• Teeron
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-01 11:31
Ik ben op dit moment in het bezit van een relatief oude server die ik in gebruik wil gaan nemen als mediaserver. De CPU bestaat uit een Intel Core 2 Duo (naar mijn weten zonder ingebouwde grafische componenten), 8 Gb DDR2 RAM geheugen etc. Nu heb ik vernomen dat als ik full HD videocontent zou willen weergeven op een televisie vanaf de server, ik daarvoor een videokaart nodig heb.
Is dit juist? En zou ik zoiets simpels als dit: pricewatch: MSI Radeon HD5450 1GB kunnen gebruiken om Full HD video's te bekijken?

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Een mediaserver hoeft zelf normaal niet zoveel grafisch werkt te verrichten (tenzij je gaat transcoden), maar uit jouw verhaal begrijp ik dat je de TV direct op deze machine aan wilt sluiten? Meer een mediacenter dus ;)
Maar dan heb je inderdaad een (redelijke) grafische kaart nodig. Onderzoek ook even of jouw processor krachtig genoeg is voor de resolutie en bitrate video's die je wilt gaan spelen.

Nou ja! Check dan gelijk ff mijn V&A! 🛒
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Teeron
De bedoeling is dat Plex oid gaat draaien op deze machine, waarvan de video output vervolgens richting de aangesloten televisie gaat. Een mediacenter eigenlijk ja.
Wat valt onder de categorie van een redelijke grafische kaart?

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Plex transcodeert met de cpu, dus daar ben je geen grafische kaart voor nodig.Maar een mkv van 10GB transcoden vergt veel van je cpu vooral als je met meerder gebruikers tegelijk gebruikt maakt van plex.

Edit: verkeerd gelezen dacht aan een server. Gaat dus om een center :F

[ Voor 15% gewijzigd door Aapie op 23-10-2014 20:57 ]

• Teeron
Ik heb even de CPU gecheckt. Het is een Intel Q9300, een quad core 2,50 GHz dus de CPU zal het probleem niet zijn.
Zou de genoemde videokaart dan kunnen voldoen?