Videobewerking PC, toekomstvast, wellicht ook ooit gaming

Pagina: 1
Acties:

• JFK1
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-04-2022
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil voornamelijk eindelijk de video's van de kinderen gaan monteren in mooie filmpjes, met een programma als adobe. De computeren moet wel voorbereid zijn op 4K omdat ik een dergelijke videocamera over niet al te lange tijd aan wil schaffen. Daarnaast wil ik eventueel ook op beperkte schaal gaan gamen, het zou fijn zijn als de videokaart etc dat ook aan kunnen. Verder het gebruikelijke: nieuwsgroepen, surfen, etc.

Wat mag het systeem gaan kosten?
ik heb geen maximumprijs, maar vind 1500 excl. monitor wel een bedrag waar iets voor te vinden zou moeten zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
alleen de monitor die ik nu heb, een full hd 22"

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
hiervoor heb ik niet voldoende kennis

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb zelf een pc van dell gezien, die leek me wel wat. Graag hoor ik de minpunten over deze configuratie. http://www.dell.com/nl/p/...cdx8717&model_id=xps-8700 Het is die van 1299 met 32GB

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
pc staat onder mijn bureau. afmetingen e.d. zijn dus niet zo belangrijk. uiterlijk ook niet.

Ga je overklokken?
ben zeer tevreden met de standaard instellingen?

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Hmm, deze js wat ver naar onder gezakt :X

Pre-builds zijn in verhouding altijd vrij duur, custom build (eventueel laten bouwen door een andere bedrijf zoals Azert, Alternate en SiComputers) zijn prijs/kwaliteit veel beter.

Nu vallen Dell's eigenlijk nog wel mee, al is de kaart vrij low-end. Ik weet niet hoe zwaar je wil gaan gamen, en volgens mij gebruikt Adobe CUDA (correct me if i'm wrong). Voor eigenkijk hetzelfde geld kan je ook dit krijgen (excl. Windows):
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 299,90€ 299,90
1MSI H97 GUARD-PRO€ 82,95€ 82,95
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 339,90€ 339,90
1Toshiba DT01ACA300, 3TB€ 90,97€ 90,97
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 85,95€ 85,95
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,40€ 22,40
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU€ 132,95€ 132,95
1XFX TS Series 550W PSU 80+ Bronze€ 52,50€ 52,50
1Crucial MX100 256GB€ 91,70€ 91,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.199,22

Met een GTX970 is dit een echte game PC, al weet ik niet zeker of jij dit echt nodig hebt. 16GB lijkt me voldoende, upgraden kan altijd nog. Daarnaast met een 0,4Ghz snellere CPU.

Het verschil tussen de 2 GPU's

Als looks en geluidshinder je niet uit maakt kan je ook een lekker goedkope Cooler Master N300 nemen.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• JFK1
Bedankt voor je reactie. Ik ben het met je eens dat prijs/kwaliteit beter kan dan bij Dell.

De videokaart die je er nu inzet is wel erg kostbaar, zeker voor wat ik verwacht te gamen. Is er een eventueel een voordeliger, maar toch nog goed, alternatief dat jullie aan kunnen raden?
Ik wil daarbij wel 2 monitoren aan kunnen sluiten en 4K mogelijkheden hebben.

Voor wat betreft het moederbord kan iemand me misschien vertellen of firewire daar op kan (we hebben nog een heel oude videocamera, en voordat we die echt wegdoen wil ik de filmpjes graag inladen en digitaal storen), standaard of met een aparte kaart.

Ik heb uit de huidige pc nog een dvd rw, die kan ik denk ik wel meenemen in de nieuwe case, maar ik wil dan eigenlijk wel een kast waar ik daar zo bij kan (omdat de pc onder mijn buro staat moet het allemaal een beetje op de tast). Liefst moet er ook een cardreader usb 3.0 in.

Sorry voor al mijn vragen, ben een redelijke leek. Maar vind het allemaal wel superinteressant. Leer er erg veel van je, dank allemaal:)

De processor staat wat mij betreft vast. 16GB geheugen denk ik ook, of is 32 toch beter? Ik begrijp niet helemaal waarom Dell er dat dan inschroeft?

• MK_
  • Niet online

MK_

JFK1 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 19:55:
Bedankt voor je reactie. Ik ben het met je eens dat prijs/kwaliteit beter kan dan bij Dell.

