Verwijderd

Topicstarter
Dag allen,

Ik wil, zo mogelijk, eyefinity op mijn computer. Nou heb ik er absoluut geen verstand van en weet ik dus ook helemaal niet of mijn pc dat aankan.

Zouden jullie mij hierbij kunnen helpen / advies willen geven?

Ik heb een radeon r9 270x videokaart. 6GB RAM, intelcore i7 (950 @ 3.07GHz 3.07GHz)

mijn vragen zijn:

- kan mijn huidige videokaart (of andere componenten) eyefinity aan?
- heb ik een tweede videokaart nodig? (of ligt het ergens anders aan)
- zou het soepel lopen, of net op het randje mogelijk zijn?

zoals ik al zei heb ik zo goed als geen verstand van computers en mochten jullie dus nog specificaties nodig hebben dan hoor ik dat graag

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:58
Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 17:55:
- kan mijn huidige videokaart (of andere componenten) eyefinity aan?
Theoretisch wel, maar is mede afhankelijk van welke uitgangen de fabrikant van je kaart erop heeft geplaatst en die noem je juist niet. Hier de algemene specs:

http://www.amd.com/en-gb/products/graphics/desktop/r9#7
- heb ik een tweede videokaart nodig? (of ligt het ergens anders aan)
http://support.amd.com/en...ages/MultimonitorFAQ.aspx
- zou het soepel lopen, of net op het randje mogelijk zijn?
Zou wát soepel lopen? Je geeft helemaal niet aan wat je er mee wil doen.
zoals ik al zei heb ik zo goed als geen verstand van computers en mochten jullie dus nog specificaties nodig hebben dan hoor ik dat graag

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

MS Word zal hardstikke soepel lopen met Eyefinity, net zoals Internet Explorer en tal van andere programma's.

Dus geef inderdaad je specificaties zoals de resolutie waarop je wilt gaan werken, en wat je met je pc doet groot verschil tussen MS Paint en de nieuwste Battlefield.

Verwijderd

Topicstarter
Nielson schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 18:12:
[...]
Theoretisch wel, maar is mede afhankelijk van welke uitgangen de fabrikant van je kaart erop heeft geplaatst en die noem je juist niet. Hier de algemene specs:

http://www.amd.com/en-gb/products/graphics/desktop/r9#7

[...]

http://support.amd.com/en...ages/MultimonitorFAQ.aspx
[...]
Zou wát soepel lopen? Je geeft helemaal niet aan wat je er mee wil doen.
[...]
Ik heb 2 HDMI poorten, een active display port en een VGA poort.
Graag zou ik ermee gamen, denk aan Call of Duty, Battlefield, War thunder etc. Resolutie waar ik nu op werk is 1920x1080 en dan run ik de meeste games op de (bijna) hoogste kwaliteit. Zou fijn zijn als die kwaliteit behouden zou worden en ik dus niet op veel lagere resolutie of iets moet gaan spelen.

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Het is helaas niet mogelijk om die spellen op hoge instellingen te spelen met Eyefinity op jouw kaart. Je zal dan terug moeten schakelen naar low-medium om de 3x1080p resolutie te behouden.

Het is misschien een goed idee om eerst wat reviews te lezen voordat je overgaat op deze aankoop. Zoek anders op Eyefinity en bijv. een highend kaart. Eyefinity is eigenlijk alleen te doen met de high-end kaarten en zelfs dan moeten ze in crossfire wil het goed speelbaar zijn (+60 fps).

Eerste hit in google op "290 eyefinity benchmark":
http://www.bit-tech.net/h...-4-performance-analysis/5

Verwijderd

Topicstarter
En de aankoop van eenzelfde kaart erbij? (zodat ik 2 videokaarten heb)
zou dat nog helpen?

• EG Mike
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-01 09:09
Ligt eraan. Welke voeding heb je? Ondersteunt je moederbord Crossfire?

Je moet echt meer info posten om een fatsoenlijk advies te krijgen. Dit is momenteel glazen-bol-werk.
Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 08:32:
En de aankoop van eenzelfde kaart erbij? (zodat ik 2 videokaarten heb)
zou dat nog helpen?

Verwijderd

Topicstarter
pff, zoals ik zei weet ik er weinig van.. Waar vind ik dit?

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Op de bon? Op de mobo?
Of maak duidelijke fotos van je pc, zodat we je kunnen helpen te identificeren.

|2600k|Asus 290|

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 08:44:
pff, zoals ik zei weet ik er weinig van.. Waar vind ik dit?
Er zijn van die programma's die een output kunnen maken van wat er in je systeem zit. Ben even de naam kwijt helaas (gebruik ze nooit).

Vroeger ging het onder de naam Everest.

[ Voor 6% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 24-10-2014 15:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mijn voeding is 700W en ik heb een Sabertooth x58 moederbord. Is dat wat er bedoeld werd?

Verwijderd

Topicstarter
Sp3ci3s8472 schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 15:05:
[...]

Er zijn van die programma's die een output kunnen maken van wat er in je systeem zit. Ben even de naam kwijt helaas (gebruik ze nooit).

Vroeger ging het onder de naam Everest.
Kan iemand mij nog helpen?

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2014 15:29 ]

Verwijderd

Je kan wel redelijk gamen op 3 schermen met die kaart, maar inderdaad op medium in een beetje zware spellen.
Een 2e kaart gaat niet echt helpen, want voor hoge resoluties moet je meer geheugen hebben, dat is het probleem.
En als je dan een 2e kaart pakt, heb je ook nog steeds maar 2gb. Want door de kaarten word hetzelfde beeld ingeladen.
Zal wel ietsje sneller zijn, maar niet de moeite. Je kan hem dan beter verkopen en een klasse hoger kopen, met meer geheugen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 15:34:
Je kan wel redelijk gamen op 3 schermen met die kaart, maar inderdaad op medium in een beetje zware spellen.
Een 2e kaart gaat niet echt helpen, want voor hoge resoluties moet je meer geheugen hebben, dat is het probleem.
En als je dan een 2e kaart pakt, heb je ook nog steeds maar 2gb. Want door de kaarten word hetzelfde beeld ingeladen.
Zal wel ietsje sneller zijn, maar niet de moeite. Je kan hem dan beter verkopen en een klasse hoger kopen, met meer geheugen.
Hm das duidelijk, bedankt allen en ik zal nog eens gaan denken of het 't op medium waard is

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Verwijderd schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 15:34:
Inderdaad low-medium moet kunnen. Voor hogere settings heb je zoals je zegt meer geheugen nodig, maar ook vooral meer geheugen bandbreedte zodat je het kan benutten. Een lowend kaart met veel geheugen wat vroeger vaak voorkwam is nutteloos.
Pagina: 1