Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
gamen (redelijk zware spellen)
internetten
video kijken
alle basis dingen van een pc
Wat mag het systeem gaan kosten?
max 500, exclusief windows (o.i.d.)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
monitor al aanwezig
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
de wensen van mijn gaming pc zijn:
-redelijk kunnen gamen ( zat te denken aan de amd radeon r9 270x videokaart, maar weet niet of de processor dit aankan)
-gewoon normaal kunnen internetten, video's kunnen kijken etc ( basisdingen)
-moet draadloos wifi kunnen ondersteunen.
zo een goed mogelijke pc voor min mogelijke prijs.
- usb is een must, hdmi het liefst ook aanwezig
- twijfel tussen ssd of 'gewone' hard drive, ik weet dat de ssd sneller is maar minder geheugen bied voor dezelfde prijs als een 'gewone' hard drive. Wat denkt u dat ik het best kan kiezen?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
zie hierboven
Ga je overklokken?
heb hier (nog) geen ervaring mee
rijtje dat ik tot dusver had ( ben redelijk noob dus weet niet zo goed of alles bij elkaar 'kan/past' en of de een het ander wel ondersteunt) of de processor de video kaart wel aankan bijvoorbeeld
-Cooler Master K380 behuizing
-Gigabyte AM1M-S2H moederbord
-MSI Radeon R9 270X Gaming 2GB videokaart
-AMD A8-6600K of AMD FX-413 (wat wordt er bedoelt met tray) processor
- is een geluidskaart nodig?
-G.Skill SA Series 8GB DDR3-1333 CL9 Sodimm kit of Crucial 8GB DDR3-1600 CL11 geheugenmodule
Cooler Master B-Series 500W of Antec TruePower 750W voeding
Samsung Spinpoint M8 1TB of seagate Desktop HDD.15 4TB (retail) als hd en Crucial MX100 256GB als ssd ( als dat beter/handiger is dan hd)
- waarvoor heb je een storagecontroller nodig?
-wat voor koeling heb ik extra nodig? of is de koeling die bij elk product zit voldoende?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen bij het vinden van een prachtige desktop ( kan al in elkaar zitten of dat ik m zelf in elkaar zet) graag hoor ik wat er mis is met bovenstaande stukje apparatuur of hoor ik wat er (on)nodig is of ik kan verbeteren. Als iemand een eigen lijstje wil maken zou dat natuurlijk ook super zijn
alvast bedankt voor de reacties
gamen (redelijk zware spellen)
internetten
video kijken
alle basis dingen van een pc
Wat mag het systeem gaan kosten?
max 500, exclusief windows (o.i.d.)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
monitor al aanwezig
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
de wensen van mijn gaming pc zijn:
-redelijk kunnen gamen ( zat te denken aan de amd radeon r9 270x videokaart, maar weet niet of de processor dit aankan)
-gewoon normaal kunnen internetten, video's kunnen kijken etc ( basisdingen)
-moet draadloos wifi kunnen ondersteunen.
zo een goed mogelijke pc voor min mogelijke prijs.
- usb is een must, hdmi het liefst ook aanwezig
- twijfel tussen ssd of 'gewone' hard drive, ik weet dat de ssd sneller is maar minder geheugen bied voor dezelfde prijs als een 'gewone' hard drive. Wat denkt u dat ik het best kan kiezen?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
zie hierboven
Ga je overklokken?
heb hier (nog) geen ervaring mee
rijtje dat ik tot dusver had ( ben redelijk noob dus weet niet zo goed of alles bij elkaar 'kan/past' en of de een het ander wel ondersteunt) of de processor de video kaart wel aankan bijvoorbeeld
-Cooler Master K380 behuizing
-Gigabyte AM1M-S2H moederbord
-MSI Radeon R9 270X Gaming 2GB videokaart
-AMD A8-6600K of AMD FX-413 (wat wordt er bedoelt met tray) processor
- is een geluidskaart nodig?
-G.Skill SA Series 8GB DDR3-1333 CL9 Sodimm kit of Crucial 8GB DDR3-1600 CL11 geheugenmodule
Cooler Master B-Series 500W of Antec TruePower 750W voeding
Samsung Spinpoint M8 1TB of seagate Desktop HDD.15 4TB (retail) als hd en Crucial MX100 256GB als ssd ( als dat beter/handiger is dan hd)
- waarvoor heb je een storagecontroller nodig?
-wat voor koeling heb ik extra nodig? of is de koeling die bij elk product zit voldoende?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen bij het vinden van een prachtige desktop ( kan al in elkaar zitten of dat ik m zelf in elkaar zet) graag hoor ik wat er mis is met bovenstaande stukje apparatuur of hoor ik wat er (on)nodig is of ik kan verbeteren. Als iemand een eigen lijstje wil maken zou dat natuurlijk ook super zijn
alvast bedankt voor de reacties
[ Voor 3% gewijzigd door wespsv op 23-10-2014 14:39 ]