De videokaart die je er nu inzet is wel erg kostbaar, zeker voor wat ik verwacht te gamen. Is er een eventueel een voordeliger, maar toch nog goed, alternatief dat jullie aan kunnen raden?
Ik wil daarbij wel 2 monitoren aan kunnen sluiten en 4K mogelijkheden hebben.
Gaf daarom al dat het waarschijnlijk overkill zal zijn :)

2 monitoren 1080p en later eentje 4K? Dat kan elke GPU wel. Welke programma's gebruik je nu precies, als het OpenCL ondersteund kan je prima voor een 7950 BOOST gaan:
pricewatch: Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost
Voor wat betreft het moederbord kan iemand me misschien vertellen of firewire daar op kan (we hebben nog een heel oude videocamera, en voordat we die echt wegdoen wil ik de filmpjes graag inladen en digitaal storen), standaard of met een aparte kaart.
Bordjes met FireWire zijn €200+, is het niet waard. Er zijn wel voldoende losse kaartjes te krijgen:
pricewatch: Delock PCI Card > 5x USB 2.0 + 3x FireWire
Ik heb uit de huidige pc nog een dvd rw, die kan ik denk ik wel meenemen in de nieuwe case, maar ik wil dan eigenlijk wel een kast waar ik daar zo bij kan (omdat de pc onder mijn buro staat moet het allemaal een beetje op de tast). Liefst moet er ook een cardreader usb 3.0 in.
Zolang je DVD drive een SATA aansluiting heeft kan hij gewoon mee :)

En eventueel een cardreader voor op het bureau?
pricewatch: Transcend All-in-1 USB 3.0
Sorry voor al mijn vragen, ben een redelijke leek. Maar vind het allemaal wel superinteressant. Leer er erg veel van je, dank allemaal:)

De processor staat wat mij betreft vast. 16GB geheugen denk ik ook, of is 32 toch beter? Ik begrijp niet helemaal waarom Dell er dat dan inschroeft?
Geen idee, bijna niks gebruikt 32GB. Misschien hebben ze teveel ingekocht :) En de processor staat vast, bedoel je dat het een i7 4790 word of de i7 4790k of weer iets anders?

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• JFK1
Wederom dank. Ik kom er wel, zelfs sneller dan verwacht:)

Processor wordt zeker de Intel Core i7-4790K Boxed.
in combinatie met 16GB geheugen

De Dvdspeler die ik nu heb is de Optiarc DVD RW AD-7201S ATA Device. Zou denk ik dan ook moeten lukken.
De Delock PCI Card > 5x USB 2.0 + 3x FireWire is ook check. Ik zou de cardreader wel ook graag intern hebben met usb 3. Wil mijn bureau zo clean mogelijk houden.Wat is daarin een goede keuze?

Voor wat betreft programmas wordt dat voornamelijk Adobe premiere elements, voor de videobewerking. Dat zal de zwaarste applicatie zijn. Gamen zal ik niet heel veel doen, maar wil wel de mogelijkheid hebben om dat een beetje fatsoenlijk te doen. De huidige pc heb ik 6 jaar, dat wil ik de nieuwe liefst ook houden. Dan nu liever overall wat duurder, maar wel veel plezier ermee

Ik las nog een koelertest, en daarvoor ga ik denk ik voor de Mugen 4.

Is de MSI GeForce GTX 750 Ti nog een alternatief voor de videokaart?

Harddisk en SSD lijken me prima
Voeding ook totaal geen idee van, dus lijkt me ook prima.

Behuizing wil ik graag iets zonder klepjes aan de voorkant, zodat ik er makkelijk bij kan. Misschien de Corsair Carbide 300R?

Ik ga nu proberen het even in een mooi lijstje te zetten:)
Als ik nog iets mis of er betere alternatieven zijn, input wordt zeer gewaardeerd!
Dank

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB GAMING€ 137,90€ 137,90
1Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost€ 159,90€ 159,90
1Toshiba DT01ACA300, 3TB€ 90,97€ 90,97
1Delock PCI Card > 5x USB 2.0 + 3x FireWire€ 15,55€ 15,55
1Corsair Carbide 300R€ 65,90€ 65,90
1Scythe Mugen 4€ 32,50€ 32,50
1XFX TS Series 550W PSU 80+ Bronze€ 52,50€ 52,50
1Akasa AK-ICR-14 USB 3.0 Internal 6-Port Card Reader€ 19,95€ 19,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.182,67

[ Voor 63% gewijzigd door JFK1 op 23-10-2014 21:24 ]

• JFK1
overigens nog een algemene vraag aan je, MK1998NL.
Ik zie nu dat jij een iMac hebt. Ik twijfel(de) nog tussen deze config en de nieuwe iMac 5k.
hoe zie jij dat? Je hebt duidelijk verstand van beide...

