Ik heb een ESXi met VMware Hypervisor 5.5 met daarop verschillende VM's. Op een van die VM's draait Windows Server 2008 R2. Deze heeft een datastore toegewezen gekregen die groter is dan 2TB (3TB schijf). Het aanmaken van de datastore was geen probleem. Windows Disk Management geeft de schijf in een deel van 2048GB weer en in een deel van 409,6GB. Zie onderstaand plaatje:

Mijn datastores zien er zo uit:

Normaal gezien kan ik in Disk Management de schijf de unallocated space laten gebruiken door Extend Volume te kiezen. Nu is deze optie grayed out. Voorheen maakte de ESXi gewoon een Windows Server 2008 R2 server aan met de volledige schijfruimte benut. Nu lijkt het wel of er ergens een 2TB limiet op zit, ondanks om een VMFS5 partitie gaat. Ik heb al de datastore opnieuw aangemaakt en opnieuw toegewezen maar dit helpt niet. Iemand een idee?

Mijn datastores zien er zo uit:

Normaal gezien kan ik in Disk Management de schijf de unallocated space laten gebruiken door Extend Volume te kiezen. Nu is deze optie grayed out. Voorheen maakte de ESXi gewoon een Windows Server 2008 R2 server aan met de volledige schijfruimte benut. Nu lijkt het wel of er ergens een 2TB limiet op zit, ondanks om een VMFS5 partitie gaat. Ik heb al de datastore opnieuw aangemaakt en opnieuw toegewezen maar dit helpt niet. Iemand een idee?
Forever raver!
Specs: Workstation Server