Toon posts:

2x GTX980 4GB Vs. Titan Z 12 GB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit sinds een tijdje al rond te neuzen om mijn huidige 1x GTX680 te vervangen naar een/twee nieuwe kaart(en).

Ik twijfel sterk tussen deze twee..
(2x) http://www.msi.com/produc...ING-4G.html#hero-overview
en
(1x) http://www.nvidia.com/gtx-700-graphics-cards/gtx-titan-z/

Wat raden jullie aan?

Mijn huidige specs;

PS: 850w
Ram: 16GB
Processor: i7 3770K
Mobo: P8Z77-V Deluxe
3x 27" monitors (1920x1080)

Ik kom er zelf helaas niet helemaal uit wat het beste lijkt...

(Doel is uiteindelijk om nieuwere games op hogere settings dan low/medium te kunnen draaien op 3 monitors)

• ColinZ
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-03-2025
2x 980 is hier duidelijk de beste keuze. Betere prestaties voor minder geld, lager stroomverbruik en betere akoestische prestatie. Titan Z is way overpriced..

[ Voor 12% gewijzigd door ColinZ op 23-10-2014 15:10 ]

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:36
Voor de prijs van 1 Titan Z kun je 3 GTX 980's aanschaffen. Dan is het denk ik vrij duidelijk. Daarnaast is het aan te raden om een kaart met minstens 4GB VRAM te nemen aangezien je aangeeft dat je op 3 schermen wil gamen.

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 16:55
Als nVidia de enige keuze is zou je denk ik het beste voor 2x GTX 970 kunnen gaan (als je kijkt naar prijs/prestatie)
GTX980 is relatief duur voor wat je extra krijgt. (je betaalt toch 200 euro per kaart extra en ze zijn misschien iets van 10-12% sneller)

Titan Z is een no go gezien de prijs prestatie. Een R9 295X2 is dan een veel betere keuze.
2x R9 290 (bv de Sapphire Tri-X) zijn ook een goede optie qua prijs prestatie. Deze zijn weer 40-50 euro goedkoper dan een GTX970 en presteren +- gelijk.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de replies! :)

Ik moet eerlijk zijn, prijs kijk ik niet echt naar. De Titan is ongetwijfeld ook wel een optie op dat vlak.
Tot op het moment overweeg ik persoonlijk wel meer de Titan, maar toch laat ik het nog even bezinken, begin november maak ik een vaste beslissing! :)

Verwijderd

Wat doe je allemaal dat je een TitanZ nodig hebt? 3xfullHD is een slechte reden, dat kan een 980/970sli ook wel.

• j0ppie
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik zou voor een goedkopere kaart gaan. Iets van een 640gt. Want je geeft niet aan games te spelen. Dus dan ga ik er vanuit dat je al die horse power niet nodig hebt. Sarcame! Ik snap niet dat iedereen je tips geeft terwijl totaal niet duidelijk is wat je wil gaan doen! Speel je maar 1 game? of ben je een allroud gamer?
En ik denk dat het ook wel belangrijk is als je vertelt hoelang je wilt blijven doen met de gpu's???
Het enige voordeel van de titanZ is het extra geheugen. Speel je alleen maar watch dogs dan zou ik daarvoor kiezen. Maar speel je verschillende games en vind je het niet erg soms de graphcis iets terug te schroeven als het Vram scheeld. Dan is de 980 sowieso de beste keuze. Eigenlijk is in de meeste gevallen de 980 de betere keuze. Dit is namelijk goedkoper en sneller.

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 24-02 19:35
Ik zou lekker even wachten tot december/januari wanneer AMD met de Radeon 300 serie uitkomt en Nvidia z'n GM200 kaarten (in ieder geval de 980 Ti) laat zien. Met een beetje geluk zijn er dan meteen wat prijsverlagingen voor de huidige kaarten en kan je sowieso een leuke deal mee pakken. Die GTX 680 kan echt nog wel een paar maanden mee :).

Wil je nu iets is een GTX 970 SLI de beste prijs/performance deal.

Speciaal voor j0ppie nog een keer:
Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 14:16:
(Doel is uiteindelijk om nieuwere games op hogere settings dan low/medium te kunnen draaien op 3 monitors)
Lijkt me vrij duidelijk, nieuwe games op 3x 1080p (5760*1080) op high tot ultra settings ;).

• j0ppie
  • Niet online
Balance schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 14:24:
Ik zou lekker even wachten tot december/januari wanneer AMD met de Radeon 300 serie uitkomt en Nvidia z'n GM200 kaarten (in ieder geval de 980 Ti) laat zien. Met een beetje geluk zijn er dan meteen wat prijsverlagingen voor de huidige kaarten en kan je sowieso een leuke deal mee pakken. Die GTX 680 kan echt nog wel een paar maanden mee :).

Wil je nu iets is een GTX 970 SLI de beste prijs/performance deal.

