Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-06 23:28
Mede-auteur:
  • Ettepet
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-05 13:01

Ettepet

Er blijkt een probleem te zijn met het scherm in de Note 4, deze heeft namelijk last van color shift, er zijn enkele mensen op tweakers en op XDA die dit probleem al gemeld hebben en het leek me een goed idee om hier op tweakers er ook een topic over te openen.

Het probleem is dat als je de Note 4 minimaal schuin houd, dus de kijk hoek veranderd (horizontaal of verticaal) er al snel een blauwe of groene waas over het scherm komt. Niet iedereen heeft hier last van want er zijn ook mensen die gewoon een goed scherm hebben. Ik heb dit probleem ook en bij mij wordt het scherm snel blauwig.

Ik heb flink wat ervaring met Samsung telefoons, zie mijn inventaris ik heb de S1 tot S5 en Note 1 tot Note 4 gehad en dit probleem ben ik zelf nog niet eerder tegengekomen.

Ik ben benieuwd hoe groot dit probleem is en als het echt als een defect wordt gezien, met dit topic wil ik dus ook een discussie starten met alle mede-tweakers die een Note 4 hebben.

Dank aan tweaker Ettepet:

http://forum.xda-develope...lue-slight-angle-t2915199
http://forum.xda-develope...d-screen-quality-t2906365

[ Voor 20% gewijzigd door DM89 op 23-10-2014 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:51

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

Getest en ik zie een groene waas... Is dat een geldige reden om hem om te mogen ruilen ?

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
markklok schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 12:01:
Getest en ik zie een groene waas... Is dat een geldige reden om hem om te mogen ruilen ?
Ik ga vanmiddag tussen 16 en 17 naar de Samsung winkel in Eindhoven. Daar heb ik het toestel gekocht en daar ga ik er straks achterkomen wat ze er mee gaan doen. Als ze het als een defect zien krijg ik meteen een nieuwe maar dat is nog de vraag.

Ik houd jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
markklok schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 12:01:
Is nog onbekend.

Bij online verkoop kun je -zonder opgaaf van reden- omruilen. Ik heb mijne met de zaterdag-actie gehaald (gekocht) bij een Samsung Experience Store. Mijn Note 4 heb ik maandagavond geroot omdat ik met Titanium backups wil kunnen terugzetten en maken. Gistermiddag werd door een verkoper moeilijk gedaan over dat rooten toen ik langskwam om de Note 4 te ruilen voor eentje met een goed scherm. Een vertegenwoordiger van de reparatieafdeling zou hier vandaag over beslissen. Samsung zou claimen dat je je garantie (of omruilrecht) zou verspelen bij het rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Ettepet schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 12:14:
[...]

Is nog onbekend.

Bij online verkoop kun je -zonder opgaaf van reden- omruilen. Ik heb mijne met de zaterdag-actie gehaald (gekocht) bij een Samsung Experience Store. Mijn Note 4 heb ik maandagavond geroot omdat ik met Titanium backups wil kunnen terugzetten en maken. Gistermiddag werd door een verkoper moeilijk gedaan over dat rooten toen ik langskwam om de Note 4 te ruilen voor eentje met een goed scherm. Een vertegenwoordiger van de reparatieafdeling zou hier vandaag over beslissen. Samsung zou claimen dat je je garantie (of omruilrecht) zou verspelen bij het rooten.
Had hij je wel een nieuwe meegegeven als het toestel niet geroot was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burrfoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-11-2024
@Ettepet:
Rooten veroorzaakt de klacht niet van het verkleurde scherm en is ongedaan te maken dmv een SW-update. Het moederbord hoeft hier niet voor vervangen te worden, ergo, Samsung zal er niet het toestel om afkeuren (bron - Samsung Nederland service) .

"if you can't fix it with a hammer, try a bigger hammer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

Ikzelf heb het toestel van iemand overgenomen die hem op zijn beurt weer heeft gekregen dmv een contractverlenging via vodafone...

We gaan het hier wel zien wat de samsung winkel te zeggen heeft.

