Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhhest
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-06 19:22
Afbeeldingslocatie: http://www.leagoo.cc/upfiles/201406/19/big_1109.jpg

Leagoo Lead 3S, Ervaringen en discussie.

Inleiding.
Persoonlijk maak ik graag gebruik van nieuwe gadgets zoals telefoons. Aangezien deze hobby toch wel wat kost valt mij oog steeds vaker op de chinese markt. In dit topic wil ik graag de leagoo lead 3S ter discussie stellen. Een goedkope telefoon ( +/- € 75,-) met de inmiddels bekende mtk6582 chipset. Een formule die overeen komt met de doogee dg350.
Specificaties.
  • MTK6582 Cortex A7 quad core CPU, 1.3GHz
  • 4.5inch IPS QHD Display screen, 960*540 pixels
  • Android 4.4.2, 1GB RAM +8GB ROM
  • Dual camera:2.0MP front camera and 8.0MP back camera with flashlight and automatic focusing
  • Dual SIM Card Dual Standby
  • 2G:GSM850/900/1800/1900MHz; 3G:WCDMA850/1900/2100MHz
  • Support 3G/GPS/Bluetooth function
Leagoo Lead 3S VS Leagoo Lead 3
De leagoo lead 3S is de opvolger van de Leagoo Lead 3.
De 3S heeft 1GB ram geheugen ipv 512MB. Ook het Rom geheugen is verdubbeld van 4GB naar 8GB.
Garantie.
leagoo claimt garantie te bieden op haar toestellen. Op hung website kun je de garantie afhandeling lezen. Ze zijn telefonisch en per mail bereikbaar. Wanneer je met hen contact opneemt bepalen ze of je aanspraak kunt maken op de regelen. Zie onderstaande quote over de garantie afhandeling van leagoo. Het toestel van medetweaker John Rambo is inmiddels onderweg naar zijn adres.
John Rambo schreef op donderdag 11 september 2014 @ 11:46:
Mijn Lead 1 is overleden na een kleine val. Ik liet hem uit mijn handen glippen en hij viel op de grond waarna het scherm heel even raar deed en de telefoon vervolgens compleet dood was. Reageert nergens meer op, wil niet opstarten, geen lampje bij opladen enz. De val was niet heel erg, niet van grote hoogte en aan de buitenkant was helemaal niks te zien, geen krassen, deukjes, barsten oid.
Ik heb mijn Lead 1 nu teruggestuurd naar Leagoo na contact met de klantenservice en mogelijk krijg ik een nieuw exemplaar. Fingers crossed.
Video's
Alternatieven
  • Doogee DG330 DG350 (maar 4GB ROM)
  • Doogee DG450 (maar 4GB ROM)
  • Doogee DG580
  • THL T6S
  • Leagoo Lead 3 (maar 4GB ROM)
Camera
De camera maakt redelijke foto's. Zie de post met foto's gemaakt met de lead 3s van van tweaker klaasklaas
Chinese webshops(Momenteel goedkoopste.)

Gezocht

• Mede-auteurs.
  • Input van mede-tweakers ( Heb je een review gemaakt of zie je iets anders graag vermeld in de openingspost. Stuur even een berichtje.)
To do:
  • Originele eigengemaakte foto's toevoegen.
  • Nuttige links met firmware, etc. Toevoegen.
  • Fatsoenlijke reviews vinden.

[ Voor 203% gewijzigd door jhhest op 28-12-2014 10:35 . Reden: Typo ]

Bezoek mijn blog http://www.chinareview.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhhest
Deze telefoon heb ik reeds besteld. Ik heb hem helaas nog niet binnen. Ik heb nog geen foto's van het toestel kunnen maken. Ik hoop dat binnenkort snel te kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:04
Ik heb m al wel binnen, alleen niet zelf in gebruik.
Algemene indruk is prima, komend van een oude Samsung Galaxy Young was het een flinke verbetering van wat ze had, qua grootte en snelheid.
qhd en batterij zijn de minpunten, maar dat lijkt vooralsnog mee te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhhest
Galaxy Young heb ik ook gehad omdat ik geen geld had voor een nieuwe toestel. Dat was niet echt een fijn toestel. Voor mij de reden om te kijken naar de goedkopere chinese markt.