• JFK1
Hallo,
Hulp gevraagd! Als amateur gisteren en vandaag non-stop achter de pc gezeten, en veel geleerd, vond het ook erg leuk om te doen. Wil dus gaan werken met premiere (elements), maar wel een toekomstvast systeem.
Ben nu tot het volgende lijstje gekomen. Zouden jullie daar eens op willen schieten? Vooral de videokaart vind ik erg lastig (prijs tov wat ik nodig heb).
Suggesties, aanvullingen, etc, etc. allemaal heel welkom.
alvast dank.
#ProductPrijsSubtotaal
1Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost€ 159,90€ 159,90
1Toshiba DT01ACA300, 3TB€ 91,-€ 91,-
1Corsair Carbide 330R€ 75,95€ 75,95
1Dell Ultrasharp UP2414Q Zwart€ 611,03€ 611,03
1Microsoft Windows 8.1 Pro NL OEM 64-bit€ 119,79€ 119,79
1Cooler Master V450 Semi-Modular€ 65,95€ 65,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.763,62

• MK_
  • Niet online

MK_

Ik had je post van donderdag niet gezien over de iMac :) iMac's zijn imo prachtige apparaten, OS X werkt snel en is lichter dan Windows en voor echt hardcore video- en fotobewerking zeer geschikt. Koop je er eentje met een 5K scherm €2600 kwijt. Je "wellicht ook gaming" valt dan ook in duigen, daar zijn Mac's helemaal niet optimized voor. Wel heeft deze een super krachtige R9 M290X, die niet onder doet voor een 7950 Boost, een desktop GPU.Maar eerlijk is eerlijk, de 5K is vrij duur: met de i7, 16GB RAM (kan je eventueel ook zelf doen) en een 256GB SSD ben je meer dan 3000 euro kwijt.

Daarnaast moet ik wel vermelden dat OS X zeer goed optimized is. Loopt eens een keer een Mac Store naar binnen en ervaar het eens zelf. Als je het geld ervoor hebt is het zeker een aanrader.

• JFK1
dank voor je reactie. Maar hoe ervaar jij de mac verder? Zou ik daar nog windows en office bij moeten nemen, of is dat niet nodig.
En hoe is een imac met het downloaden van bijvoorbeeld nieuwgroepen? Dat doe ik nu zeer incidenteel, maar is soms toch wel handig. Is dat vergelijkbaar met een pc?

• MK_
  • Niet online

MK_

JFK1 schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 20:09:
dank voor je reactie. Maar hoe ervaar jij de mac verder? Zou ik daar nog windows en office bij moeten nemen, of is dat niet nodig.
Voor eigenlijk alles behalve gaming en specifieke toepassingen die alleen op Windows zijn is een Mac (let op: mijn mening) superieur aan een PC. Windows heb je niet nodig, tenzij je programma's gebruikt die alleen gaan op Windows en als je gaat gamen. Office heb ik wel erop, echter kan je prima uit de voeten met iPages. :D
En hoe is een imac met het downloaden van bijvoorbeeld nieuwgroepen? Dat doe ik nu zeer incidenteel, maar is soms toch wel handig. Is dat vergelijkbaar met een pc?
Klik
:+

• JFK1
ik had al gevonden dat het kan:), maar vraag me af of het even makkelijk is als met een windows pc. Ik ben geen computerheld, en dit ben ik nu zo gewend.

Ik heb wel iphone en ipad, en ben al eens in zo'n store binnengelopen:) 't is gewoon mooi spul en op zich zou ik er het geld ook wel voor over hebben.
Hardcore windowsfans wijzen me alleen altijd op de geslotenheid en beperktheid van het systeem enzo......

