Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Samsung Galaxy notepro 12.2 tablet.

Recent de eigenaar geworden van een notepro 12.2 tablet (wifi). Ik zie veel en overwegend zeer positieve reacties op het internet, maar nog geen tweakers forum topic. Hierbij. Als er bijzonderheden zijn voor het model met 3G wil ik die ook graag opnemen.

Afbeeldingslocatie: http://media.kieskeurig.nl/images/01/40/31/2a/8b1b/4d7b/a232/32ee7b8b14f8/l.png

Hardware:
  • Schermdiagonaal 12.2", 2560 bij 1600 pixels, dichtheid 247 PPI, krasbestendig.
  • Digitizer laag met speciale pen voor extra bedieningsmogelijkheden en uitgebreide tekenmogelijkheden.
  • Processor Exynos 5 Octacore (1.9 Ghz + 1.3 Ghz) (dus geen 3.2 Ghz zoals nog wel eens vermeld)
  • Andoid 4.4 bij uitbrengen
  • Camera voor 2 mp, camera achter 8 mp
  • Geheugen 32 GB met micro SD uitbreidingsmogelijkheid (max 64 GB)
  • USB3 met USB/HDMI aansluitmogelijkheden
  • Wifi IEEE 802.11 AC en alles wat langzamer is., bleutooth 4.0
  • GPS en accelerometer
  • Accucapaciteit 9500 mAH
Om kort te gaan : groot scherm, snel, internet snel met wifi AC, 2 dagen accutijd, extra bedieningsgemak en makkelijk tekenen met Stylus pennetje.

Software:

Android 4.4.2 + 50 GB op dropbox voor 2 jr

Alle standaard voor geïnstalleerde apps android (inclusief alle google spullen)

Samsung super handige en alom gewaardeerde, niet te verwijderen....ahum bloatware.
  • Remote PC, knox, sidesync, watchon (universele afstandsbediening), e-meeting
Extra business georiënteerde apps die je zelf ook zou kunnen installeren evt. met tijdelijk abbo
  • WebEx, NYTimes, Business week, Handelsblatt, Evernote
Extra business georiënteerde apps die je zou moeten kopen / dan wel speciaal voor notepro.
  • Full Hancome office pakket, S Note (aantekeningen app), Sketchbook for Galaxy
Kort en goed: Zo goed als volledig office pakket, prima integrate S-pen, meerdere schermen open tegelijk met slepen en copy past (inclusief shortcuts) (Dat werkt echt lekker mensen)
Geen snelle PDF reader / aantekeningen maken app. Het kan wel als je zoekt, maar het is geen snelle workflow.

Updates: (eigen ervaring))
1 4.4.2 - KOT49H.P900XX UANF2 Geen verlies van functionaliteit. Geen toevoeging van functies voor zover ik kan nagaan.
2 4.4.2 - KOT49H.P900XX UANI1 : Er lijkt niets stuk gegaan te zijn... :) 2 apps nieuw. Te weten Kids-stand (Samsungs manier om de Tablet kind vriendelijk te maken) en PEN-UP (het delen van tekeningen, ziet er erg aardig uit vind ik). Het lijkt wel of internet met de standaard browser een stuk sneller is geworden. IIG met de tweakers website.

Op zoek naar :

1) ervaringen met het encrypten van deze tablet.Iemand? Ik hoor graag van je.
2) Gebruik remote pc. (instelling pc, netwerk vereisten, ervaringen bediening. Of liever andere app gebruiken?)

Nuttige links en aanvullende informatie voeg ik graag toe. Ik probeer het echter wel een beetje compact en overzichtelijk te houden. Ik hoop dat dat geen bezwaar is.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2014 14:53 ]

• Jeroen10
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Toevallig heb deze vandaag besteld, ga het meelezen mits mensen hier op tweakers dit apparaat ook hebben

Verwijderd

Vandaag ook 1 besteld voor 399,- Dinsdag komt hij aan, ik ben benieuwd.
Het formaat was voor mij de reden om deze aan te schaffen, deze zal zakelijk worden ingezet.

• Jeroen10
  • Niet online
Het scherm formaat valt reuze mee, die 12,2 inch werkt heerlijk en zeker niet te groot, de mijne hebbikvterug moeten sturen ivm een scherm defect hoop dat ik deze week de vervanger binnen heb.