Heb je toevallig een review of foto's gemaakt met het apparaat, dan kunnen we deze in de topicpost zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
dutchgio schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 22:01:
Ik heb m al wel binnen, alleen niet zelf in gebruik.
Algemene indruk is prima, komend van een oude Samsung Galaxy Young was het een flinke verbetering van wat ze had, qua grootte en snelheid.
qhd en batterij zijn de minpunten, maar dat lijkt vooralsnog mee te vallen.
Even een interesse vraag: heb je de 3s gekocht naar aanleiding van mijn review of leek het je gewoon een mooi toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reckik
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-05 11:31
Sinds een week heb ik de Leagoo Lead 3s in gebruik. Komend vanaf een (hele) oude HTC Desire (original), dus qua snelheid ben ik misschien een beetje bevooroordeeld, aangezien de snelheid van mijn oude HTC echt niet meer te doen was.

Pluspunten
- Prijs, als je hem vanaf china besteld, hou dan wel rekening met importkosten (€ 30)
- Design, uiteraard is dit persoonlijk, maar ik vind hem mooier dan de generieke standaard telefoons. De achterkant heeft een soort van blokjes design.
- Snelheid en reactie op touch zijn zeer goed, maar nogmaals, mijn vorige telefoon was zeer traag, dus ik weet niet of dit ook zo is als je bijvoorbeeld van een nexus komt.
- dual sim
- apps permission kun je instellen (of is dat een Kitkat feature)
- 4.4.2 stock rom (volgens mij)

Minpunten
- Batterij, deze is echt snel leeg. Ik ben zeker geen heavy user, maar een dag is al lastig.
- Lastig root. De standaard root tools (APK) werken niet, of dit aan Kitkat ligt of aan de MTK6582 weet ik niet, maar het is iig lastig. Ik heb het nog niet voor elkaar gekregen.
- Krasgevoelig. Na een kleine week in gebruik al een paar krasjes op het beeldscherm. Waardoor is me totaal onbekend, ik probeer voorzichtig te zijn met sleutels en dergelijk. Heb nu een screenprotector besteld en tot die tijd maar ULTRA voorzichtig.
- Geluid bij bellen? (ik bel niet zoveel, dus beetje lastig in te schatten) - degene met wie ik gebeld heb, komen een beetje doffig over. Je hoort ze wel duidelijk.

De reden dat deze wordt gekocht is natuurlijk voornamelijk de prijs. Ik vind de prijs - kwaliteit verhouding van deze telefoon meer dan uitstekend. Waarschijnlijk is hij niet snel genoeg om de laatste games op te spelen, maar dat doe ik niet, dus daar kan ik geen oordeel over geven. Voor wat ik wel doe is deze telefoon meer dan snel genoeg.

Meegeleverde items:
- Charger + kabel
- Earbudds (nog niet getest)
- Telefoon
Extra:
- screen protector (heb ik weggegooid omdat ik deze nooit gebruik. Aan te bevelen deze dus wel te gebruiken bij deze!)
- Silicone hoesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
krissie100 schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 00:28:
[...]

Even een interesse vraag: heb je de 3s gekocht naar aanleiding van mijn review of leek het je gewoon een mooi toestel?
Nee, geen review van gelezen eigenlijk ;)
In deze prijsrange heb je ook heel veel onbekende no-names, die gok wilde ik niet wagen en van Doogee hoor je ook alleen maar slechte ervaringen, dat was ook geen optie. Uiteindelijk bleef deze dus over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Nu online
@reckik
Je weet dat er ook al een screenprotector op zit als je hem geleverd krijgt? waarschijnlijk zit die er nog op, en screenprotectors zijn vaak gevoelig voor krasjes ;)

@duchtgio fu ;) denk ik een mooie review te maken over de lead 3, lees je em niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reckik
@krissie100
Weet je dat zeker? Het lijkt er namelijk niet op, maar hij kan er natuurlijk erg strak opzitten. Zou wel beter zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Nu online
reckik schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 20:20:
@krissie100
Weet je dat zeker? Het lijkt er namelijk niet op, maar hij kan er natuurlijk erg strak opzitten. Zou wel beter zijn...
Bij mijn Lead 3 zat die er standaard op ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhhest
krissie100 schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 20:23:
[...]