• MK_
  • Niet online

MK_

JFK1 schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 20:42:
ik had al gevonden dat het kan:), maar vraag me af of het even makkelijk is als met een windows pc. Ik ben geen computerheld, en dit ben ik nu zo gewend.
Laat ik het je zo zeggen, mijn opa heeft al 13 jaar een Windows PC (ondertussen is de beste man 81) en hij geeft aan dat de iMac fijner werkt. En dat voor iemand die niet is opgegroeid met technologie en altijd Windows gebruikt, dat vind ik toch wel iets zeggen.
Ik heb wel iphone en ipad, en ben al eens in zo'n store binnengelopen:) 't is gewoon mooi spul en op zich zou ik er het geld ook wel voor over hebben.
Hardcore windowsfans wijzen me alleen altijd op de geslotenheid en beperktheid van het systeem enzo......
Daar hebben ze een punt, maar perfectie hoef je ook niet te verbeteren :)

iPad, iPhone, iMac... maakt het plaatje compleet :) Voordeel is o.a dat de agenda automatisch gesynchroniseerd worden, foto's e.d. Maar wat ik bedoelde was de winkel eens binnen lopen en eens een Mac proberen als je dat nog niet hebt gedaan.

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Mac is gewoon plug and play maar heeft ook zeker zijn kuren, vergis je niet. Dit is zeker niet heilig :)
Als je weinig van Windows weet, zou ik je aanraden over te stappen op Mac..

Ze zijn waardevast en behoorlijk stabiel. Maar als je WIndows goed behandelt is er niets aan de hand (zie het als een mooie maar gecompliceerde vrouw ;) OSX is wat 'makkelijker' ;)

Macs zijn duur, ja. Voor hetzelfde geld bouw je een veeel snellere pc..

Echter met de 5K iMac zit je heel goed.. Duur, maar dan heb je ook wat. Ik zou je (met jouw wensen) aanraden in dat geval de 4.0 Ghz, 512GB SSD en de de R295x te doen..
Dan zit je aan ong. 3500.. Dit is voor wat je krijgt redelijk aan de prijs, maar je kunt er jaaaren mee vooruit.
Ik zou het RAM (8gb) zo laten en zelf 4x8GB DDR3 1600 er ipv in gooien (is stukken goedkoper dan bij Apple)

En dan nu de problemen:

Er is kans dat ze binnen niet al te lange tijd de 5K gaan updaten met bijv DDR4, andere processor en *hoopvol* weer terug naar nVidia kaarten..
Dus dan kun je wachten of anders 'loop je achter' (Bij Apple pc's zijn ze goed in het gevoel geven van 'een ouder model' hebben en dat is heel sterk aanwezig.. daarom wil men altijd de nieuwste.. Bij Windows/zelfgebouwd is dat gevoel stukken minder :) )
Maar je hebt er een prachtig scherm in 1x bij!

En als je m wil verkopen krijg je er nog veel voor terug, waardoor bij wijze van, je elk jaar met een beetje bijbetalen telkens de nieuwste kan hebben..

Je wilt sowieso een nVidia videokaart eigenlijk.. Heel veel programma's in het vak (bijv Premiere) maken gebruik van CUDA cores, dus hoe meer hoe beter.
Je wilt meerdere schermen, 4K editen/kijken en gamen? (niet op 4K neem ik aan)
Dan zou ik je het volgende aanraden:

i7 4,0 GHZ, socket 1150 en een nVidia GTX970 4GB, met een SSD en minimaal 16GB RAM.
De rest maakt niet veel uit en ik wil je er best mee helpen als je een keuze hebt gemaakt wat je nu precies wilt :) )

Voor 3500,- kun je een heeeel dik systeem bouwen waar maar weinig mensen tegenop kunnen, maar reken wel op een prijs van 800,- ongeveer, voor een goed 4K scherm..

Als geld je niet uitmaakt, zou ik gewoon zeggen ga voor de 5K imac en geniet ervan.

En vergeet niet dat programma's geld kosten.. Het Adobe pakket is prijzig (700-1000,-/cloud abbo tegenwoordig), dus als je Premiere gratis wilt, is t voor Windows makkelijker te vinden ;)
Aan de andere kant kun je Windows op een Mac draaien :)
Final Cut X voor Mac is een waardige goedkopere vervanger.
(En als je te veel geld over hebt, kun je naar AVID kijken ;) )
Lightworks is een gratis professioneel editing programma, dat je met een beetje bijbetalen helemaal kunt uitmaxen.

