Welke webcam/ipcamera moet ik nemen?

Pagina: 1
Acties:

• Iftert
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-01 12:06
Ik zoek webcam om vanaf ongeveer 2 meter een dartbord te filmen
Ik zoek om te beginnen een webcam of ip camera om mijn dartbord vanaf 2 meter afstand te kunnen filmen. Dit wil ik dat weer direct op een scherm streamen, dus ook moet ik kijken welke hardware er minimaal naast zou moeten komen te staan.(qua pc)
Wie kan mij hiermee helpen? en een goed advies geven.

Wat is je budget?
Een echt budget heb ik niet. De vraag gaat puur over de camera, maar een advies over welke cpu ik er bij zou moeten nemen word zeer gewaardeerd

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen speciale voorkeur voor een merk

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het idee is om een camera op een dartbord te zetten, met een afstand van ongeveer 2 meter. Dit wil ik dan weer streamen op een scherm.

Als je je veters niet strikt heb je kans om te vallen

Verwijderd

Je zal toch met meer info moeten komen.
- is er een grote afstand tussen camera en scherm?
- Wat voor resolutie/framerate wil je opnemen en afspelen?
- Wat is het uiteindelijke doel? Analyse achteraf of om mensen de wedstrijd vanaf een andere lokatie live mee te laten kijken... etc...

Qua scherm+pc is dit niet spannend. Vrijwel iedere pc met c2d+ en 2GB geheugen kan een videostream op een scherm toveren.

• Iftert
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-01 12:06
Jij vraagt mij dingen die niet eens in mij zijn opgekomen... (zegt wel weer wat :))

Tussen Camera en scherm zit een afstand in de bekabeling van zo`n 10 meter (5 meter usb, en 5 meter dvi)
Ik verwacht dus wel een usb booster nodig te hebben. De framerate hoeft niet heel erg hoog te wezen. 4x een scherp beeldje per seconde is imo al heel goed. voor de resolutie heb ik geen idee wat ik hier voor nodig heb. Maar het hoeft niet in HD te wezen, als het maar duidelijk laat zien waar de pijl er in zit.

Het uiteindelijke doel is om mensen vanaf een andere locatie mee te kunnen laten kijken. Maar als er dan ook een wedstrijd mee kan worden opgenomen is dat een mooie extra om weer af te spelen als er niet gedart wordt natuurlijk. Daarnaast zal er reclame naast gaan lopen (tenminste dat is het plan)

[ Voor 10% gewijzigd door Iftert op 23-10-2014 17:11 ]

Als je je veters niet strikt heb je kans om te vallen