Bij mijn Lead 3 zat die er standaard op ja
Ze zitten er naadloos op. Zonder bubbels of zo. Met je nagel voorzichtig over de hoek en je ziet het meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reckik
zodra ik de nieuwe binnen heb zal ik zien, dan maar eens proberen deze screenprotector te verwijderen.

Voor degene die ook zoveel moeite met root hebben, ik heb het eindelijk voor elkaar. Of je het allemaal nodig hebt weet ik niet, maar de volgorde:
1. Snappea for windows downloaden: volgens mij installeert deze alleen (maar weet ik niet zeker) de drivers voor de telefoon op windows, verder heb je deze niet nodig. Installeren op je pc
2: Mobileuncle tools uit de Playstore installeren op je telefoon. Google Play: Mobileuncle MTK Tools
3: USB Debugging aan op je telefoon en verbinden: snappea download even wat en zegt dat de drivers geinstalleerd zijn. In device manager van windows zie je verder geen onbekende aparaten.
4: Vroot installeren op je PC: http://www.mgyun.com/en/getvroot
5: Telefoon verbinden met je PC - Vroot zegt dat je een Leagoo Lead 3s hebt (yeah)
6: Click op Root in Vroot programma
7: Telefoon herstart een paar keer, komt uiteindelijk weer tevoorschijn. Op je PC scherm tovert Vroot chinees tevoorschijn, ik heb na het opnieuw opstarten op mijn telefoon op restore my data geklikt.
----
Hierna ging het even mis voor mij, dus de volgorde van stappen hieronder zijn misschien niet helemaal nodig.
8: Vroot zegt dat het niet gelukt is. Open mobileuncle tools - enginering mode - MTK engineer mode - scroll naar log en debugging - User2Root en klik op root. Bij mij gebeurde er niets... Dus opnieuw vroot gestart - Root unsuccesfull - retry
9: telefoon reboot weer een paar keer, daarna blijft vroot 'hangen' terwijl telefoon geboot is.
10: Opnieuw Mobileuncle tools open TERWIJL de usb kabel nog connected is aan phone en pc, opnieuw naar User2root en klik op root.
11: Vroot geeft melding succes device rooted - click op complete
12: Reboot phone en hij is geroot.

Ergens tussendoor gaf vroot nog een keer aan dat ik al geroot was, maar root checker gaf aan dat dit niet het geval was. Dus vandaar dat ik een paar keer de stappen heb doorlopen.

Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Towelroot.apk niet geprobeerd? Dat is toch velen malen makkelijker? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Nu online
towelroot werkt echt niet duchtgio???
op geen enkel mediatek toestel voor alsnog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasKlaas
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-06 16:50
Nog een paar weekjes wachten en dan mag ik ook met de Leagoo Lead 3s spelen. Vandaag besteld bij Geekbuying, gewone. trage. verzending.
76,84 EUR, of te wel $94,99, maar dat is dan wel inclusief een originele silicone case en een screen protector. Nu nog ergens een flesje geduld op de kop tikken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reckik
Hehe jazeker towelroot, en nog vele andere geprobeerd. Eerst de APK tjes langslopen he, goedgekeurd door de RWD rijdt dat wel net zo fijn normaal. Maar de auto starte niet, dus de vrachtwagen er maar bij gepakt...

Nee maar ff serieus, verschillende root apps geprobeerd en was geen succes. Had zelfs moeite met het rooten via PC, maar uiteindelijk toch gelukt. Omdat het zo lastig was, dacht ik het even hier te delen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reckik
@krissie100 en @jhhest

Thx voor de tip mbt de screenprotector! Met wat moeite het origineel ervan af gekregen, nieuwe erop en hij ziet er weer magnefiek uit! Als ik jullie tip niet had gelezen, had ik hem er waarschijnlijk gewoon overheen geplaatst, dus mijn dank is groot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdoorn
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 22:52
Reckik: Meegeleverd: - Silicone hoesje
Waar heb je deze besteld? Op de meeste sites staat het silecone hoesje niet bij maar dat lijkt mij erg handig

Ronald van Doorn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasKlaas
Ik heb hem in het zwart bij Geekbuying.com gekocht, inclusief free hoesje en screen protector, nu voor EUR 70,37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reckik
@rdoorn
bij geekbuying.com, goede ervaringen mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdoorn
Ik heb de lead 3s besteld bij geekbuying. Hoe snel hadden jullie hem binnen?