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
burrfoot schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 12:17:
@Ettepet:
Rooten veroorzaakt de klacht niet van het verkleurde scherm en is ongedaan te maken dmv een SW-update. Het moederbord hoeft hier niet voor vervangen te worden, ergo, Samsung zal er niet het toestel om afkeuren (bron - Samsung Nederland service) .
Inderdaad, rooten zou eigenlijk geen probleem moeten zijn of het moet aantoonbaar zijn dat er iets kapot is gegaan omdat jij geroot hebt maar dat is niet het geval maar goed er zijn wel hele wisselende verhalen over rooten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
@Ettepet:
Dat is de theorie. Ik sta daar 100% achter. Echter kan Samsung claimen dat de color shift "normaal" is, net als dat ze vorig jaar bij diverse mensen claimden dat multitouch-problemen niks bijzonders waren. Ze weigerden bij die mensen iets te repareren of te vervangen, zoals door diversen mensen werd gemeld in mijn topics hierover op xda.

Nou heb ik in principe weinig tot niks met Samsung zelf te maken maar met hun Experience Store, tenminste als dat bij een zelfstandige tak van het bedrijf hoort. De verkoper claimde dat Samsung het toestel zal kunnen weigeren als de winkel hem voor mij heeft omgeruild zonder 'geldige' reden. De Experience Store zou dan met een onverkoopbaar toestel blijven zitten. Ik vraag me af of dit ge-ping-pong juridisch standhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Ik ben zojuist bij Samsung Store geweest in Eindhoven en ze hebben mijn Note 4 terug genomen als DOA, loop nu met een nieuwe rond zonder Color shift, ik raad iedereen met dit probleem aan terug te gaan naar de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Meulendijks89 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 15:18:
Ik ben zojuist bij Samsung Store geweest in Eindhoven en ze hebben mijn Note 4 terug genomen als DOA, loop nu met een nieuwe rond zonder Color shift, ik raad iedereen met dit probleem aan terug te gaan naar de winkel.
Fijn om te weten. Het geeft mij meer houvast. Succes met je nieuwe toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

Na hoeveel dagen mag je nog verwachten dat je meteen een nieuwe mee krijgt... Hem op laten sturen voor vervanging zie ik niet zitten en ik heb hem nu een week in bezit.

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix_the_II
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-12-2020
Juridisch gezien heeft de verkoper het bewijslast om aan te geven of het rooten de oorzaak van de defect is. Dit is het eerste half jaar zo. Daarna moet jij aantonen dat het toestel een gebrek heeft.

https://webwinkelrecht.nl...wijslast-bij-de-verkoper/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4b
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-02-2023
Ik Heb net met vodafone gesproken.
Eerst wilde de vriendelijke en begripvolle medewerker mij adviseren het toestel terug te sturen. Echter gaf de medewerker aan dat mogelijk alle toestellen in deze badge het probleem hebben. Toen had hij het over repareren omdat dynafix mogelijk goede schermpjes op voorraad heeft.

Ik heb de medewerker ook op dit forum gewezen. Hij heeft het forum bekeken en zei toen dat ik ook zo'n Samsung store toe zou kunnen gaan. Hier kwam hij echter op terug omdat ik dan mijn garantie zou verliezen als ik het toestel zo zou omruilen.

Uiteindelijk gaf hij aan mij morgen terug te gaan bellen als hij een goed antwoord heeft op dit probleem. Hij gaat het eerst goed uitzoeken.

Ben benieuwd. Ben in ieder geval blij dat ik meteen serieus wordt genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Volgens mij heb ik te snel geoordeeld, deze lijkt het ook te hebben maar wel wat minder en lijkt meer op groen.

Denk dat ik morgen maar weer terug ga, of ik wordt zelf gek omdat ik er nu erg op let

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

oli4b schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 16:11:
Ik Heb net met vodafone gesproken.
Eerst wilde de vriendelijke en begripvolle medewerker mij adviseren het toestel terug te sturen. Echter gaf de medewerker aan dat mogelijk alle toestellen in deze badge het probleem hebben. Toen had hij het over repareren omdat dynafix mogelijk goede schermpjes op voorraad heeft.

