Peaq (vs SONOS)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boudwerter
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-12-2024
Wat is jullie mening over Peaq wat door Saturn en Media Markt wordt aangeboden?

Peaq heeft als voordeel boven SONOS dat deze blue tooth bevat. Daarnaast de kosten natuurlijk. Heeft iemand ervaring met deze set en wat zijn de ervaringen?

Is de soundbar van Peaq iets (kost slechts 99 euro)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
PEAQ is het huismerk van de Mediamarkt-Saturn groep. Reken er maar niet op dat het kwalitatief in de buurt komt van Sonis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReRichard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-06-2020
Geluidskwaliteit kan bijna niet minder zijn als dat van SONOS. Maar de software zal ongetwijfeld stukken minder efficient werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boudwerter
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-12-2024
Hebben we ook gebruikers van beide systemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04:16
Er is maar een oplossing namelijk beide soundbar's te beluisteren in een winkel maar je kan er zeker van zijn dat er kwaliteits verschillen zijn. De Sonos soundbar is 550 euro duurder dan de PEAQ waardoor deze eigenlijk in een heel ander klassement vallen. Dat iets 700 euro kost wil nog niet zeggen dat het per definitie goed is, die PEAQ kan ook prima presteren uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-05 10:00
Zowel Sonos als Peaq zijn niet in staat om een realistische en enerverende muziekweergave neer te zetten.

Indien mogelijk (en het mag van je vrouw) koop je een echte set speakers. 2e hands hoeft dit niet eens veel te kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-05 04:35
De "PEAQ PMN400-B Link" heeft geen speaker en wel een optische uitgang, wellicht een geschikte vervanger voor een Sonos CONNECT. 130 euro. De app ziet er nog niet eens superslecht ui, maar geen idee of het ook Spotify e.d. ondersteunt.
Maar ja, sinds ik Squeezeserver heb ontdekt, gebruik ik er net zo lief een computer voor, voor 130 euro kun je ook wel iets energiezuinigs krijgen als je een beetje zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 687837

Ik heb een peaq soundbar gekocht.
van 99euro voor 79euro.

In mijn optiek ieder waar voor zijn geld.
Voor 79 euro is het een leuke soundbar om iets beter geluid uit de tv te krijgen.
Maar dit systeem haalt het niet bij Bose, of apparaten die veel Watt aankunnen kwa geluid.
Dus ben je muziek liefhebben ga dan voor een mooi duur setje. Kijk je net als ik af en toe een film of luister je soms een uurtje muziek dan is deze soundbar meer dan voldoende.

Ik had voorheen een JVC met 4 palen, subwoofer en centerspeaker. Nu heb ik een soundbar met ingebouwde subwoofer. bijna geen kabels meer, ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmobinky
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-01-2023
aangezien mijn logitech squeezebox classic 3 en touch er beide de brui aangegeven hebben heb ik vandaag een peaq MUNET LINK PMN400-B aangeschaft en moet bekennen dat ik aangenaam verrast was door dit kleine apparaatje en hij doet dan ook niet veel onder voor de squeezebox 3 en touch en deze 2 zijn ogeveer gelijk aan een sonos.

ik mag hem twee weken proberen omdat de winkelier (mediamarkt) niet wist of de munet ook flac bestanden kon afspelen, op de site van peaq staat ook niets over welke bestanden hij dan wel of niet af kan spelen.

in het begin was het even pielen met de setup hij bleef steeds maar nieuwe updates installeren, naar drie keer automatissch rebooten kon ik eindelijk het apparaat bedienen.

voor de rest moet ik alles nog uitproberen, maar iig over het geluid via de inetrnet radio (peaq munet app) speelt het redelijk goed, de app werkt goed en tot nu toe is er nog geen enkele hapering in de muziek geweest ik mis alleen een beetje dynamiek en openheid het geluid blijft een beetje in de speakers (kef iQ50) hangen,hier had ik bij de squeezebox geen last van, ik moet wel bekennen hier had ik een verbeterde voeding aanhangen.

ik heb de streamer aangesloten op een rotel RA-12 versterker en ingepugt met een paar cambridge interlinks, een toslink heb ik nog niet geprobeerd.

van de week maar een proberen of het werkt met flac bestanden.

inmiddels geprobeerd of hij flac bestanden afspeeld, lukt niet, is niet af te spelen :'(

tot nu toe een prima apparaatje voor €87,- euro.

http://www.peaq-online.co...ss-audio-system/pmn400-b/

[ Voor 6% gewijzigd door gizmobinky op 26-10-2015 15:14 ]

Pagina: 1