Welke hoesjes passen goed en wat niet....

[ Voor 22% gewijzigd door rdoorn op 11-11-2014 23:23 ]

Ronald van Doorn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83043

Ik heb ook de knoop doorgehakt en gisteren 3s bestel op geekbuying, vandaag de tracking code gekregen(welke nog niet werkt/bekend is bij dhl). Ben hel benieuwd naar het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasKlaas
Heb hem 1 november bij Geekbuying gekocht. Vandaag (12 Nov.) goed verpakt, zonder extra kosten binnen gekregen. Even mee gespeelt. Ik ben er blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhhest
Ik heb hem inmiddels ook al een week binnen en tot nu toe een goede ervaring. Ik heb een video gemaakt (nog een paar kleine aanpassingen te maken in premiere) en hoop dat mensen er wat aan hebben.

Al met al is de prijs prestatie verhouding goed. Je levert wel in op resolutie en batterij capaciteit. Die is net voldoende. 8GB rom en 1GB ram is voor mij persoonlijk voldoende.

Ben benieuwd wat leagoo gaat doen met de komst van android lollipop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reckik
Ik krijg een update melding binnen. Heeft iemand versie 1114 al geïnstalleerd en ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasKlaas
Heb de update geinstalleerd. Enige verandering die ik tot nu toe heb gezien zijn vernieuwde icoontjes. Maar toch leuk om te zien dat ervoor een GSM van 70-75 euro updates uitkomen. Had ik eerlijk gezegt niet verwacht.

Versie nummers in About Phone:
Android version 4.4.2
Baseband version : ...KK_S1114
Kernel version 3.4.67
Build Number : ...KK_S1114

[ Voor 24% gewijzigd door KlaasKlaas op 18-11-2014 08:52 . Reden: Versie nummers toegevoegd ]

• jhhest
Het is inderdaad bijzonder. Ik had laatst ook een update op mijn leagoo lead 1. Die van de 3S had ik nog niet binnen.

Bij de update van de lead 1 kreeg ik netjes te zien wat er veranderd was. Ben alleen vergeten een screenshot te maken. :(

• jhhest
Voor de liefhebbers heb ik een videoreview gemaakt van deze telefoon.

https://www.youtube.com/watch?v=Oh0VegKg3dc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dinsdag mijn 3S binnen gekregen, helaas heeft de douane uitgerekend mijn pakketje er uit gevist, nog ff 35 euro invoer betalen.Ach ja het hoort erbij.
Nu ik de 3s een paar dagen heb ben ik wel positief verrast. Snel goed en de bijna stock android draait probleemloos. Whatsapp, googleplay waren al voor geinstalleerd samen met nog een paar apps die er wat mij betreft af gaan, geen enkele toevoeging. Stock android vind ik wel een beetje op miui lijken. Ga voorlopig de bijna stock draaien, als het verveeld kan er tenslotte altijd wat anders op.

Er is wel 1 klein dingetje (waar ik hem niet op uitgezocht heb uiteraard) De Camera. Is er iemand die weet op er op de lens een beschermsticker of zoiets is geplakt, de foto's bij daglicht gemaakt is gewoon bagger. Heb een foto van mijn hond gemaakt en als ik terug kijk is de foto eigenlijk onherkenbaar.
Geen camara was een betere optie geweest.

Dan een wel te overkomen ding: In de diverse webshops staat dat de 3s een notification led heeft.
Ook bij de software instellingen kan je de led instellen op diverse kleurtjes. Persoonlijk zie ik geen led op mijn 3s. Zie ik het fout of zit er ondanks de beschrijvingen op de webshops inderdaad geen notification led op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBnl
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-06 19:33
Hoe lang doe je ongeveer met de accu, en wat is de kwaliteit van de camera ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhhest
Anoniem: 83043 schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 09:40:

Er is wel 1 klein dingetje (waar ik hem niet op uitgezocht heb uiteraard) De Camera. Is er iemand die weet op er op de lens een beschermsticker of zoiets is geplakt, de foto's bij daglicht gemaakt is gewoon bagger. Heb een foto van mijn hond gemaakt en als ik terug kijk is de foto eigenlijk onherkenbaar.
Geen camara was een betere optie geweest.
De camera is bij de meeste Chinese toestellen niet echt goed, althans de toestellen die ik heb gehad.

