Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Is dit correct?

Pagina: 1
Acties:

• jack_007
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 30-11 22:04
Hoi,

Na wat verbindingsproblemen heb ik van Ziggo een nieuwe modem/router ontvangen (Cisco3928) als vervanger mijn oude Ubee (EVM3200) modem.

Met de Ubee (en nu dus de Cisco) is een Asus RT-N66 router, via UTP-kabel, verbonden. De Asus vormt eigenlijk mijn network (WIFI+UTP). Om het geheel werkende te krijgen heb ik de zaak als volgt geconfigureerd:

Cisco:
Local IP 192.168.178.1
DHCP start 178.168.178.010 DHCP users 64
WIFI disabled

Cisco lan1 naar Asus WAN-poort via UTP

Asus
WAN IP 192.168.178.010
IP 192.168.1.1
DHCP 192.168.1.2 tot 192.168.1.99
WIFI enabled

Ondanks dat alles lijkt te werken zou ik graag willen weten of dit correct is geconfigureerd?
Waar ik niet zeker van ben is dat beide router DCHP aan hebben staan.

Alvast bedankt voor jullie input.

Jack

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je hebt nu 2x NAT en ik verwacht niet dat dat nodig is (het kan een keuze zijn, maar gezien je vraagstelling neem ik aan van niet).

Knoop de cisco niet op de WAN-poort maar op een LAN-poort. Schakel inderdaad DHCP uit op de Asus en configureer hem 'zonder internet' (was dacht ik een optie in de managementwebsite).

OF configureer de Cisco in bridge mode en laat het hele NAT-ten door de Asus doen (die is daar best ok in). Je Asus krijgt dan een publiek IP-adres.

[ Voor 4% gewijzigd door Room42 op 23-10-2014 20:31 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-11 00:29
Je hebt nu 2x NAT draaien, het kan efficienter :
- UTP kabel Cisco lan1 naar Asus lan1
- Asus : als AP mode instellen, DHCP uit, WiFi aan.

of de Cisco in Bridged Mode, dan kan de Asus NAT doen en DHCP + wifi (UTP kabel Cisco lan1 naar Asus WAN)

haha, iemand was me net voor :P

[ Voor 21% gewijzigd door EverLast2002 op 23-10-2014 20:39 ]

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:05
De routing mogelijkheden van je Asus router zijn aanzienlijk beter dan die van je Ziggo / Cisco modemrouter. Mijn advies is om je modemrouter in bridge mode te laten zetten door de klantenservice. Het apparaat is dan enkel nog een modem en stuurt al het verkeer door.

UTP kabel dan in LAN 1 op je Cisco en in WAN op je Asus.

Uitkomst: een stabiele verbinding en geen dubbel NAT.
Alternatief is inderdaad de Asus instellen als acces point dit zou ik alleen doen als je gebruik maakt van Ziggo WifiSpots.

• jack_007
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 30-11 22:04
Hoi,

Bedankt voor jullie snelle reactie.
Ik denk dat ik de Cisco in bridge laat zetten. Dit heeft in de oude situatie ook altijd goed gewerkt. Daarnaast onderhoud ik het netwerk liever (en gebruikersvriendelijker) vanuit de Asus als de Cisco.

Groet,

Jack