Qua kwaliteit maakt het geen bal uit of je OSX of WIndows gebruikt. Mensen die zeggen dat Mac beter is voor grafisch werk, leeft ongeveer 20 jaar terug toen dat klopte. Tegenwoordig is er geen verschil :)

Tot slot: WAT IS JE BUDGET??? daar begint het allemaal mee. Hoeft niet tot op de Euro, maar wel een indicatie.

Ik hoor het wel :)

(Zelf werk ik al jaren cross platform en edit al 14 jaar, met verschillende progjes en systemen. Nu heb ik een wat verouderde maar bloedsnelle dual socket Xeon windows editor staan en de zwaarste Macbook pro retina, naast wat andere laptops))

[ Voor 3% gewijzigd door poor Leno op 26-10-2014 10:53 ]

Verwijderd

poor Leno schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 10:49:
Mac is gewoon plug and play maar heeft ook zeker zijn kuren, vergis je niet. Dit is zeker niet heilig :)
Als je weinig van Windows weet, zou ik je aanraden over te stappen op Mac..

Ze zijn waardevast en behoorlijk stabiel. Maar als je WIndows goed behandelt is er niets aan de hand (zie het als een mooie maar gecompliceerde vrouw ;) OSX is wat 'makkelijker' ;)

Macs zijn duur, ja. Voor hetzelfde geld bouw je een veeel snellere pc..

Echter met de 5K iMac zit je heel goed.. Duur, maar dan heb je ook wat. Ik zou je (met jouw wensen) aanraden in dat geval de 4.0 Ghz, 512GB SSD en de de R295x te doen..
Dan zit je aan ong. 3500.. Dit is voor wat je krijgt redelijk aan de prijs, maar je kunt er jaaaren mee vooruit.
Ik zou het RAM (8gb) zo laten en zelf 4x8GB DDR3 1600 er ipv in gooien (is stukken goedkoper dan bij Apple)

En dan nu de problemen:

Er is kans dat ze binnen niet al te lange tijd de 5K gaan updaten met bijv DDR4, andere processor en *hoopvol* weer terug naar nVidia kaarten..
Dus dan kun je wachten of anders 'loop je achter' (Bij Apple pc's zijn ze goed in het gevoel geven van 'een ouder model' hebben en dat is heel sterk aanwezig.. daarom wil men altijd de nieuwste.. Bij Windows/zelfgebouwd is dat gevoel stukken minder :) )
Maar je hebt er een prachtig scherm in 1x bij!

En als je m wil verkopen krijg je er nog veel voor terug, waardoor bij wijze van, je elk jaar met een beetje bijbetalen telkens de nieuwste kan hebben..

Je wilt sowieso een nVidia videokaart eigenlijk.. Heel veel programma's in het vak (bijv Premiere) maken gebruik van CUDA cores, dus hoe meer hoe beter.
Je wilt meerdere schermen, 4K editen/kijken en gamen? (niet op 4K neem ik aan)
Dan zou ik je het volgende aanraden:

i7 4,0 GHZ, socket 1150 en een nVidia GTX970 4GB, met een SSD en minimaal 16GB RAM.
De rest maakt niet veel uit en ik wil je er best mee helpen als je een keuze hebt gemaakt wat je nu precies wilt :) )

Voor 3500,- kun je een heeeel dik systeem bouwen waar maar weinig mensen tegenop kunnen, maar reken wel op een prijs van 800,- ongeveer, voor een goed 4K scherm..

Als geld je niet uitmaakt, zou ik gewoon zeggen ga voor de 5K imac en geniet ervan.

En vergeet niet dat programma's geld kosten.. Het Adobe pakket is prijzig (700-1000,-/cloud abbo tegenwoordig), dus als je Premiere gratis wilt, is t voor Windows makkelijker te vinden ;)
Aan de andere kant kun je Windows op een Mac draaien :)
Final Cut X voor Mac is een waardige goedkopere vervanger.
(En als je te veel geld over hebt, kun je naar AVID kijken ;) )
Lightworks is een gratis professioneel editing programma, dat je met een beetje bijbetalen helemaal kunt uitmaxen.