Wel horen de beelden herkenbaar te zijn. Laat maar weten als ik een paar proef beelden moet maken.

[ Voor 29% gewijzigd door jhhest op 22-11-2014 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-06 17:14

Garyu

WW

Ik zou een paar foto's als referentie ook erg op prijs stellen :). Overweeg de telefoon voor mijn vriendin te bestellen, en voor haar is de camera nog wel relatief belangrijk. Ik weet dat de kwaliteit niet heel geweldig zal worden, maar het zou op zijn minst wel acceptabel moeten zijn.

Hoelang kan de batterij mee? Is dat echt een groot probleem of valt het mee? Ik heb zelf een 5" Doogee DG2014 met 1750mAh batterij en dat is echt eigenlijk net onder de grens van wat ik voor haar wil kopen, maar aan de andere kant heeft de 3S een kleiner scherm en lagere resolutie, dus zou het misschien net moeten kunnen in combinatie met Greenify en Llama om batterij te sparen?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasKlaas
Hier wat foto's gemaakt, onder moeilijke omstandigheden, met mijn Leagoo Lead 3S:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bH1BOJb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7Mvnaxb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/uxJ3tOh.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vvf4vZF.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/o4802zD.jpg

[ Voor 49% gewijzigd door KlaasKlaas op 25-11-2014 09:22 . Reden: foto's aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-06 17:14

Garyu

WW

Bedankt voor de foto's, vind het er nog niet zo slecht uitzien anders. Natuurlijk mist er een berg scherpte en kleur, en krijg je daar een pak ruis voor terug, maar dat had ik ook wel verwacht. Het dynamisch bereik valt me nog niet eens tegen zo op die laatste twee foto's.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasKlaas
En al weer een OTA update voor de Lead 3S, het moet niet veel gekker worden. _/-\o_

Versie nummers in About Phone:
Android version 4.4.2
Baseband version : Modem_LEAGOO_Lead3S_V0.19.3_S1126
Kernel version 3.4.67
Build Number : LEAGOO_Lead3S_V0.19.3_S1126

Iemand trouwens enig idee hoe ik NL-Alert in kan stellen op de Leagoo? :?

[ Voor 14% gewijzigd door KlaasKlaas op 01-12-2014 16:07 . Reden: Vraag NL-Alert toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de 3s nu 2 weken en vind het toch wel verbazingwekkend wat men voor een $ 100 chinaphone krijgt.
Alles werkt soepel, batterij kan 2 dagen mee afhankelijk van wat ik er mee doe.
Het voordeel van een kleine(re) batterij is natuurlijk ook wel dat die zo weer vol is.
Ook met de stock android kan ik mij voorlopig wel even in vinden.

Zit wel met 2 vragen: Op sommige sitse wordt er bij de specs aangegeven dat er een notification led op zit.
Waar kan ik deze vinden Hardware matig bedoel ik, software matig kan ik wel vinden welk kleurtje ik wil.

Mail: Op al mijn devices is de mail zo ingesteld dat er een copie op de server blijft staan. Zo heb ik op elk device mijn mail. Als ik op de 3s mail op haal, lees en verwijder (naar de prullenbak) en vervolgens ook uit de prullenbak verwijder worden ze opnieuw opgehaal. Iemand hetzelfde probleem of een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nu toch een probleem: De camera (app) doet het niet meer.
Heb gisteren een foto gemaakt via de app en via wa verstuud. Even later wa geopent en via icoontje foto gemaakt, foto was niet goed en opnieuw geprobeerd echter wil het niet mee lukken, Krijg de medeling: "kan geen verbinding maken met camera". Kan dan op oke drukken en de app sluit, verder gebeurt er niets.
Uit de playstore een andere app geprobeerd, zelfde resultaat.
Ook nog via icoontje van wa geprobeerd zelfde resultaat.
Voor de zekerheid cache geleegd maar maakt geen verschil.
Iemand een idee wat ik nog kan proberen of is nu de camera al kapot?

