Sapphire 7950 HD - drie beeldschermen

Pagina: 1
Acties:

• quvist
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-04-2025
Ik kwam deze week met het idee om drie beeldschermen aan te sluiten op mijn Sapphire HD 7950. Allereerst een Displayport -> HDMI kabel gekocht, maar kreeg slechts twee schermen tegelijk werkend. Toen las ik ergens dat ik een 'actieve' kabel nodig had en die ik had gekocht bleek een 'passieve' kabel te zijn.

Uiteraard direct een actieve besteld, die zojuist is binnen gekomen. Ook hiermee werken er maar twee tegelijk. Ik sluit één scherm aan op de actieve Displayport -> HDMI adapter en de andere twee beeldschermen via de DVI ingangen.

Echter zoals vermeld maximaal twee werkend en via Bureaublad -> Schermresolutie zijn er inderdaad ook slechts twee blauw en eentje grijs. Via AMD Catalyst staan er ook maar twee.

Kan iemand me helpen aub? :)

Foto's

Aansluitingen videokaart

Afbeeldingslocatie: http://s27.postimg.org/qcv75cxoz/2014_10_23_13_41_36.jpg

Displayport -> HDMI adapter

http://s22.postimg.org/5yjhdawz5/2014_10_23_13_43_16.jpg

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-01 20:56
Naast de displayport aansluiting, welke andere 2 aansluitingen gebruik je?Ik meen mij te herinneren dat het alleen werkt (of dit was bij oudere AMD kaarten) wanneer je de 2 DVI poorten + DP gebruikt..

edit: correctie, dit is volgens AMD niet nodig.

[ Voor 22% gewijzigd door Moi_in_actie op 23-10-2014 13:53 ]

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• quvist
2x DVI ja en dan de DP > HDMI. Dat las ik ook overal dus snap niet waarom het niet werkt. Alle beeldschermen zijn werkend en doen het wel allemaal samen maar niet met z'n drieën.

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-01 18:32
*edit* startpost niet goed gelezen, je hebt alleen actieve converter. Ik heb dezelfde kaart met 3 schermen, en dat werkt gewoon. Is het mogelijk dat een van de twee schermen analoog is ?

[ Voor 90% gewijzigd door sjaakwortel op 23-10-2014 13:59 ]

• Spekkie88
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:57
Moi_in_actie schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 13:50:
Naast de displayport aansluiting, welke andere 2 aansluitingen gebruik je? Ik meen mij te herinneren dat het alleen werkt (of dit was bij oudere AMD kaarten) wanneer je de 2 DVI poorten + DP gebruikt.
Uit de OP:
Ik sluit één scherm aan op de actieve Displayport -> HDMI adapter en de andere twee beeldschermen via de DVI ingangen.
;)

Verder vraag ik me dan sterk af of het wel ECHT een actieve DP -> HDMI adapter is. Het zou anders gewoon moeten werken.

Daarnaast kunnen de "grijze" schermen niet gewoon geactiveerd worden?
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-RvqjMsIifS4/VEjtWw56ZXI/AAAAAAAAAyc/t1MqKQw6BpI/s800/screen%2520control.png

[ Voor 7% gewijzigd door Spekkie88 op 23-10-2014 14:05 ]

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

• quvist
De kabel die ik heb is deze: http://www.club-3d.com/in...active-hdmi-3d-cable.html

Er staat 24.000x active op die pagina dus daar ga ik dan vanuit. Iemand die met zekerheid kan bevestigen dat deze toch niet active is?

Edit: Mijn monitor heeft geen DVI ingang vandaar dat ik een DP > HDMI adapter heb gekocht. Als die Sapphire DP > DVI wel zou werken. Werkt dit dan ook met een DVI > HDMI kabel die ik dan weer op die DP > DVI aan sluit?

Spekke, als ik dat probeer krijg ik de volgende melding:

Afbeeldingslocatie: http://s14.postimg.org/gi352mi6p/foutmelding.png

[ Voor 21% gewijzigd door quvist op 23-10-2014 14:06 ]

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-01 17:09
Van die pagina:
2 scenarios where you would need active dongle:

When the source is a DP source, as opposed to a DP++ aka dual mode source. Then you would need an active dongle. Passive won’t work.
When you want to connect to >=3 monitors, then you need at least one of the connections to be a DP direct connection, or using a DP active dongle. AMD’s Eyefinity program is explicit about this requirement.
Hij is dus idd bedoeld voor eyefinity

• Spekkie88
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:57
quvist schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 14:04:
De kabel die ik heb is deze: http://www.club-3d.com/in...active-hdmi-3d-cable.html

Er staat 24.000x active op die pagina dus daar ga ik dan vanuit. Iemand die met zekerheid kan bevestigen dat deze toch niet active is?

Edit: Mijn monitor heeft geen DVI ingang vandaar dat ik een DP > HDMI adapter heb gekocht. Als die Sapphire DP > DVI wel zou werken. Werkt dit dan ook met een DVI > HDMI kabel die ik dan weer op die DP > DVI aan sluit?

Spekke, als ik dat probeer krijg ik de volgende melding:

[afbeelding]
De pest is dat Club3D 2 versies heeft die er ogenschijnlijk hetzelfde uitzien:
- Passief (prod-id: CAC-1001)
- Actief (prod-id: CAC-1053)

Ik zou dan ook nog maar eens goed op de verpakking kijken of je idd de goede adapter hebt. Aangezien ik er niet vanuit ga dat je de adapter bij Club3D zelf heb aangeschaft (aangezien dat niet mogelijk is voor zover ik weet), maar via een webwinkel zou het mij niets verbazen als ze de verkeerde hebben geleverd/zelf niet eens het verschil weten...

[edit]
Ow wacht... op het doosje staat ook nog eens actief... 8)7
Toch kijken of er op de adapter zelf niet ergens een productnummer staan o.i.d.?

Als laatste mogelijkheid zou je ook nog kunnen kijken of je de HD7950 met iemand zou kunnen ruilen tegen een [R9 280 (non X = HD7950) aangezien, sinds de Rx serie geen actieve adapter meer nodig is, omdat deze is opgenomen op de PCB.

[edit2:]
Misschien heb je hier nog wat aan?
En nog wat meer interessante info over de Rx 200 serie i.c.m. meer dan 2 monitoren:
AMD took the easy way out (read – less expensive) when adding support for another TMDS interface. Because DVI and HDMI interfaces are tied to their own clock generator, unlike DisplayPort, you would technically need to add another clock generator in addition to the two for TMDS device already present to be able to use another monitor. In the 200 series, AMD was able to use a single clock generator for multiple TMDS interfaces. Since the clock generator dynamically adjusts to the interface based on the display, however, the two displays must use identical clocks in order to function off a single clock generator. You’ll basically want to have two of the same monitor to use this feature, which is actually pretty ideal for Eyefinity.
[edit3:]
Kan je de monitor via de adapter wel gebruiken als je 1 van de andere 2 uitschakelt?

[ Voor 38% gewijzigd door Spekkie88 op 23-10-2014 15:37 ]

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

• quvist
Heb nu wel iets aan de praat gekregen, maar nog niet zoals het moet. Ook die settings met die 'blauwe' en 'grijze' beeldschermen blijft steeds die melding geven.
Pagina: 1