Qua kwaliteit maakt het geen bal uit of je OSX of WIndows gebruikt. Mensen die zeggen dat Mac beter is voor grafisch werk, leeft ongeveer 20 jaar terug toen dat klopte. Tegenwoordig is er geen verschil :)

Tot slot: WAT IS JE BUDGET??? daar begint het allemaal mee. Hoeft niet tot op de Euro, maar wel een indicatie.

Ik hoor het wel :)

(Zelf werk ik al jaren cross platform en edit al 14 jaar, met verschillende progjes en systemen. Nu heb ik een wat verouderde maar bloedsnelle dual socket Xeon windows editor staan en de zwaarste Macbook pro retina, naast wat andere laptops))
Ik ben zelf nogal een Windows fanboy, maar alleen voor dat 5k scherm al zou ik naar de Mac gaan :9 De prijs though, niet zo grappig.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
4k editen betekent niet dat je ook een 4k desktop hoeft te draaien he. Ik zou daar lekker nog even mee wachten.

Het probleem met apple vind ik vooral dat ze in een bepaalde range niks tegenover pc hardware kunnen zetten. In de range van 4790k, 5820k, 5930k, en 5960x heeft apple geen antwoord. Daar zet je voor 1000 tot 2000 euro een heel snel systeem in elkaar terwijl je bij apple leip veel meer kwijt bent. Das zonde, vooral als je adobe apps draait..

specs

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Een 4K desktop (laat staan 5K) kun je toch niet lezen haha (alles wordt toch upgescaled)

Ik zie net btw dat TS 1500,- als budget heeft gesteld.. Ja nee dat wordt dat geen iMac 5K..

Maar voor 1500 zonder scherm, heb je een dik Windows editing systeem :)

(En heel eerlijk, als je een consumenten 4K camera wil kopen, dan is een 4K scherm niet echt nodig en is 2560x1440 meer dan zat..)

• JFK1
bedankt allen. Ik doe over het algemeen vrij lang met een pc (jaartje of 5 zeker wel), dus lange termijn gaat boven budget. Ik heb alleen wel het gevoel nu ik serieus ga bewerken enzo ik wel een keuze moet gaan maken of ik op windows blijf of over ga naar mac.
En zo'n 5k imac is idd serieus geld, maar dat zou ik nog wel in mijn budget kunnen passen.

Iedereen met zo'n imac is er heel enthousiast over, en ik heb iphone en ipad en vind dat itunes zo'n ***programma, dat ik twijfel of ik er altijd mee wil werken. Het is natuurlijk een prachtige machine maar met de specs die jullie aangeven en windows en office kom je bijna op 4k. En das wel heul veul geld.

Is zo'n mac dat echt extra waard? En kan ie in windows alles wat een windows pc ook kan? Inclusief de huidige office voor windows draaien die ik nu heb?

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Ja alles in Win kan. Het is gewoon een volledige Windows (kiezen bij opstarten).

Ze gaan lang mee idd, dat zonder meer. En zoals ik zei, als je de moeite ervoor over hebt, kun je m na een jaar of twee weer verkopen, iets bijleggen en de dan nieuwste kopen :)

Ik zou iig voor de i7 en SSD gaan, dat sowieso. De rest moet je zelf weten.. (maar voor editing is een i7 een enorme winst)

En als je een hekel aan iTunes hebt, join the club. (Ik gebruik zelf iTools for Mac, ideaal! Hier kun je veel makkelijker alles beheren, lokaal backuppen en zelfs je device als HDD gebruiken voor files etc etc)

Maar nogmaals, je hebt voor dat geld ook een hele dikke windows (die wel minder waardevast zijn)

Succes!

• JFK1
Ik ben er inmiddels uit, het wordt Windows en geen iMac. Heb bij een vriend een iMac geprobeerd, maar merkte dat ik toch wel heel erg veel beter op de hoogte ben / handiger ben in Windows.

Dit moet ie worden:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 309,95€ 309,95
1MSI GeForce GTX 760 2GB Gaming€ 192,50€ 192,50
1WD Green WD30EZRX€ 92,90€ 92,90
1Corsair Carbide 330R€ 75,95€ 75,95
1Samsung SH-224DB Zwart€ 12,-€ 12,-
1Cooler Master V450 Semi-Modular€ 68,-€ 68,-
1Crucial MX100 256GB€ 92,-€ 92,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.091,70

Zou iemand een 'final check' willen doen? Vooral op de grootte van de voeding en of de dvd brander erin past?