Toevoeging:Opgelost. Phone zag mijn sd kaartje niet meer, dus batt eruit, sd eruit en erin, bat er weer in
en de camerij lijkt het weer te doen.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 83043 op 08-12-2014 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrit312
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-01 10:37
Ik zit ernstig naar deze telefoon te kijken voor mijn dochter, maar twijfel erg over de batterij. Graag hoor ik wat de algemene gebruiksduur van de batterij is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasKlaas
gerrit312 schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 13:22:
Ik zit ernstig naar deze telefoon te kijken voor mijn dochter, maar twijfel erg over de batterij. Graag hoor ik wat de algemene gebruiksduur van de batterij is...
In standby gebruikt de telefoon niet zo veel. Met alleen MP3 afspelen, scherm uit haal je denk ik ook nog wel 9-10. Maar na het versturen van een SMS is er zo 2% van de accu af (ik type nog niet zo snel). Bij het spelen van spelletjes gaat het hard.
Prima telefoon om bereikbaar te zijn en af en toe wat meer te doen. Maar als ik de jeugd van tegenwoordig een beetje inschat halen ze er niet een dag mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrit312
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-01 10:37
@KlaasKlaas: bedankt, daar was ik al bang voor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBnl
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-06 19:33
Knip, cross-posten is niet toegestaan

[ Voor 87% gewijzigd door The Wizard op 02-01-2015 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het volgende wilde ik toch even met julie delen:

In mijn onhandigheid met 1 hand de telefoon uit mijn broekzak proberen te halen en je raad het al:
Op de grond (asphalt in de parkeergarage) gevallen (in totaal is tie nu (al) 3 keer gevallen) Op anderhalve meter rechts van mij ligt de 8erkant, links de telefoon en daar tussen in de knal groene batterij. OEPS!

Bat er weer in, 8erkant er weer op en......... telefoon werkt weer, geen schade/krasje of wat dan ook te zien. Vind het toch wel verbazingwekkend wat je voor 70 euro kunt kopen, wel jammer van de 35 euro invoer maar das een ingecalculeerd risico.

Nog een ervaring:
De 1600 mAh batterij: Ik ben absoluut geen heavy user en red me er wel 2 dagen mee,
doch als hij tussen de 30-40 % is, is het opladen wel aan te bevelen. In no-time kan de bat op 15% komen en geeft dan aan dat die opgeladen moet worden. Doe je dit niet dan is het % erg snel naar de 5-7%. Maar voor dit bedrag mijn eertse smartphone: ik klaag absoluut niet (al ben ik wel op zoek naar een toestel met betere bat en camera. Ook het 4,5 inch display (wat de reden van koop was), ik wilde geen grote) is in de praktijk wel een beetje klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Hier toch wat mindere ervaringen....
Touchscreen reageert nergens meer op sinds vandaag, en lijkt aan de zijkanten ook los te komen van de laag daaronder en functioneerd daardoor niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@dutchgio:

Weet je zeker dat de screenprotector niet los zit? Hoe oud is jouw 3s?
Bi mij zit die links onder bij binnenkomst al een beetje los. Persoonlijk niet storend, maar een schoonheidsprijs verdient het niet. Maar ja wat koste het: nog geen 70 euro.

Wat betreft je probeem, accu wel vol genoeg????
Heb mij 3s wel gekke dingen zien doen met een te lege batt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-06 19:34
Nou het waren 3 fantastische maanden (oké iets meer). Mijn touchscreen is nu definitief op hol geslagen. Alsof er iemand steeds op dezelfde plek drukt. Hiervoor gebeurde het ook al een keer en toen ging het vanzelf over. Nu is er helemaal niet meer mee te werken. Ik vermoed dat het iets te maken heeft met gebruik tijdens hardlopen, beide keren volgde het op een rondje lopen. Regen/zweet kan het niet zijn, want hij zit keurig verpakt in een prima sportarmband.
Wel jammer, het was een perfect toestel voor het geld. Voorlopig ben ik even genezen van de importphones. Dit is al de zoveelste in korte tijd die de geest geeft. Goedkoop wordt zo toch duurkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb nu na 3 maanden ook wat issues:
Met de bat nog op 52% een foto ge whatsapped.
Na 10 min batt helemaal leeg. Aan de lader gehangenen na ca. 15 min. 15% zodat ik hem weer aan kon zetten. Noch eens ca. 10 min later wat de bat weer 100%. Vind dit wel heel snel opgeladen, en twijfel
aan de eerste weergave.

