voor een wat luxer 2013 model voor een mooie prijs: RX-A730 voor 399,- euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
Mijn keuze is gemaakt denk ik :) Het zal een Yamaha RX- 775 worden. Nu eerst afwachten wat CE Repair gaat zeggen over mijn Onkyo, hij ligt momenteel daar voor onderzoek/reparatie. Mocht hij toch nog gerepareerd worden gaat hij in de verkoop.
EDIT: Zojuist bericht ontvangen dat ik een nieuw/ander exemplaar krijg toegestuurd of een creditering..even afwachten wat ik nu krijg.

[ Voor 22% gewijzigd door Fuske op 31-10-2014 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giedo555
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-01 23:35
Fuske schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 20:12:
Ook niet via Netflix? En welk merk tv heb je?
Netflix gebruik ik niet dus daar kan ik niks over zeggen. Ik heb een samsung f7000 tv. Succes met je aankoop
Pagina: 1