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Dit is een interessante tablet voor mij. Ik wil deze namelijk gaan gebruiken om bladmuziek te lezen. Is deze verhouding dan ok, want het is net geen 4:3. Ik wil dus een groot scherm in breedbeeld formaat voorkomen omdat dan de pagina's nog steeds smal en dus ook klein worden weergegeven.

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:53

ilm

Prijs/kwaliteit lijkt me deze eigenlijk de beste tablet van het moment (retina scherm + wacom digitizer voor 400 euro). Ik vraag me enkel af of die lag al is opgelost met de nieuwste updates ?

Imo zouden er ook 'revisited' reviews moeten zijn, waar ze de tablet herbekijken na ~3 maanden en de kinderziektes eruit zijn.

• Jeroen10
  • Niet online
Vandaag de vervanger gelukkig ontvangen. Ik heb geen lag maar gebruik het voornamelijk voor online tv video, beetje internet en YouTube. Gelukkig kan het geluid best hard.

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 13:56
Mischien kan iemand mij helpen .

Sinds een paar dagen laad mijn Note pro 12.2 niet meer op .
Als ik deze aan de orginele lader aansluit laad hij wel zien dat er stroom opkomt maar verder gebeurd er niets .
De balletjes gaan heen en weer maar er komt geen stroom bij de lege accu .

Ik heb verschillende laders en kabels geprobeerd wel 5.3v met 2.0 amp maar zonder succes.

iemand raad??

Verwijderd

Heb je hem al een paar uur aan de lader gehangen?

Anders terugbrengen naar de winkel

• diquan2001
Helaas heb ik deze vorige jaar als kado gehad uit Dubia en zit er geen factuur meer bij .
Ik heb de Note pro nu al dagen aan de lader gehad steeds zonder dat de accu oplaad .

frustrerend helaas.
Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2014 @ 09:52:
Heb je hem al een paar uur aan de lader gehangen?

Anders terugbrengen naar de winkel

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Ben eigenlijk totaal verbaasd dat deze topic zo beperkt c.q. gering in omvang is.

Vond de Note Pro 12.2 aanvankelijk ook prijzig, maar ben erg blij dat ik begin dit jaar een nieuw toestel op de kop heb kunnen tikken voor € 469,-- ipv zo maar een Galaxy Tab gekocht te hebben bij de plaatselijke MM.

Gebruik de tablet echt veel met pen en al helemaal sinds de Lollipop-update.

Vindt het nog steeds (augustus 2015) de beste tablet, die je op dit moment voor een leuke prijs kunt kopen (hoewel ik merk dat ze steeds lastiger zijn uit te halen (laatste aankoop had PHE-productcode (uit Spanje dus; besteld bij Nederlandse webshop)).

• Teletekst
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Ik heb deze tablet ook sinds begin van dit jaar.
Hoewel het een goede tablet is, ben ik toch tot de conclusie gekomen dat 12.2 inch net te groot is.
Je neemt de tablet niet makkelijk mee en hij is ook niet echt licht.

De pen vind ik wel heel handig.

• _Nick__
  • Niet online
Teletekst schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 08:57:
Ik heb deze tablet ook sinds begin van dit jaar.
Hoewel het een goede tablet is, ben ik toch tot de conclusie gekomen dat 12.2 inch net te groot is.
Je neemt de tablet niet makkelijk mee en hij is ook niet echt licht.

De pen vind ik wel heel handig.
Neem het ding ook niet veel mee, maar gebruik het om thuis mee (voor) te werken..

Is wel ideaal formaat om digitaal tv te kijken..

Apart dat dit hetzelfde formaat is als van de oude draagbare tv'tjes..

• Teletekst
  • Niet online
_Nick__ schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 12:08:
[...]

Neem het ding ook niet veel mee, maar gebruik het om thuis mee (voor) te werken..

Is wel ideaal formaat om digitaal tv te kijken..

Apart dat dit hetzelfde formaat is als van de oude draagbare tv'tjes..
Ik heb deze tablet aangeschaft om digitaal pdf op te lezen.
Maar in de praktijk doe ik dat niet. 8)7

• _Nick__
  • Niet online
Teletekst schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 12:11:
[...]

