Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Consequator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-03 11:28
Ik heb een C-200 die ik al een tijd heb gebruikt met een readynas van netgear, die laatste voldoet echter niet meer en ik heb nu een flinke Synology aangeschaft.
Om 1 of andere reden krijg ik het niet voor elkaar om met de C-200 te browsen op het FS van de Synology.
Als ik een map open verschijnt er 'Request cannot be processed'.
Ik heb al ergens iets gevonden om guest access aan te zetten en dit heb ik gedaan, maar dat hielp niks.

Ik heb het 1x goed gehad maar na het veranderen van het IP van de NAS werkt het niet meer. (ip terug zetten hielp ook niet).

Heeft iemand deze combinatie van een c-200 en een Synology NAS die weet wat er aan de hand is ?
NFS en NFS TCP vanaf de c-200 werkt ook niet met hetzelfde probleem.

Met de oude nas werkt alles nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:38

JB

Cédric roelt!

Ik loop tegen bijna hetzelfde probleem aan (DS214Play)! Krijg de melding "hostname not found" als ik SAMBA als protocol gebruik. Via een pc of via de DS file app is alles prima bereikbaar binnen het netwerk. Hostname op basis van naam of IP adres maakt geen verschil...

Met NFS werkt het wel.

Instellen op Synology (komt redelijk overeen): http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=41&t=45733

Instellen op de Popcorn:

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Popcorn hour SMB and NFS Demo.mp4

[ Voor 38% gewijzigd door JB op 05-11-2014 21:15 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick271280
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 02-06 11:17
Dit schijnt te maken te hebben met het guest account op de Synology. Deze moet aanstaan en dan werkt het wel. Het lost het probleem bij mij in ieder geval op.

Zie ook dit draadje op het Synology forum: http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=111&t=52564

Ik meen ook ergens gelezen te hebben dat smb2 uitzetten kan helpen, maar dat kan ik nu zo snel niet terugvinden.

[ Voor 6% gewijzigd door Maverick271280 op 06-11-2014 12:29 ]