Ik heb de medewerker ook op dit forum gewezen. Hij heeft het forum bekeken en zei toen dat ik ook zo'n Samsung store toe zou kunnen gaan. Hier kwam hij echter op terug omdat ik dan mijn garantie zou verliezen als ik het toestel zo zou omruilen.

Uiteindelijk gaf hij aan mij morgen terug te gaan bellen als hij een goed antwoord heeft op dit probleem. Hij gaat het eerst goed uitzoeken.

Ben benieuwd. Ben in ieder geval blij dat ik meteen serieus wordt genomen.
Verliezen van garantie als je je toestel bij een samsung store omwisselt. Klinkt een beetje raar :)

Ben erg benieuwd naar de reactie die je morgen gaat ontvangen.

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix_the_II
Ik heb ook last van een groene waas bij lichtelijk tilten van mijn toestel. Meerdere mensen om me heen ervaren hetzelfde van mijn toestel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

Meulendijks89 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 16:13:
Volgens mij heb ik te snel geoordeeld, deze lijkt het ook te hebben maar wel wat minder en lijkt meer op groen.

Denk dat ik morgen maar weer terug ga, of ik wordt zelf gek omdat ik er nu erg op let
Als je iets vergelijkbaars ernaast legt zie je zo of je wel of geen rotte scherm hebt

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stitch!
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-05 12:39
markklok schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 16:14:
[...]

Als je iets vergelijkbaars ernaast legt zie je zo of je wel of geen rotte scherm hebt
Die van mij word een heeeeeel klein beetje groen als ik hem zo schuin hou dat ik dingen nieteens meer kan lezen. Is dit serieus een probleem of is mijn toestel minder hard getroffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4b
markklok schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 16:13:
[...]

Verliezen van garantie als je je toestel bij een samsung store omwisselt. Klinkt een beetje raar :)

Ben erg benieuwd naar de reactie die je morgen gaat ontvangen.
Klinkt echter wel raar als je bedenkt dat je een Vodafone toestel bij de Samsung experience store= phone house gaat inleveren en van hun een nieuwe krijgt. Zij hebben er helemaal niets mee te maken.

Denk dat de medewerker bedoelt dat je voor de garantie dan niet meer bij Vodafone terrecht kunt en dus daar geen garantie meer hebt omdat jij dan geen toestel bezit wat door hun geleverd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Ik denk dat er meer informatie uitgewisseld moet worden, alvorens wij allemaal gaan beweren wel of geen last te hebben van de color shift. Gisteren heb ik er ook op gelet. Dit deed ik terwijl er geen kunstverlichting brandde. Volledig in het donker, met de brightness laag tot minimaal. Dan valt de color shift behoorlijk op. Vooral bij verticale bewegingen treedt er een groene waas op.

Nu branden er TL-lampen boven mij en de brightness staat een stuk hoger. Van de color shift merk ik nu weinig. Misschien dat ik een lichte kleurzweem zie die blauwig lijkt. Hoe dan ook, als er toestellen in omloop zijn die onder geen enkele omstandigheid color shift vertonen, dan wil ik er wel 1 hebben. Vooral ook omdat je (gevoelsmatig) in de beginfase sneller aanspraak kunt maken op een nieuw toestel dan een refurb.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix_the_II
Weet je wat grappig is. Ik maak net een foto van mijn toestel met google.com aan. Ikzelf ervaar een groene waas scherm. Maar de foto van de camera wanneer ik hem bekijk op mijn monitor is het gewoon wit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-04 11:48

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

@Ettepet:
Ik zou willen dat ik van het bovenstaande nog wat bronnen had. Ik was ooit diverse Tweets en dergelijke van Samsung tegengekomen waaruit bleek dat ze inderdaad behoorlijk schappelijk zijn wat betreft garantie op rooted telefoons, maar ik kan die dingen echt niet meer terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4b
Voor de duidelijkheid, we hebben allemaal dus last van dit. Ik heb er met mijn sony a6000 redelijk goede foto's van kunnen maken.

https://www.dropbox.com/s...kGv5jZGmrakHrboZbiYa?dl=0

Check de foto's even via die link!