Ik heb deze tablet aangeschaft om digitaal pdf op te lezen.
Maar in de praktijk doe ik dat niet. 8)7
Ik ben jurist en kom met digitale PDF's goed weg (ook aantekeningen bijzetten)..

Zelfs digitale dossiers zijn goed leesbaar op het ding.. prettiger zelfs dan op de Asus P1801 (18,4")..

• Teletekst
  • Niet online
_Nick__ schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 12:31:
[...]

Ik ben jurist en kom met digitale PDF's goed weg (ook aantekeningen bijzetten)..

Zelfs digitale dossiers zijn goed leesbaar op het ding.. prettiger zelfs dan op de Asus P1801 (18,4")..
Ja, dan is het inderdaad een ideale tablet.
Heb je de tablet ook geroot of nog standaard?

• _Nick__
  • Niet online
Teletekst schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 11:51:
[...]

Ja, dan is het inderdaad een ideale tablet.
Heb je de tablet ook geroot of nog standaard?
Zie tegenwoordig het nut van rooten niet meer zo..

Samsung is tegenwoordig vaak sneller met het uitgeven van een aangepaste Android-update dan de ROMmers met het aanpassen van hun ROM..

Had op de S3 en S4 bijna wekelijks een andere ROM, maar ook omdat de ROM na een paar dagen "random reboots" had of andere problemen.. is me bij originele firmware nog nooit gebeurd.. ook mis je functionaliteit bij de meeste aangepaste versies..

Kan me ook geen problemen veroorloven met niet originele versies..

Verwijderd

Zijn deze nog ergens in de winkel te koop? Zou er graag 1 willen testen.
Anders moet ik via internet bestellen en terug sturen als hij niet bevalt.

• _Nick__
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 22:55:
Zijn deze nog ergens in de winkel te koop? Zou er graag 1 willen testen.
Anders moet ik via internet bestellen en terug sturen als hij niet bevalt.
Heb die van ons in maart gekocht bij PhoneMarket.nl voor 469 euro (incl.), terwijl het apparaat daar nu 599 euro kost.. introductieprijs was 799 euro..

Bij Bol.com is het ding zelfs nog 100 euro duurder.. de Galaxy Tab staat daar zelfs voor 749,95 euro..

Maar zelfs die prijzen voor de Note Pro vind ik het echt wel waard..

Schijnt wel zo te zijn dat Samsung toch weer grotere modellen gaat maken, nu Apple toch heeft aangegeven ook een 13"-model te willen maken..

Samsung heeft het zelfs over 17" en 18" (zoals bij Asus).. ben benieuwd of die eenzelfde beeldkwaliteit zal hebben..

Sinds de update heeft de S-Pen nog meer functionaliteit en het toestel is sneller met Lollipop..

Verwijderd

_Nick__ schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 10:37:
[...]

Heb die van ons in maart gekocht bij PhoneMarket.nl voor 469 euro (incl.), terwijl het apparaat daar nu 599 euro kost.. introductieprijs was 799 euro..

Bij Bol.com is het ding zelfs nog 100 euro duurder.. de Galaxy Tab staat daar zelfs voor 749,95 euro..

Maar zelfs die prijzen voor de Note Pro vind ik het echt wel waard..

Schijnt wel zo te zijn dat Samsung toch weer grotere modellen gaat maken, nu Apple toch heeft aangegeven ook een 13"-model te willen maken..

Samsung heeft het zelfs over 17" en 18" (zoals bij Asus).. ben benieuwd of die eenzelfde beeldkwaliteit zal hebben..

Sinds de update heeft de S-Pen nog meer functionaliteit en het toestel is sneller met Lollipop..
Nog even afwachten op de nieuwe versies dus? Is hier al meer van bekend?
Bij een maat van 17 inch zou ik persoonlijk toch eerder een Windows 10 apparaat kopen als android. lijkt mij ook niet in het zelfde segment te passen. 12 inch is nog draagbaar.
Ik snap waarom de 12 inch niet meer in productie zijn.

• _Nick__
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 22:31:
[...]

