Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Pc freezed: Laatste hoop :(

Pagina: 1
Acties:

• NoelMakers1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-11 09:04
Hallo beste tweakers.

Ik heb nu al meerdere maanden last van een probleem met mijn pc,hij freezed vaak (het varieerd heel erg)
Ik weet niet meer wat ik moet doen.. ik kan slechts nog 1 ding bedenken,en dat is dat het moederbord defect is)

Dit heb ik al gedaan:

bios meedere keren naar "optimized defaults" gezet
ram en harde schijven/ssd's getest met memtest,ssdlife,treesize en andere programma's
Videokaart omgewisseld (tijdelijk,want hij crashte ook met de andere)
andere behuizing om oververhitting te voorkomen
windows 7 opnieuw geinstalleerd op mijn ssd (crashte nogsteeds)
alle harde schijven eraf gehaald,een oude erin gedaan met windows 10 erop (dus alleen die harde schijf,met windows 10 en misschien 8 programmas ?)
voeding opgestuurd naar webshop,was niks mis mee volgens hun .Toen pc niet meer aanwou voeding vervangen
cpu+moederbord opgestuurd naar webshop voor controle,was niks mis mee volgens hun.

Ik weet het niet meer :( en het maakt me gek dat na al dit hij nogsteeds crasht 7(8)7

Wie o Wie kan mij helpen _/-\o_

Mijn pc:
Amd fx 8320 (stock)
gigabyte 970a ud3p
gtx 770 gainward phantom (stock)
8gb 1333mhz ram van elixer
seasonic 620 watt voeding
1x 80gb hdd als bootdrive+ paar programma's (normaal 1x1tb 1x2tb en 1x90gb ssd als bootdrive)
thermaltake level 10gt behuizing

[ Voor 5% gewijzigd door NoelMakers1 op 23-10-2014 20:14 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-11 16:01
Heb je al een keer het geheugen getest met MemTest? Het kan best zijn dat het geheugen niet in orde is, wat zo'n rare random crashes kan veroorzaken.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• zwittrooper
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-11 17:07
Heb je toevallig al getest met ander of minder geheugen? Heb je ook de geheugen timings in de bios nagelopen?

• NoelMakers1
Moi_in_actie schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 20:10:
Heb je al een keer het geheugen getest met MemTest? Het kan best zijn dat het geheugen niet in orde is, wat zo'n rare random crashes kan veroorzaken.
Al ongeveer zo'n 10 keer,er was niks mis mee

• NoelMakers1
zwittrooper schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 20:11:
Heb je toevallig al getest met ander of minder geheugen? Heb je ook de geheugen timings in de bios nagelopen?
er zat eerst ander geheugen in (ook 1333mhz ram van corsair dacht ik) omdat ik dacht dat dit ram mogelijk incompitabel was met het moederbord had ik het vervangen met deze,deze stond op de lijst met ram wat wel zou moeten werken

• Ferguson755
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-11 14:33
Probeer in plaats van "optimized bios settings" default bios settings/alle extra functionaliteit uit.
Geen cool'n'quiet etc. Disable alle hardware die je niet strict noodzakelijk nodig hebt in windows.
Zet de timings/voltage van je ram op de waardes die de fabrikant heeft aangegeven.
Verwijder alle oude drivers van je chipset, en installeer de drivers via een eventuele tool van de moederbordfabrikant / amd site.
Als je dan je pc stabiel hebt kan je kijken welke functies ervoor zorgen dat je pc hangt door een voor een dingen toe te voegen en voorzichtig te testen.

[ Voor 7% gewijzigd door Ferguson755 op 23-10-2014 21:32 ]

wopwopwop

• NoelMakers1
Ik denk dat ik ga kijken of ik een 990fx moederbord kan regelen,ook ga ik kijken of ik een reepje geheugen van een vriend van me mag lenen

Als dat niet werkt...tja.... dan verkoop ik het wel als een "semi-defecte" bundel en schaf een wat goedkoper onderdelen aan :'(

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-11 19:13
Hoe lang heb je memtest telkens laten lopen? Uurtje of complete dag? Voor een goede test is een dag testen toch wel aan te raden.

• NoelMakers1
vanaalten schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 08:46:
Hoe lang heb je memtest telkens laten lopen? Uurtje of complete dag? Voor een goede test is een dag testen toch wel aan te raden.
Meerdere keren een hele test van een dag. de rest meestal ook een uur (of langer)
Pagina: 1