Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Netwerk problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste tweakers,

Ik heb enige tijd geleden hier een topic gehad over het aanschaffen van een netwerk kaart(dit is uiteindelijk de intel NIC/gigabit CT desktop adapter geworden).

het probleem wat ik hiervoor had echter is daardoor nog niet opgelost(al was ik er echter van overtuigd dat dit het wel moest zijn..)

ik draai een alienware Aurora r3. de hardware specificaties zijn:
- intel i7 2600k
- 8gb ram samsung
- amd radeon 6950 HD
- samsung evo 840 120 gb ssd(recentelijk ingebouwd, het probleem bestond ervoor al)
- een custom aurora r3 moederboord, geen idee wat de exacte specs hiervan zijn.
waar de realtek netwerk kaart op geintegreerd zit.
- en nu dan een intel netwerk kaart(dit was voorheen een bigfoot killer network card 2100).
- een 1 tb massa opslag schijf

mocht ik een cruciaal onderdeel vergeten zijn hoor ik dit graag.

goed het probleem:
ik heb thuis het ziggo pakket met 90mb internet, tot voor kort geen problemen mee gehad.
op een gegeven moment kreeg ik alleen nog maar meldingen van een ip conflict (de netwerk printer een dynamisch ip adres geven heeft dit opgelost)

echter, toen kreeg ik op mijn 100mbit verbinding ineens nog maar 10 binnen. speedtests kwamen niet boven de 8.7 mbit uit.

soms na een reboot had ik weer de volledige snelheid. echter draaide ik eem game, of keek ik een youtube filmpje dan klapte het internet eruit en kwam hij na een paar minuten terug op 10mbit.

eerst dacht ik dat het probleem bij ziggo zat, maar na 3 nieuwe modems was het nog niet verholpen.

de internet kabel die in mijn desktop hangt geeft geen problemen zodra ik hem in mijn laptop stop. die draait dan gewoon foutloos en stabiel op 90mb.

vervolgens dacht ik dat het mogelijk de netwerk kaart was. clean instal, alle drivers opnieuw geinstalleerd. meerdere drivers geprobeerd(niet tegelijk).
zelfs een nieuwe netwerk kaart nu, en nog niks, als ik hem in de realtek stop blijft hij instabiel (soms pakt hij 1 gigabit, soms doet hij helemaal niks) en zodra ik hem in de nieuwe intel kaart stop, beweert de kaart geen kabel te ontdekken. (wat hij wel deed de eerste keer dat ik hem probeerde)

ik heb op dit moment werkelijk waar geen idee meer wat het probleem kan zijn.

ik heb ook al in CMD netsh dingen geleegd(dit was voor de clean install)

niks werkt.

Heeft een van jullie mogelijk een idee wat het probleem is? of hoe ik dit kan uitvinden?

met vriendelijke groet, YR

EDIT:

vanmorgen deed de intel kaart het even, toen downloade ik java en toen klapte hij eruit.

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-11 13:48
Download voor de grap eens een Linux Live CD en vertel ons eens wat er gebeurt al je die probeert.

Bijvoorbeeld Ubuntu 14.04 Desktop
http://releases.ubuntu.co...14.04.1-desktop-amd64.iso

while (! ( succeed = try ()));

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nog nooit met linux gewerkt,

ik neem aan kijken of er dan geen problemen optreden?

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:48
Andere kabel dichtbij het modem geprobeerd?

Inventaris - Koop mijn meuk!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:18

Tazzios

..

Heb je "AMD Quick Stream" geïnstalleerd? Zoja verwijderen.

• Lednov
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-05 21:51
ik haak aan in dit topic, want ik heb een zelfde soort probleem(wilde hiervoor net een topic openen...), waar ik echt de oplossing niet meer zie.
bij mij is dat de boel eruitklapt echter maar een paar seconden. ook kan het een week goed werken om dan vervolgens in een half uur er 3x uit te klappen.
op de andere PC geen problemen
direct op modem maakt niets uit. andere kabel idem.
of ik nou lafjes surf of keihard game. het maakt geen verschil. netwerkverbinding wordt verbroken en hersteld dan weer.

enige wat ik nog kan verzinnen is dat de ingebakken realtek kaduuk is... (en dat betekent dan nieuw mobo, dus dat wil ik 100% zeker weten dan)

Verwijderd

Topicstarter
dezelfde kabel met dezelfde belasting levert geen problemen op in mijn laptop (een asus n56vv - 0039h)

en ik heb geen amd quickstream, ik heb vandaag helaas geen tijd gehad om linux te proberen, hier heb ik morgen wel tijd voor.