Speciaal voor j0ppie nog een keer:

[...]

Lijkt me vrij duidelijk, nieuwe games op 3x 1080p (5760*1080) op high tot ultra settings ;).
Ja maar sommige mensen spelen 1 of 2 games. En thats it. Maar als je allround gamer bent is de 980 sowieso de beste optie. Hoeveel pci-e lanes heb je? 16x pci-e 3.0?

• j0ppie
  • Niet online
Is AMD een optie? of sowieso niet?

• Astennu
j0ppie schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 14:30:
Is AMD een optie? of sowieso niet?
als het wel een optie is en een Titan Z betaalbaar is zou ik voor 2x R9 295X2 gaan :)
4 GPU in crossfire dan heb je zat power.
j0ppie schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 14:26:
[...]

Ja maar sommige mensen spelen 1 of 2 games. En thats it. Maar als je allround gamer bent is de 980 sowieso de beste optie. Hoeveel pci-e lanes heb je? 16x pci-e 3.0?
Mits geld geen rol speelt want de R9 290 en de GTX 970 zijn qua prijs prestatie verhouding veel betere keuzes.

[ Voor 42% gewijzigd door Astennu op 24-10-2014 14:44 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• j0ppie
  • Niet online
Ik raad crossfire altijd af! omdat frametimes heel slecht zijn. En sowieso is quadfire nagenoeg geen voordeel tegenover trifire. Buiten dat heb je een 3770K Wat volgensmij inhoud dat je max 16 pci 3x lane hebt. En dat is sowieso veel te weinig voor quadfire

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-02 00:34

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

j0ppie schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 14:46:
Ik raad crossfire en SLI altijd af! omdat frametimes heel slecht zijn. En sowieso is quadfire nagenoeg geen voordeel tegenover trifire. Buiten dat heb je een 3770K Wat volgensmij inhoud dat je max 16 pci 3x lane hebt. En dat is sowieso veel te weinig voor quadfire
Bij beide zal je daar last van hebben.
Wel is de microstuttering waar jij op doelt een stuk minder geworden bij de HD7xxx doormiddel van verbeterde drivers en bij de R9 290(x) doormiddel van een nieuwe en betere versie van Crossfire.

Quadfire raad ik af, des te meer kaarten des te meer de schaling omlaag gaat. Twee kaarten gaat goed, bij drie zie je vaak ook nog veel winst. Bij vier helaas minder.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:28

br00ky

Moderator Harde Waren

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

misschien even goed om helder te krijgen: YouTube: SLI Performance Scaling - Gaming at 4K Resolution
SLI en crossfire verbeteren de fps, maar hoeven de experience niet perse beter te maken. daar Titan Z ook gewoon SLI op 1 kaart is krijg je hetzelfde effect.
als je wat om geluid geeft is een 295X2 een betere oplossing, een Titan Z is ronduit luid en een SLI-setup wordt nou eenmaal warmer (=> luider) dan een enkele. de 295X2 komt standaard met waterkoeling en houdt 't geluidsniveau acceptabel. 2x290X zou voldoende zijn zou je zeggen.
een ander verhaal wordt 't als je al een custom water loop hebt of dit van plan bent te gaan doen; pak dan lekker 2 losse kaarten, zeker bij de 980 moet je er dan nog behoorlijk wat extra uit kunnen peuteren.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• Astennu
j0ppie schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 14:46:
Ik raad crossfire altijd af! omdat frametimes heel slecht zijn. En sowieso is quadfire nagenoeg geen voordeel tegenover trifire. Buiten dat heb je een 3770K Wat volgensmij inhoud dat je max 16 pci 3x lane hebt. En dat is sowieso veel te weinig voor quadfire
Onder welke steen heb jij geleefd? die frametime problemen zijn met de R9 260(X) en de R9 290(X) verleden tijd. Die zitten soms qua frametimes nog lager dan nVidia kaarten. Die nieuwe hardware crossfire engine werkt erg goed.

En voor gaming is 8x PCI-E 3.0 snel genoeg. Er zijn maar enkele gevallen waarbij 16x 1-3% sneller is dan 8x.
Dat wordt pas een probleem als we nog veel snellere kaarten gaan krijgen.

Het is gewoon van belang dat je goed kijkt naar welke games je speelt en hoe die op AMD/nVidia kaarten draaien. En op basis daar van je keuze maken. De een is in game Y beter de ander in game X. Het zit tegenwoordig erg dicht bij elkaar.

Als je CF af raad moet je ook SLI afraden. Maar als je extreem hogere resoluties wilt draaien met hoge AA en AF levels kun je niet anders dan 2 of 3 kaarten naast elkaar zetten om nog mooie frame rates te halen.

[ Voor 9% gewijzigd door Astennu op 28-10-2014 13:36 ]

Pagina: 1