Welke windows heb ik nodig? 8.1 of 8.1 Pro?

Dank

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:29

br00ky

Moderator Harde Waren
Mooi systeem. Voeding en ODD hoef je je geen zorgen over te maken, dat gaat passen. Hier een vergelijking tussen 8.1 en 8.1 Pro. De verschillen liggen met name op (what's in the name) professionele punten. Of dat voor jou zinnig is, moet je zelf bepalen.

• iBugged
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15:39
Ik zou die WD Green schijf lekker dumpen en voor deze gaan: pricewatch: Toshiba DT01ACA300, 3TB. De Greens zijn energiezuinig en schakelen zichzelf na een bepaalde tijd uit. Geen idee of je het echt gebruikt als opslag of ook als schijf voor programma's, maar dan zou ik zeker voor de Toshiba gaan, is trouwens ook goedkoper :)

• JFK1
die wd is bij de leverancier waar ik alles wil bestellen en laten assembleren goedkoper dan de toshiba, dat was de belangrijkste overweging..

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Maar idd, de Green's zijn wat dat betreft ruk voor editing.. Als je even niets doet, slaat ie af en moet weer op gang komen.. Dan is je media offline en moet weer (automatisch) gelinked worden..
Heel vervelend! :/

Ga dan voor een Black.. Of iig een andere 7200 rpm schijf :)

En voor 45 Euro meer heb je een GTX 770.. Daar haal je met edting EN Gaming meer plezier uit :)

• JFK1
maakt dat nog verschil,die harddisk? Ik heb eerlijk gezegd alleen naar de prijs gekeken...
de videokaart ga ik zeker overwegen. Ik zie alleen 4 versies, welke is voor mij de beste?
Nog meer dingen die ik kan verbeteren?

[ Voor 13% gewijzigd door JFK1 op 03-11-2014 17:32 ]

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Aangezien je ver onder je budget zit, zou je een SSD kunnen overwegen voor je actieve filmmateriaal, om daarvandaan te werken. Je harde schijf is met afstand het traagste onderdeel van je, dus een SSD is daar al een enorme verbetering op.

Samengevat dan 256GB SSD voor windows en je programma's, een 2e SSD voor je actieve projecten en een xTB grote HDD voor opslag als je ermee klaar bent.

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Ja je HDD maakt zeker uit!

En inderdaad een SSD als werkschijf is een goed idee.
pricewatch: Crucial M550 2,5" 512GB

En qua videokaart:
(Iets meer dan 45,- maar als je wil besparen kun je 2GB nemen)
pricewatch: Asus GTX770-DC2OC-4GD5

pricewatch: Gigabyte GV-N770WF3-4GD (rev. 2.0)

pricewatch: MSI GeForce GTX 770 4GB Gaming
]

(Met opzet 4GB varianten, zodat je goed op de toekomst bent voorbereid)

PS
Ik zie nu achteraf dat de 970's net zo duur of zelfs goedkoper zijn :D

[ Voor 9% gewijzigd door poor Leno op 04-11-2014 12:12 ]

• JFK1
als ik jullie nog even mag storen: moederbord is slecht leverbaar bij leverancier.
Zij stellen nu een H87 voor, maar daar ben ik niet zo voor.
Wat zijn goeie alternatieven tot max 130/150 e ofzo?
Is Z97 beter dan H97?

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Z97 is uitgebreider. Daar kan je vaak SLI op draaien en op de wat duurdere typen ook goed overklokken.

Maar gelijk Z97 voorstellen is natuurlijk ook vrij lame. B85 kan ook nog steeds prima: pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B5, pricewatch: MSI B85-G43 Gaming zijn beiden prima bordjes, maar de keus is eigenlijk eindeloos. Ik zou me niet zomaar een Z97 laten aanpraten in ieder geval.

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Idd, alleen de 90 series zijn de nieuwe chipsets..

Als t niet veel scheelt, zou ik de z97doen

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Premiere Elements gebruikt voorzover ik weet geen gpu versnelling. Als je pas later wilt gaan gamen dan zou ik of gewoon eerst de iGPU van de cpu proberen, of er een niet al te duur kaartje in zetten.

specs

Pagina: 1