Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Synology] fout: er zijn twee of meer routers in uw netwerk

Pagina: 1
Acties:

• AlbertTCB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12-2024

AlbertTCB

swing it baby

Topicstarter
Ik heb een Synology NAS en kon deze telkens gewoon vanaf buiten het netwerk benaderen via zowel quickconnect als rechtstreeks via mijn IP adres. Tot onlangs.

Ik krijg nu de melding dat ik twee routers in mijn netwerk zou hebben. Dit klopt niet: ik heb een Ziggo modem (door ziggo in brug-modus gezet) en een sitcom router.

Ik heb nu door Ziggo de brugmodus laten uitzetten en de sitcom router er tussenuit gehaald.

Nu met één fysiek apparaat (de Cisco kabelmodem/router van Ziggo) tussen de NAS en het internet, zou de melding moeten verdwijnen. Helaas, ook nu krijg ik deze foutmelding en kan ik de Synology niet configureren voor externe toegang.

Wat zou de oorzaak en/of oplossing kunnen zijn?

I'm just taking care of business

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

DHCP server op de synology aanstaan toevallig?

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11 20:50
Gebruik je powerline adapters in je netwerk? Dan kun je soms contact krijgen met het netwerk van je buren als die ook powerline adapters gebruiken.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Geef eens een complete lijst van alle apparatuur die vast dan wel draadloos aan je netwerk hangt=

• Pclaassen1982
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09-12-2021
UPDATE: nadat ik mijn Thompson router handmatig op bridge modus heb gezet, werkt het wel!

Ik heb sinds een aantal weken de Synology 5.1 beta draaien. Wellicht mag je daar niet je eigen router gekoppeld hebben aan je router van je provider. Nu werkt het bij mij weer!

..............................................................................................................................................................
Ik heb inderdaad hetzelfde probleem. Ik heb niets aan mijn netwerk veranderd. Ik kreeg deze melding toen ik mijn nas had geupdate

[ Voor 62% gewijzigd door Pclaassen1982 op 26-10-2014 14:05 ]