Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iv00w
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-09 11:25
Hallo,

Ik ben een complete leek op het gebied van audio, maar ik wil mijn recent aangeschafte PS4 en TV toch wat mooiers gunnen als de speakers in mijn TV. Hopelijk kunnen jullie me iets verder helpen!

Ik zoek een?
Goedkoop home cinema setje voor het geluid van de PS4 en een digitale TV kastje.

Wat is je budget?
Tussen de 100 en de 300 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Het geluid van de PS4 en het digitale TV kastje af te spelen. Andere opties (voor een lage prijs) zijn pluspunten, maar geen eis. Ik gebruik de PS4 vrijwel exclusief voor alles - internet, films en games.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik kwam bij de mediamarkt een SONY DAV-TZ140 tegen, voor maar 99 euro. Dit is een 5.1 setje, maar (zo te zien?) een wat ouder model, omdat hij alleen DVD afspeelt. Aan de andere kant van mijn budget, vond ik de Sony BDV-E2100 (€229,-) en de Philips HTB3520G (€179,-). De voor de hand liggende verschillen zijn natuurlijk smart functies en bluetooth - leuke pluspunten, maar wat is het verschil in audio kwaliteit? Ik ga er van uit dat puur en alleen een hoger wattage niet veel zegt (behalve dat ik misschien nog meer buren pissig kan maken).

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik vraag me af wat de minpunten aan dit setje zijn, ten opzichte van een (nieuwere) set, die al snel 2-3x zo duur is en 3D blu-ray kan afspelen, iets wat ik totaal niet nodig heb.
Ook wil ik graag weten hoe ik deze set zou kunnen gebruiken om het geluid van de PS4 en ons digitale tv kastje kan afspelen, uit de specificaties begrijp ik niet goed op welke manier(en) ik apparaten kan aansluiten, en hoeveel.

Ik heb begrepen dat het mogelijk is om je apparaten via HDMI aan te sluiten op de TV, en een home cinema set op de TV, en dat het geluid van je apparaten dan via de TV naar de home cinema set gestuurd wordt. Klopt dit?

Alvast bedankt.

[ Voor 10% gewijzigd door Iv00w op 23-10-2014 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:39

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Wat van belang is, is hoe je de verschillende apparaten wilt aansluiten. Meestal is een receiver, of een home cinemaset de spil in je media-web. Alle apparaten sluit je aan op de ingangen van dat apparaat en die stuurt het beeld + geluid naar de TV.

Een goed apparaat hoeft hiervoor trouwens niet perse aan te staan. Je kunt dan gewoon je PS4 of TV-tuner gebruiken op de TV, terwijl het signaal ook in de uitstand van je receiver/home cinemaset wordt doorgestuurd.

Ik heb de door jou gekozen setjes bekeken en volgens mij hebben die allemaal onvoldoende hdmi-aansluitingen. Om zowel de TV (via hdmi-uit) als ook je tv-tuner (hdmi-in) en ps4 (hdmi-in) aan te sluiten. Nu kan je prima voor andere manieren van aansluiten kiezen (spdif, tulp, coax) wanneer deze aanwezig zijn, maar over het algemeen werkt hdmi toch het beste.

Voor een goed advies zullen we dus ook moeten weten welke aansluitingen je apparaten allemaal hebben.

Your Friendly Neighborhood Moderator