Monitor hulp

Pagina: 1
Acties:

• masis.o
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
-

[ Voor 99% gewijzigd door masis.o op 08-04-2024 18:59 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:46

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dan heb je zo'n mooi lijstje, maar dan vergeet je wat te vermelden:
*Budget?
*Voorkeur voor grootte?
*Eisen behalve 1/2 ms?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:32

The Eagle

I wear my sunglasses at night

En niet te vergeten: welke had je zelf al gevonden, op het oog en welke vragen heb je daar over?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Zet trouwens niet in je hoofd "Lagere respondstijd is beter", als je het verschil tussen 2ms en 4ms kan zien, of zelfs 8ms: _/-\o_

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-12-2025
MK1998NL schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 07:38:
Zet trouwens niet in je hoofd "Lagere respondstijd is beter", als je het verschil tussen 2ms en 4ms kan zien, of zelfs 8ms: _/-\o_
Hangt natuurlijk af wat voor games je speelt. Het verschil zul je bij snelle games (Lees: snelle shooters) wel merken.

Maar zoals je zegt: Lagere responstijd is beter telt niet, meestal dan. :+

Verwijderd

JST94 schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 09:21:
[...]

Hangt natuurlijk af wat voor games je speelt. Het verschil zul je bij snelle games (Lees: snelle shooters) wel merken.

Maar zoals je zegt: Lagere responstijd is beter telt niet, meestal dan. :+
Niet alsof je met je xbox, wat je hier als reden voor de lage respons opgeeft, uberhaubt wat van snelheid merkt _/-\o_

En je zit in het verkeerde stukje forum, vraag een modje even om een verplaatsing oid. (en alsjeblieft, hou je aan de regels, waarom haalt iedereen toch de super mooie voorgestelde vragen weg? Het is geen optioneel stukje jongens...)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2014 09:39 ]

• masis.o
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
-

[ Voor 99% gewijzigd door masis.o op 08-04-2024 19:00 ]

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

En ik zeg :N

Responsetijd maakt zoals ik hierboven al zei niet uit. Als jij het verschil kan zien tussen de 2ms van die en de 4ms van deze Iiyama met mooie kleuren, kijkhoeken, contrast e.d: _/-\o_ Waar je wel jet verschil in ziet zijn de kleuren en kijkhoeken: als je deze naast elkaar zet moet je huilen van de kleuren van de BenQ.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:58
Uhhh... de juiste response tijden achterhalen is sowieso lastig om dat 99% van de fabrikanten de grey-2-grey meting hanteren. En die meting zegt vrij weinig. Wat je moet weten is de b-w-b meting. Maar die word zelden vermeld.

Overigens is inputlag net zo belangrijk (zoniet belangrijker) maar daar hoor ik dan weer niemand over...

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:28

br00ky

Moderator Harde Waren
Move CAA.

• Tokkes
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-12-2022
masis2109 schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 17:10:
Ik speel op de xbox call of duty en neem dit dus ook echt serieus en wat ik van goede youtubers heb gehoord is dat 1 tot 2 ms responstijd goed is tenminste dit heb ik gehoord van Ali-A, tmartn, Faze Rain en dat soort andere mensen.
Als grote heb ik het liefst 23" t/m 27" iets daartussen
mijn budget is €180 max
Ik kwam uit op deze : pricewatch: BenQ GL2450HT Zwart
Er zijn zelfs mensen die ghosting niet opmerken op 12 ms (voor mij een hel, voor anderen speelbaar).
Vanaf 8 ms heb je geen waarneembare ghosting meer hoor. Er is trouwens ook een verschil tussen black-to-white-to-black en gray-to-grey responstijden, dus niet zomaar te vergelijken. Tuurlijk is 1-2 ms goed. 8ms is dat ook. Trouwens, met 60 fps heb je met 8ms genoeg. Dan heeft je pixel 1/125 van een seconde nodig om van volledig zwart naar volledig wit naar volledig zwart(of was het nou andersom?) te gaan. Da's dus 2 keer zo snel als dat er een nieuwe frame op het scherm komt. Om maar te zeggen: staar je niet blind op cijfers. Waarom ga je niet even naar Mediamarkt of een computerwinkel en vergelijk zelf? Want om zomaar wat youtubers te geloven.... In theorie is het beter, maar of het dat extra geld waard is als je er niets van merkt?

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

Pagina: 1