Ook de aan/uit knop begint nu kuren te krijgen: Of ik moet hem heel snel heel kort indrukken, of (meestal)
lang en diep indrukken. Voor dat geld blijft het een leuke sp, maar begin nu toch een beetje aan de kwaliteit te twijfelen zodanig dat mijn volgende sp niet uit de elite serie gaat komen. Denk dat leagoo goed bezig is maar er nog niet zijn. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
marcel3 schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 09:53:
Nou het waren 3 fantastische maanden (oké iets meer). Mijn touchscreen is nu definitief op hol geslagen. Alsof er iemand steeds op dezelfde plek drukt. Hiervoor gebeurde het ook al een keer en toen ging het vanzelf over. Nu is er helemaal niet meer mee te werken. Ik vermoed dat het iets te maken heeft met gebruik tijdens hardlopen, beide keren volgde het op een rondje lopen. Regen/zweet kan het niet zijn, want hij zit keurig verpakt in een prima sportarmband.
Wel jammer, het was een perfect toestel voor het geld. Voorlopig ben ik even genezen van de importphones. Dit is al de zoveelste in korte tijd die de geest geeft. Goedkoop wordt zo toch duurkoop.
Wanneer je je altijd beperkt tot dit soort merken, zul je inderdaad relatief vaker een kat in de zak kopen.
Er is echter zat te importeren wat kwalitatief prima in orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasKlaas
Heeft iemand NL-Alert werkend gekregen op deze Leagoo? Heb zitten zoeken naar de instellingen maar kom nergens cell-broadcast tegen op de telefoon.
Bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATIradeon8500
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Dat gaat inderdaad niet werken op de 3S helaas. Ik heb deze telefoon nu een half jaar en nog geen problemen. Gebruik 'm zakelijk. Omdat ik of op het werk of in de auto ben is de lage capaciteit van de accu geen punt voor me. Wil je met deze telefoon een dag onafhnakelijk van het stroomnet werken, dan dien je een powerpack mee te nemen.

Over het algemeen, een fijn telefoontje. Hiervoor had ik de HTC Desire-Z. Daarmee vergeleken is dit een hele stap voorwaarts, voor ene prikkie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdoorn
Helaas de Leagoo lead 3s is stuk...
Het touchscreen werkt miet goed meer.
Onderaan het scherm is er 1 regel die het niet doet. En de x-as gaat naar 0. Ik heb de ontwikkelaars instellingen al aangepast zodat je ziet dat het mis gaat.
Is dit softwarematig nog te redden, of moet het scherm vervangen worden?
Daarnaast zie ik dat de lead 3s uitverkocht is....

Ronald van Doorn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdoorn
Nog steeds uitverkocht?!
Nu maar weer opnieuw opzoek naar een alternatief toestel met 8mb

Ronald van Doorn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Nu online
rdoorn schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 20:29:
Nog steeds uitverkocht?!
Nu maar weer opnieuw opzoek naar een alternatief toestel met 8mb
8gb? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdoorn
Eh ja.. Ik wordt oud..

Ronald van Doorn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronalddevreede
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-01-2023
Ik heb de lead 3s nu bijna 2,5 jaar en er geen problemen mee gehad. Een tijdje geleden ging het scherm een beetje loszitten, los van de behuizing. Beetje lijm ertussen en het zit weer prima.
Maar nu gaat de batterij wel erg snel leeg. En merk ik dat een vervangende batterij nergens meer te koop is. Iemand een idee? Is er een telefoon van een ander merk die dezelfde batterij heeft?
Anders tijd voor een nieuwe.
Pagina: 1