MacOsX krijgt alle kans

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• poes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:15
Windows XP schijnt zo schunnig tegen misbruik beveiligt te zijn, dat sommige vakbladen het zelfs een belediging voor de eerlijke gebruiker vinden.

Met Apple gaat het wat moeilijker, financieel gezien dan. Er ligt nu dus een prachtige kans om op de OS-markt werkelijk mee te gaan spelen. Wanneer ze MacOs klaar maken voor Windowsplatvorms is er in mijn ogen markt voor.

Microsoft doet gewoon heel erg hun best om de klanten weg te jagen, dus Apple grijp je kans

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:16
Mac Os voor de windows pc's....Komt die echt??????

* koentjuh zou dat erug 8-) vinden....

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Dat zou niet echt slim van ze zijn angezien ze ook een hardware fabrikant zijn. Dan zou niemand meer een apple kopen maar een goedkoop pc systeempje.

kleurbleur.nl

• poes
Nee je moet wel goed lezen. In MIJN ogen kan Apple veel geld verdienen door MAcOs uit te gaan brengen voor Windowsplatvorms nu Microsoft zo slordig met hun vaste klanten omgaat.

• poes
Sorry Furean, je was me net voor.

Maar om op jouw mening terug te komen..... Ik denk niet dat Apple het met alleen hardware en een prachtig besturingssysteem gaat redden de komende tien jaar. Echter, aan hun producten ligt het niet, alleen wel aan hun beleid!

• Sage
Sorry, verkeerde reactie

kleurbleur.nl

Verwijderd

Op dinsdag 12 juni 2001 21:28 schreef poes het volgende:
Windows XP schijnt zo schunnig tegen misbruik beveiligt te zijn, dat sommige vakbladen het zelfs een belediging voor de eerlijke gebruiker vinden.

Met Apple gaat het wat moeilijker, financieel gezien dan. Er ligt nu dus een prachtige kans om op de OS-markt werkelijk mee te gaan spelen. Wanneer ze MacOs klaar maken voor Windowsplatvorms is er in mijn ogen markt voor.

Microsoft doet gewoon heel erg hun best om de klanten weg te jagen, dus Apple grijp je kans
Eerlijke mensen hoefen niet veel moeite doen. 5 muisklikken of 1 tel. nummertje bellen.

• Sage
Ik denk het juist wel....
met macos X worden veel mensen van de unix kant juist naar apple getrokkken...
het krijgt nu weer iets van wat het lang gelden was........ooit ;(

kleurbleur.nl

• Saisho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-08 16:10
Apple gaat nooit MS voor het hoofd stoten. MS is de enige leverancier van een degelijk Office-pakket voor Mac. Apple gaat die deal met MS nooit verknoeien door zoiets te doen.

Als MS geen Office voor Mac meer levert, dan zullen vele bedrijven de volgende keer aan een PC'tje denken ipv een mac.

• Sage
M$ MOET zelfs die software voor de mac maken omdat ze een rechtzaak hadden verloren van apple

er zat een icoon in MS-Word dat verdacht veel op die van apple leek en toen was er een rechtzaak en MS verloor die....in plaats van geldboete koos apple voor de software

kleurbleur.nl

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24
Op dinsdag 12 juni 2001 21:37 schreef poes het volgende:
Sorry Furean, je was me net voor.

Maar om op jouw mening terug te komen..... Ik denk niet dat Apple het met alleen hardware en een prachtig besturingssysteem gaat redden de komende tien jaar. Echter, aan hun producten ligt het niet, alleen wel aan hun beleid!
euh, dat zou ik niet durven zeggen hoor, de enige reden dat Apple het de laatste tijd nog goed doet is juist door leuke design dingen, zoals die nieuwe labtops en imac's.

Als je aan de andere kant kijkt zie je dat de G4 nog altijd niet boven de GHz kan, op zich is dit niet zo erg omdat die wel snel is en zo, maar er is precies veel minder ontwikkeling (of ze houden het verborgen tot de release?). Van intel hoor je namelijk constant ontwikkelingen (P4, itanium,...) van AMD (palomino, hammer,...) en van Apple ... niks! hierdoor schakelen de echte hardware liefhebbers over op intel/AMD want de prestaties van de "powercube" valt echt wel tegen hoor!

Mensen die ruwe power willen gaan het niet meer als vroeger in een mac gaan zoeken, en aangezien het grafische voordeel eigenlijk ook weg is zal die afzetmarkt ook wel beginnen krimpen...

• poes
Op dinsdag 12 juni 2001 21:39 schreef insoft het volgende:

[..]

Eerlijke mensen hoefen niet veel moeite doen. 5 muisklikken of 1 tel. nummertje bellen.
En dat iedere keer als je je systeem verandert. Andere videokaart? bellen maar weer, nieuwe cd? bellen maar weer...