Nog even afwachten op de nieuwe versies dus? Is hier al meer van bekend?
Bij een maat van 17 inch zou ik persoonlijk toch eerder een Windows 10 apparaat kopen als android. lijkt mij ook niet in het zelfde segment te passen. 12 inch is nog draagbaar.
Ik snap waarom de 12 inch niet meer in productie zijn.
Niet veel meer bekend dan de "bekende" onderhandenwerk-lijst van Samsung:
http://www.nowhereelse.fr...b-s-pro-18-pouces-109099/

Ben zelf ook wel blij met de 18,4 inch Asus in de vorm van een All-in-One (dus met Windows (op afstand))..

Ga er wel vanuit dat de beeldkwaliteit van de Samsung veel beter zal zijn (zoals we van hun gewend zijn)..

• Pakhtun
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-11 16:10
Het is aardig stil hier. Ik heb de update naar Lollipop gekregen maar nog niet geïnstalleerd. Iemand al gedaan en wat zijn je bevindingen?

• _Nick__
  • Niet online
Pakhtun schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 12:28:
Het is aardig stil hier. Ik heb de update naar Lollipop gekregen maar nog niet geïnstalleerd. Iemand al gedaan en wat zijn je bevindingen?
Heb deze geïnstalleerd met Odin..

Tablet is veel "soepeler" nu.. echt een blijvertje.. ;-)

• Pakhtun
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-11 16:10
_Nick__ schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 13:42:
[...]

Heb deze geïnstalleerd met Odin..

Tablet is veel "soepeler" nu.. echt een blijvertje.. ;-)
Ik heb hem inmiddels geïnstalleerd en inderdaad het draait veel soepeler dan voorheen. Heb je toevallige iets leuks ontdekt?

• _Nick__
  • Niet online
Pakhtun schreef op woensdag 02 september 2015 @ 15:01:
[...]

Ik heb hem inmiddels geïnstalleerd en inderdaad het draait veel soepeler dan voorheen. Heb je toevallige iets leuks ontdekt?
Meer opties bij S-pen..

Rest lijkt mij standaard Lollipop-spul..

• Teletekst
  • Niet online
Nou voor 400 euro wil ik de mijne wel verkopen. Hij is in december gekocht en ik vind deze tablet toch echt te groot. Hij is wel geroot trouwens.

• _Nick__
  • Niet online
Teletekst schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 11:12:
Nou voor 400 euro wil ik de mijne wel verkopen. Hij is in december gekocht en ik vind deze tablet toch echt te groot. Hij is wel geroot trouwens.
Net nu het apparaat weer trendy wordt, moet dat wel lukken.. #iPadPro :)

• LordHar
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-07 09:31
Ik draai de stock Android 4.4.2 en zie via Kies3 nog steeds geen nieuwe firmware. Enig idee hoe dat kan? Heb hem eind vorig jaar bij Phonemarket besteld, zou het soms een andere regio model zijn waar nog geen lollipop update voor is?

• diquan2001
Mijn Note pro heeft de 5.0.2 via OTA gekregen .
Heb eerst een backup gemaakt en daarna geinstalleerd om vervolgens weer een factory reset te geven .
Draait zonder problemen hier hoor.
LordHar schreef op maandag 14 september 2015 @ 15:26:
Ik draai de stock Android 4.4.2 en zie via Kies3 nog steeds geen nieuwe firmware. Enig idee hoe dat kan? Heb hem eind vorig jaar bij Phonemarket besteld, zou het soms een andere regio model zijn waar nog geen lollipop update voor is?

• LordHar
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-07 09:31
Dat is het vreemde juist, ik heb volgens mij sinds ik hem gekocht heb in november 2014 nog nooit een firmware update gehad, niet OTA en niet via Samsung Kies.

• Teletekst
  • Niet online
LordHar schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 08:51:
Dat is het vreemde juist, ik heb volgens mij sinds ik hem gekocht heb in november 2014 nog nooit een firmware update gehad, niet OTA en niet via Samsung Kies.
Ik geloof dat er maar 1 keer een update is geweest.
Omdat ik mijn notepro heb geroot, krijg ik nooit updates. Ik installeer deze dan ook zelf.
Vinden jullie de tablet trouwens niet enorm zwaar?
Dit is een reden dat ik weer naar kleinere formaten aan het kijken ben.
Pagina: 1