Koptelefoon met microfoon aansluiten op mac mini

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:47
Ik wil graag een (game)headset met ingebouwde microfoon aansluiten op een mac mini.
Ik weet dat er twee poorten (jack aansluitingen) op zitten, een voor audio uit (speakers of koptelefoon) en een voor line in. Die line in is niet te gebruiken door een microfoon. Je moet op de audio uit een jack aansluiten welke voor microfoon en speaker is. Zoals de in ears die bij je iphone zitten. Deze in ears werken perfect en ook de microfoon die daar op zit werkt perfect.
Echter nu ik de (game)koptelefoon via een verloop aansluit op deze poort werkt wel het geluid (slechte kwaliteit) maar de microfoon wil niet werken. Heeft apple de jack op een eigen manier verbonden of heb ik een speciaal verloopje nodig i.p.v. een standaard verloopje zoals deze:
http://www.allekabels.nl/...r-microfoon-en-audio.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:27

thof

FP ProMod
Een andere oplossing zou kunnen zijn om te gaan kijken naar een externe geluidskaart welke via USB gekoppeld wordt.

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:55
Apple heeft bij mijn weten 2 pins omgewisseld. Even een headset opofferen dus of een juiste converter zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-06 21:42

FikkieHo

Wokmaster

Als het een combo-jack is, zoals ook bij de nieuwe laptops van HP, dan heb je idd zo'n kabeltje nodig.

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Ik kom hier en daar inderdaad wat verhalen tegen dat apple 2 pins heeft omgewisseld, een echte bron heb ik nog niet kunnen vinden. Als ik weet welke pinnen het zijn kan ik eens wat proberen. Gewoon de stekkers op het verloopje omdraaien heeft geen zin want dan heb ik en geen geluid en nog steeds geen werkende microfoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-07 07:31

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Koop een iphone verloopje, dan werkt het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
sebastius schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 09:53:
Koop een iphone verloopje, dan werkt het wel :)
Duidelijk!
Blijkbaar is deze dat niet:
http://www.allekabels.nl/...r-microfoon-en-audio.html

Dus even verder zoeken naar een geschikt verloopje, of heeft iemand een link naar een werkend verloopje van twee jacks naar 1 jack werkend voor iphone/mac. (allekabels.nl heeft het in ieder geval niet)

[ Voor 5% gewijzigd door chippie777 op 24-10-2014 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Ik heb uiteindelijk een usb “hubje” via ebay gekocht waarop je een headset met twee stekkers kunt aansluiten. Dit werkt perfect. Andere verloopjes die ik had werkte niet of paste niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-07 17:44
chippie777 schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 18:02:
Ik heb uiteindelijk een usb “hubje” via ebay gekocht waarop je een headset met twee stekkers kunt aansluiten. Dit werkt perfect. Andere verloopjes die ik had werkte niet of paste niet.
Welke heb je uiteindelijk gehaald? Heb je er een linkje naar toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
@Misha:
http://www.ebay.nl/itm/16..._trksid=p3984.m1542.l2649

Duurde wel 48 dagen voor ik hem binnen had. (zullen de feestdagen wel geweest zijn :-) )
Pagina: 1