• JcK_85
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-09 14:18
Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 18:26:
dezelfde kabel met dezelfde belasting levert geen problemen op in mijn laptop (een asus n56vv - 0039h)

en ik heb geen amd quickstream, ik heb vandaag helaas geen tijd gehad om linux te proberen, hier heb ik morgen wel tijd voor.
Graag verneem ik je bevindingen, ik heb namelijk exact hetzelfde probleem. Zie dit topic.http://gathering.tweakers...message/43123502#43123502

Knutsel te graag aan computers voor mij eigen bestwil :-)

Verwijderd

Topicstarter
ik ben iets drukker met school dan geanticipeerd, dus het testen is me nog niet gelukt, ik laat dit zsm weten!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:19
Ik zou toch een andere netwerkkabel proberen. Misschien maakt hij net geen goed contact in een bepaalde stand.

En als de verbinding wegvalt, branden dan de lampjes bij je netwerkkaart wel?

[ Voor 26% gewijzigd door boers706 op 27-10-2014 16:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee die branden dan niet, maar als hij verbinding heeft heb ik het idee dat ze ook niet altijd branden... maar ik kan niet mijn verbinding en lampjes tegelijk zien, dus pin me hier niet op vast.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:42

br00ky

Moderator Harde Waren
Move naar Netwerken.

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-11 18:19
Lednov schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:49:
ik haak aan in dit topic, want ik heb een zelfde soort probleem(wilde hiervoor net een topic openen...), waar ik echt de oplossing niet meer zie.
bij mij is dat de boel eruitklapt echter maar een paar seconden. ook kan het een week goed werken om dan vervolgens in een half uur er 3x uit te klappen.
op de andere PC geen problemen
direct op modem maakt niets uit. andere kabel idem.
of ik nou lafjes surf of keihard game. het maakt geen verschil. netwerkverbinding wordt verbroken en hersteld dan weer.

enige wat ik nog kan verzinnen is dat de ingebakken realtek kaduuk is... (en dat betekent dan nieuw mobo, dus dat wil ik 100% zeker weten dan)
Nieuw mobo ? Waarom geen los insteekkaartje, of zijn al je sloten bezet ?

• EverLast2002
Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 00:31:
Hallo beste tweakers,

Ik heb enige tijd geleden hier een topic gehad over het aanschaffen van een netwerk kaart(dit is uiteindelijk de intel NIC/gigabit CT desktop adapter geworden).

het probleem wat ik hiervoor had echter is daardoor nog niet opgelost(al was ik er echter van overtuigd dat dit het wel moest zijn..)

ik draai een alienware Aurora r3. de hardware specificaties zijn:
- intel i7 2600k
- 8gb ram samsung
- amd radeon 6950 HD
- samsung evo 840 120 gb ssd(recentelijk ingebouwd, het probleem bestond ervoor al)
- een custom aurora r3 moederboord, geen idee wat de exacte specs hiervan zijn.
waar de realtek netwerk kaart op geintegreerd zit.
- en nu dan een intel netwerk kaart(dit was voorheen een bigfoot killer network card 2100).
- een 1 tb massa opslag schijf

mocht ik een cruciaal onderdeel vergeten zijn hoor ik dit graag.

goed het probleem:
ik heb thuis het ziggo pakket met 90mb internet, tot voor kort geen problemen mee gehad.
op een gegeven moment kreeg ik alleen nog maar meldingen van een ip conflict (de netwerk printer een dynamisch ip adres geven heeft dit opgelost)

echter, toen kreeg ik op mijn 100mbit verbinding ineens nog maar 10 binnen. speedtests kwamen niet boven de 8.7 mbit uit.

soms na een reboot had ik weer de volledige snelheid. echter draaide ik eem game, of keek ik een youtube filmpje dan klapte het internet eruit en kwam hij na een paar minuten terug op 10mbit.

eerst dacht ik dat het probleem bij ziggo zat, maar na 3 nieuwe modems was het nog niet verholpen.