Ik schoon zo'n beetje iedere maand mijn systeem op.....bellen maar weer..

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Apple heeft zijn ondergang te danken aan Steve Jobs en MS. Zonder MS zouden ze al lang failliet geweest zijn.
MS heeft een tijd geleden een paar 100 miljoen geinvesteerd en vanaf die tijd kan Apple weer wat leuks doen

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• poes
Dan zouden ze zich toch een keer achter de oren moeten krabben. Wat doen wij fout?????

Ik denk dat mijn in idee in dit licht echt zo gek niet is. Concurentie is best fijn

• Johannes Verelst
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2022
Op dinsdag 12 juni 2001 21:32 schreef koentjuh het volgende:
Mac Os voor de windows pc's....Komt die echt??????

* koentjuh zou dat erug 8-) vinden....
Darwin (de open-source basis waar MacOS X op gebaseerd is) schijnt al op i386 te draaien, ik heb het alleen nog niet geprobeerd dus ik weet niet hoe het werkt.

Natuurlijk is MacOS X nog veel meer (windowmanager, uitbreidingen op de kernel, etc. etc.) maar als dat allemaal te porten is dan kan MacOS X ook op je windows pc-tje draaien.

There are no stupid questions, but there are a lot of inquisitive idiots.

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Als MacOs nou eens al die windows spellen gaat ondersteunen... >:) Maar ja, mag zeker niet van microsoft want dan verliezen ze hun monopolie

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

forget about it. MacOS X komt niet op het x86 platform.. waarom ? simple... ik weet niet of jullie je de tijd nog herrineren met Gill Amelio. well die fucker liet toe dat er mac clones gebouwd gingen worden. meteen zakte de verkoop van Apple hardware in. (gelukkig steve kwam redden )

wat zou er gebeuren als apple OS X op x86 uitbracht ? gaat iedereen dan genuine Apple hardware kopen ? don't think sooo...

edit:

wat voor APple (in mijn ogen) wel een mogelijkheid is, is als ze OS X naar Alpha oid porten... duurdere workstations... nogsteeds UNIX OS, maar mooie UI.

• Sage
Wat me ook wel luek lijkt is dat bijv. win2k
naar de apple word geport....wordt er misschien ook wel wat meer apples verkocht en M$ kan er bijna ook alleen op vooruit gaan

kleurbleur.nl

Verwijderd

WinNT 4 draait ook op RISC processoren( kijk maar op NT4 CD), apple maakt gebruik van deze processor, ik heb gehoord dat t iemand gelukt was om WindowsNT 4 op een G3( blue/white ) aan t draaien te krijgen...

• Sage
dat lijkt me wel erg luek!!!

dan kan je las je het goed gewoon de goede spellen(die er niet op de mac zijn) op de mac spelen!!

Is er een site waar staat hoe hij dat heeft gedaan???

kleurbleur.nl

Verwijderd

heh om die op de mac te spelen moeten ze dan wel eerst ge-re-compiled worden voor risc heh :-) hmmzz niet dat ik weet dat daar een site van is

Verwijderd

dat gui gedeelte van macOs is niet opensource en zal ook wel niet gepoort worden naar het intel platform omdat de i386 architectuur gewoon rot is voor dat soort dingen. de darwin kernel kan je wel gebruiken. als je denk dat ie beter is als andere kernels. dan hebbie nog een grafisch geval nodig...X dan maar en ja...dan neem ik liever linux..:P

• poes
Nog even over de hardware.....schroef eens een Apple open en wat zie je dan: ATi, Maxtor, LGbeeldbuis en noem maar op.

Steve Jobs heeft Apple inderdaad gered, maar laat hij het als zand uit zijn handen glippen?????? Apple verdient dat niet!

Verwijderd

steve jobs wel :P

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
Wat me ook wel luek lijkt is dat bijv. win2k
naar de apple word geport....wordt er misschien ook wel wat meer apples verkocht en M$ kan er bijna ook alleen op vooruit gaan
Zou niet werken, ten eerste is dan het grooste deel van het voordeel van win2k weg: de grote hoeveelheid software (die moet nl allemaal voor ppc gemaakt worden dan) en bovendien is MacosX superieur aan win2k, draait er op het ppc platform meer software op en is het goedkoper...

Ik d8 altijd dat apple een hwardwarefabrikant was die een OS bij de hardware leverde, dat zal dan ook wel de reden zijn dan MacOsX niet naar i386 geport wordt, dan zal het OS misschien wel succesvol worden (ik zou iig wel geinteresseerd zijn), maar de verkopen van mac's zouden flink dalen..en dat will steve niet.

* blouweKip kan niet wachten tot ie deze in zn handen heeft: http://www.apple.com/ibook/

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Pagina: 1