Hallo Tweakers,
Ik heb sinds kort een 'zelf samengestelde'(met behulp van jullie, nogmaals bedankt, ben er blij mee) pc in elkaar gezet.
Maar alleen toen ik Windows moest installeren moest ik kiezen op welke schijf ik Windows wilde installeren.
(Nu was wel bij beide stations status bij de groep type leeg)
Aangezien ik een SSD heb en een HDD, heb ik uiteraard voor de SSD gekozen om er Windows op te installeren.
Maar nu ziet Windows alleen de SSD als opslag station, en de HDD ziet hij niet als opslagstation en ik heb er geen toegang toe.
Als ik bij schijfbeheer kijk zie ik dat de SSD (schijf 0) blauw omrand is en in orde is en iets van 100gb opslag ruimte vrij is.
Maar de HDD (schijf 1) is zwart omrand en er staat '931,51 GB niet-toegewezen'.
Dus ik kan niks op mijn HDD opslaan.
Nu is de grote vraag kan ik de HDD wel bruikbaar maken? en hoe doe ik dat?

Deze afbeelding is niet van mezelf, want ik weet niet hoe ik screenshots moet delen.
bij mij is schijf 0 (SSD) blauw omrand en heb ik toegang toe en schijf 1 (HDD) is zwart omrand en heb ik geen toegang toe(er zijn geen partities op de HDD).
Dus ASTUBLIEFT help mij ben te einde raad
Zou super zijn want dan kan ik eindelijk(volledig) aan de slag met mijn nieuwe desktop.
Dit is de pc samenstelling:
En er zit een optische drive in(oudere)
Ik heb sinds kort een 'zelf samengestelde'(met behulp van jullie, nogmaals bedankt, ben er blij mee) pc in elkaar gezet.
Maar alleen toen ik Windows moest installeren moest ik kiezen op welke schijf ik Windows wilde installeren.
(Nu was wel bij beide stations status bij de groep type leeg)
Aangezien ik een SSD heb en een HDD, heb ik uiteraard voor de SSD gekozen om er Windows op te installeren.
Maar nu ziet Windows alleen de SSD als opslag station, en de HDD ziet hij niet als opslagstation en ik heb er geen toegang toe.
Als ik bij schijfbeheer kijk zie ik dat de SSD (schijf 0) blauw omrand is en in orde is en iets van 100gb opslag ruimte vrij is.
Maar de HDD (schijf 1) is zwart omrand en er staat '931,51 GB niet-toegewezen'.
Dus ik kan niks op mijn HDD opslaan.
Nu is de grote vraag kan ik de HDD wel bruikbaar maken? en hoe doe ik dat?

Deze afbeelding is niet van mezelf, want ik weet niet hoe ik screenshots moet delen.
bij mij is schijf 0 (SSD) blauw omrand en heb ik toegang toe en schijf 1 (HDD) is zwart omrand en heb ik geen toegang toe(er zijn geen partities op de HDD).
Dus ASTUBLIEFT help mij ben te einde raad
Zou super zijn want dan kan ik eindelijk(volledig) aan de slag met mijn nieuwe desktop.
Dit is de pc samenstelling:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD A8-6600K Boxed | € 79,50 | € 79,50 |
1 | MSI A78M-E45 | € 46,- | € 46,- |
1 | Seagate Desktop HDD, 1TB | € 46,50 | € 46,50 |
1 | Cooler Master N300 (KKN1, closed) | € 30,50 | € 30,50 |
1 | Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit | € 81,95 | € 81,95 |
1 | Crucial CT51264BA160BJ | € 31,95 | € 31,95 |
1 | be quiet! System Power 7 300W | € 29,95 | € 29,95 |
1 | Crucial MX100 128GB | € 59,74 | € 59,74 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 406,09 |
En er zit een optische drive in(oudere)