[Win10]Dualboot van USB*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerrorDanny94
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10-07-2022
Goeden dag allemaal

ik heb deze maand windows 10 preview draaien op VMware workstation 10 op mijn oude vista home premium
maar ik vind het niet echt lekker draaien omdat ik oude langzamen meuk (AMD Phenom 9550 2,2ghz en 2x 1GB ddr2 400mhz) VM is dan best zwaar voor me pc en zou dus graag via USB willen booten maar wil ook gewoon me vista willen houden omdat ik daar zowizo tot eind 2014 wil mee doen tot ik een nieuwe pc ga aanschaffen
dus mij vraag kan ik dit uberhout wel met mij oude pc wel ? ik heb zelf al lopen zoeken maar ben er blijkbaar niet heel erg goed in... ik heb trouwens een foxconn a6vmx

is er iemand die me zetje kan geven naar de juiste site pagina ?

ik hoop dat ik genoeg info heb gegeven (ik heb dit nog nooit gedaan namelijk)

alvast bedankt voor het mee denken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemyWD
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-11-2023
Met 2GB DDR2 ga je dat niet redden.. Misschien toch echt tijd om te upgraden.
8GB DDR3 is toch wel aanbevolen als je VMs wil gaan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-10 13:38
Maar DDR3 gaat niet passen op dat moederbord. Je zult wel bij DDR3 moeten blijven. Een upgrade naar 3 of 4GB (het maximale dat je waarschijnlijk kunt gebruiken) zal hier wel flink bij helpen. Ook zal Vista hier soepeler door gaan lopen als je geen VMs draait. Je kunt waarschijnlijk gewoon het goedkoopste DDR2 geheugen uit de pricewatch kopen, tenzij je nu bijzonder geheugen erin hebt zitten of je moederbord erg kieskeurig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemyWD
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-11-2023
DDR3 gaat inderdaad niet passen op dat moederbord maar aangezien TS van plan is om tot eind 2014 met deze PC te doen is nu nog wat extra DDR2 geheugen kopen.. Tsja, kunt die tientjes beter in je nieuwe systeem stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RemyWD schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 13:26:
Met 2GB DDR2 ga je dat niet redden.. Misschien toch echt tijd om te upgraden.
8GB DDR3 is toch wel aanbevolen als je VMs wil gaan draaien.
Hij wil nu toch ook dualbooten en niet langer VM's gaan draaien? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mccAin
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-10 08:47
http://www.howtogeek.com/...s-10-with-windows-7-or-8/

Zo, een zetje in de goede richting. Gaat echter wel over Windows 7 of 8, maar denk dat het niet anders is voor Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webaccess
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-09 11:51

Webaccess

Garmin Epix 2

Even alle vragen op een rij:
- Kan ik Windows 10 preview van USB booten: Volgens mij niet (Windows to go is alleen nog beschikbaar voor Windows 8 )
- Kan je Vista en Windows 10 Preview naast elkaar draaien (niet gelijktijdig): Mogelijk dat een dual boor configuratie je kan helpen. Zie de onderstaande twee URL's voor meer informatie.

http://techingiteasy.word...ows-vista7-and-windows-8/
https://www.windows-helpd...naast-elkaar-installeren/

Belangrijk: Voordat je een dual boot met Vista en Windows 10 gaat overwegen zorg dat je een backup hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerrorDanny94
DDR2 is bijna uit gestorven ras vooral 2x 2gb wat echt de max van me mobo is is dus haast nergens te vinden behalven duur bij de winkel ik vind 50 euro teveel geld voor pc die ik in december weer gaat weg doen :p dus vandaar dat ik van me VM af wil waar ik trouwens nog aantal dagen proef heb (ik ben niet zo van iligaal vandaar ook nog vista vind te duur om elke keer nieuwe windows te kopen xD)

edit

Maar mij vraag is dus...
kan ik dual boot uit voeren via usb met mij huidige foxconn a6vmx ? omdat bij de meeste site staan van af 4 jaar oude pc kunnen installatie via een usb zowizo aan maar de mijne is al 7 jaar en ik kan het niet op foxconn site zelf vinden ?!

[ Voor 26% gewijzigd door TerrorDanny94 op 23-10-2014 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:18

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

http://www.easyuefi.com/wintousb/

Zie bovenstaande site, met behulp van de tools daar is de preview versie van Windows 10 vanaf USB te draaien. Controleer wel of je pc het opstarten vanaf USB ondersteund. Bij hardware van 7 jaar oud twijfel ik daar aan...

Let verder even goed op je spelling en duidelijkheid. Je post blinken niet echt uit in duidelijkheid...

Verder heb ik je titel even aangepast:

dual boot windows HELP -> [Win10]Dualboot van USB

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerrorDanny94
ja ik heb het gezien is inderdaad wat duidelijker de titel.
En ik probeer me best met spelling en duidelijkheid
(ik heb zware vorm van dyslexie. ook al lees ik het 2x opnieuw sommige fouten hoor ik niet in me boven kamertje)
maar ik zal beter me best doen tnx voor je feedback. ik heb het op USB gezet helaas werk het niet op deze computer.... Zou ik dus moeten wachten tot december en moet ik het maar doen met me VMware

iedereen nog bedankt !
Pagina: 1