de internet kabel die in mijn desktop hangt geeft geen problemen zodra ik hem in mijn laptop stop. die draait dan gewoon foutloos en stabiel op 90mb.

vervolgens dacht ik dat het mogelijk de netwerk kaart was. clean instal, alle drivers opnieuw geinstalleerd. meerdere drivers geprobeerd(niet tegelijk).
zelfs een nieuwe netwerk kaart nu, en nog niks, als ik hem in de realtek stop blijft hij instabiel (soms pakt hij 1 gigabit, soms doet hij helemaal niks) en zodra ik hem in de nieuwe intel kaart stop, beweert de kaart geen kabel te ontdekken. (wat hij wel deed de eerste keer dat ik hem probeerde)

ik heb op dit moment werkelijk waar geen idee meer wat het probleem kan zijn.

ik heb ook al in CMD netsh dingen geleegd(dit was voor de clean install)

niks werkt.

Heeft een van jullie mogelijk een idee wat het probleem is? of hoe ik dit kan uitvinden?

met vriendelijke groet, YR

EDIT:

vanmorgen deed de intel kaart het even, toen downloade ik java en toen klapte hij eruit.
Ik snap in je verhaal niet hoe je met een gigabit nic (en utp cat5e kabel ?) aan een verbinding van 100mbit komt....of is je switch maar 10/100 en geen gigabit ?

Verwijderd

Topicstarter
nou, ik denk eerlijk gezegd dat dat ook al komt door het feit dat die netwerkkaart waarschijnlijk aan zijn eind is.

ik gebruik inderdaad een cat5e kabel. echter met de interne realtek haal ik soms 1gbps, tot hij eruit klapt, en dan blijft hij hangen op 10mbit.

de killer nic en de intel nic halen soms ook de 1gbps maar verliezen al snel volledige verbinding. i.p.v. dat ze op 10 mbit blijven "hangen"

ik hoop hiermee je vraag te beantwoorden want ik weet niet 100% zeker of ik hem goed begrepen heb

• EverLast2002
Heb je in je netwerkje nog een switch staan, of lopen er utp kabels vanuit je modem rechtstreeks naar je pc, printer en laptop ?

Verwijderd

Topicstarter
die lopen allemaal rechtstreeks, vroeger heb ik er een oude router tussengehad die als switch fungeerde, echter toen we een printer aansloten kreeg ik ip conflicten (die uiteindelijk kwamen doordat de printer geen dynamisch ip had).

maar voordat ik dat had gevonden heb ik de switch er tussen uit gehaald en de kabel direct door getrokken.

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11 12:10
kabel zelf geknepen? (de stekkers bedoel ik dan :))

[ Voor 43% gewijzigd door _-= Erikje =-_ op 28-10-2014 14:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja dat heb ik inderdaad zelf gedaan (al 3 keer omdat ik eerst dacht dat de fout in het kopje zit). als het aan het kopje ligt zou ik het toch ook op de laptop moeten merken?

• EverLast2002
(door)meten = weten. Heb je een kabeltester ? Of leen er eentje desnoods.

Verwijderd

Topicstarter
ga ik dat om te beginnen regelen.

Verwijderd

Topicstarter
die linux live cd draait prima, zie ook geen gedonder met me netwerk dan, alleen hij disabled java/flash dus kan niet hele zware dingen draaien om het te testen.

sorry voor het late testen, ik ben erg druk geweest met school

• EtHeO18
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 09:48
Tazzios schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:19:
Heb je "AMD Quick Stream" geïnstalleerd? Zoja verwijderen.
Deze suggestie zou ik echt even bekijken als ik jou was, TS

Verwijderd

Topicstarter
amd Quick stream is niet geinstaleerd. kan het tevens ook niet in mijn catalyst control center vinden.

als ik de live cd van linux draai klapt hij er ook nog wel eens uit.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Klinkt alsof òf je netwerk kaart òf je modem/router/switch geen goede auto-negotiation doen.
Dan valt-ie inderdaad na enige tijd terug naar 10 Mbits/s

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
enig idee hoe dit kan komen? en of hoe dit opgelost op kan worden?

het is tegenwoordig zo dat dat standaard op de geintegreerde gebeurt, zodra de externe netwerk kaart eruit klapt krijgt die ook geen verbinding meer, al wacht ik 24 uur.
Pagina: 1