Hulp nodig nieuwe grafische kaart en voeding!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 629343

Topicstarter
Beste leden,

Ik heb een nieuwe grafische kaart aangeschaft om te proberen, het gaat om de Sapphire Radeon HD 7950 3GB Boost

Dit is een grote grafische kaart met 2 fans, en 2 molex aansluitingen naar de voeding toe.

Omdat mijn voeding te klein was (350 watt) kon hij dit niet trekken, en op de doos stond minimaal 500watt voeding.

Dus ben ik naar de MyCom gegaan en heb ik me de Corsair CX 500M voeding gekocht waar ook speciale molex aansluitingen al intern aanwezig zijn op de voeding zelf, dus hoef ik de kabels van de grafische kaart niet te gebruiken.

Klinkt redelijk goed zou je denken, echter na het aansluiten wil de grafische kaart nog steeds niet werken!
Nu heb ik een Asus GTI 750 er in zitten tijdelijk die heeft geen aansluitingen, dus het probleem ligt echt bij de andere kaart. Bij het opstarten 1 lang piepje en 2 korte. De fans van de nieuwe kaart draaien wel.

Wat kan het nou zijn? Is de 500 watt voeding nou NOG niet genoeg?

De Asus GTI 750 draait ook op mijn 350 watt voeding, dus lijkt me stug dat die nieuwe kaart over 300 watt gebruikt ofzo...

Ik snap het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Zou je even de rest van je systeem kunnen posten? Vooral zaken als moederbord en cpu zijn belangrijk. Een lange piep en 2 korte piepjes betekent inderdaad een videokaart probleem.

- Welk moederbord heb je?
- Voor de zekerheid: is de videokaart met de juiste PCI-E kabels aangesloten op de voeding?
- Heb je de mogelijkheid de HD 7950 in een andere PC te testen? De kaart kan natuurlijk ook kapot zijn!
- Mocht de kaart in een andere PC wel werken, dan zou het je nieuwe voeding kunnen zijn waar iets mee aan de hand is.

Dit is een vervelend probleem helaas.. Ik zou eigenlijk als eerste de videokaart in een ander systeem proberen, om in ieder geval te testen of deze wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Besturingssysteem
Windows 8.1 64-bit
Processor
AMD A10-6700 65 °C
Richland 32nm Technologie
RAM
8,00GB Dual-Kanaal DDR3 @ 665MHz (9-9-10-24)
Moederbord
MEDION MS-7857 (P0) 44 °C
Fabrikant MEDION
Model MS-7857 (P0)
Versie 1.1
Chipset-fabrikant AMD
Chipsetmodel A55/A60M/A88 FCH
Chipset herziening 00
Southbridge-fabrikant AMD
Southbridge-model A55/A60M
Southbridge-herziening 11
Systeemtemperatuur 40 °C
Grafisch
PLE2483H (1920x1080@60Hz)
2047MBNVIDIA GeForce GTX 750 Ti (ASUStek Computer Inc) 34 °C
Opslag
931GB ST1000DM003-1CH1 SATA Disk Device (SATA) 31 °C
931GB ASMT 2105 USB Device (USB (SATA)) 31 °C
Optische schijven
TSSTcorp CDDVDW SH-216DB SATA CdRom Device
Geluid
Realtek High Definition Audio

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 629343 op 23-10-2014 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb helaas geen ander systeem, ja ik heb er wel twee maar ze zijn beide dezelfde

Zover ik weet heb ik de juiste PCI-E kabels aangesloten, 6 pins x2 op de grafische kaart vanuit de voeding. De kaart is gisteren gekocht, de ventilatoren draaien wel, dus hij krijgt wel stroom lijkt het op

Ik heb gewoon pcie 3.0 16x slot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb onderhand de kaart werkend gekregen, het was blijkbaar een Windows 8 probleem, in de bios heb ik een aantal zaken gewijzigd.

Oplossing was:
In bios SECURE BOOT uitzetten
In bios Advanced Config - > os config - > os selection - > Op WIN7/ other OS zetten i.p.v. WIN8
Daarna komt er een optie CSM Parameters bij en de volgende onderdelen invullen.
CSM (enabled)
Boot Option Filter (UEFI only)
Launch Storage OpRom policy (UEFI only)
Launch Video OpRom policy (Legacy only)

Echter, nu zegt Speccy dat mijn CPU temperatuur rond de 90 graden zit terwijl ik nog niet eens iets open heb staan, met de Asus grafische kaart was dit gemiddeld 65.

Hoe kan dit?

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 629343 op 23-10-2014 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:20

Nemesizz

Untouchable

Bepaalde AMD APU's (zoals wat jij hebt) word de temperatuur door veel software verkeerd uitgelezen.
Gevolg is dus dat je veel te hoge, of onrealistisch lage temperaturen voorgeschoteld krijgt.

Dus grote kans dat beide (zowel die 65ºC wat al vrij hoog is, als die 90ºC) temperaturen al niet kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Anoniem: 629343 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 12:16:

Omdat mijn voeding te klein was (350 watt) kon hij dit niet trekken, en op de doos stond minimaal 500watt voeding.
Als er op de doos stond spring in de sloot deed je dat ook? Een goede 350W kan prima meer dan voldoende zijn. Je denkt toch niet dat ze van te worden wisten welke voeding je ging kopen en wat de rest van het systeem verbruikte voor dat je videokaart had gekocht en dat iedereen een andere doos met krijgt met het juiste vermogen erop. 8)7 :P
Klinkt redelijk goed zou je denken, echter na het aansluiten wil de grafische kaart nog steeds niet werken!
Nu heb ik een Asus GTI 750 er in zitten tijdelijk die heeft geen aansluitingen, dus het probleem ligt echt bij de andere kaart. Bij het opstarten 1 lang piepje en 2 korte. De fans van de nieuwe kaart draaien wel.
Bios van je moederbord up-to-date?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Pagina: 1