Playon HD 2, van Toshlink naar audio via HDMI. geen 5.1 meer

Pagina: 1
Acties:

• gwbuiter74
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-04-2024
Wie kan mij helpen met het volgende probleem. Mogelijk zal het iets heel simpels zijn, maar ik kom er niet uit.

Mijn PlayonHD 2 was naast HDMI apart aangsloten met een optische audiokabel (middels een toshlink-splitter) naar mijn 5.1 Home cinemaset. geluid was altijd prima.

Echter ik heb meerdere apparaten die ik allemaal via dezelfde home cinemaset wil laten lopen qua geluid.
o.a. mijn PS3 is ermee verbonden, Interactieve HD ontvanger, en dus ook mijn PlayonHD.
Elk apparaat afzonderlijk met een toshlink kabel > naar de splitter > en vervolgens op de audio-in van mijn Home cinema set.

Nooit geweten dat het veel gemakkelijk had gekund.
een enkele toshlink kabel van mijn TV optisch audio-uit, naar de optische audio in van de Homecinemaset, en de rest verbinden met HDMI splitter naar de TV....Dan word alle geluid naar mijn home cinemaset gestuurd.

ok.....dat was een heeeeeeel verhaal!
Nu even in het kort waar het op neer komt..... Als ik nu films afspeel vanaf de PlayonHD (en dus de audio via HDMI laat lopen), heb ik geen digitaal 5.1 geluid meer. mijn achterspeakers doen het dus niet.

Heeft dat te maken met de audio instellingen van de Playon?

deze stonden voorheen voor zowel SPDIF uitgang als de HDMI op passtrough! Waarom? geen idee, maar het werkte. Ik heb hier geen verstand van, en de handleiding van de Playon zegt hier ook niets over, behalve dan dat je de instellingen kan wijzigen. NIET waar ze voor dienen.

Moet dit mischien nu op LPCM staan?

En kan iemand mij uitleggen wat uberhaupt deze LPCM optie inhoudt?

• WBT
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-04-2024

WBT

Ik zou in eerste instantie eens de specificaties van je TV erop naslaan, een grote hoeveelheid TV's ondersteund namelijk geen passtrough van Dolby/DTS per optical out.