[ Voor 44% gewijzigd door oli4b op 23-10-2014 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
oli4b schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 17:15:
Voor de duidelijkheid, we hebben allemaal dus last van dit. Ik heb er met mijn sony a6000 redelijk goede foto's van kunnen maken.

https://www.dropbox.com/s...kGv5jZGmrakHrboZbiYa?dl=0

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ja, alleen zou het bij een veel mindere kijkhoek ook al op moeten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4b
Meulendijks89 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 17:17:
[...]

Ja, alleen zou het bij een veel mindere kijkhoek ook al op moeten vallen.
Ja dan zie je het ook al alleen minder duidelijk en is het niet vast te leggen op camera.

Bij een nog schuinere hoek verandert het scherm in een soort van regenboog discolamp. :P :'(

https://www.dropbox.com/s...dl=0#lh:null-DSC07785.jpg

https://www.dropbox.com/s...dl=0#lh:null-DSC07791.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door oli4b op 23-10-2014 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Ik vraag me af als er versies zijn die echt geen last hebben hiervan, ik heb bij de samsung experience store eindhoven naar elke Note 4 gekeken wit of zwart ze hebben allemaal wel iets van color shifting.

Komt het misschien omdat er Oled schermen gebruikt worden en die dit gewoon hebben omdat het oled is ofzo? Op XDA zij iemand dat dit bij oudere telefoons van samsung ook was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceze85
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-10-2023
Heb het bij mn oude Galaxy S2 ook, volgens mij is dat standaard bij Amoled. Heb het trouwens wel pas als ik de de telefoon bijna 90° draai, heb me er dan ook nooit aan gestoord omdat over het algemeen mn telefoon van voren bekijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebeast
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-04 09:03
Ik heb net mijn Note 2 opgehaald bij de samsung care center. Zal het straks eens vergelijken met mijn Note 4. De care center werknemer zag zelf geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4b
Net met vodafone gesproken. Medewerker raadt gewoon aan om het toestel als DOA terug te sturen. Dan krijg ik een nieuw toestel opgestuurd.

Het vervelende vind ik alleen dat ik geen zekerheid heb of ik dan wel een goed toestel heb en ik zit tussentijds 7 tot 10 werkdagen lang zonder telefoon.
Ben erg aan het twijfelen.

Is het nou 100% zeker dat er toestellen zijn zonder color shifting?

Ik zie het niet als een groot probleem alleen ik wil niet dat later blijkt dat dit niet hoort en het dan heel moeilijk wordt om een nieuwe te krijgen of überhaupt een reparatie te krijgen. Nu zit je nog in de 14 dagen periode.

[ Voor 22% gewijzigd door oli4b op 23-10-2014 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
oli4b schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 17:56:
Net met vodafone gesproken. Medewerker raadt gewoon aan om het toestel als DOA terug te sturen. Dan krijg ik een nieuw toestel opgestuurd.

Het vervelende vind ik alleen dat ik geen zekerheid heb of ik dan wel een goed toestel heb en ik zit tussentijds 7 tot 10 werkdagen lang zonder telefoon.

Ik zie het niet als een groot probleem alleen ik wil niet dat later blijkt dat dit niet hoort en het dan heel moeilijk wordt om een nieuwe te krijgen of überhaupt een reparatie te krijgen. Nu zit je nog in de 14 dagen periode.
Volgens mij is het een soort lot uit de loterij. Dikke kans dat je er 1tje krijgt die het weer heeft of misschien wel erger. Een collega van mij heeft een witte note 4 en heeft precies hetzelfde probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door Ruffzz op 23-10-2014 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Meulendijks89 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 15:18:
Ben vanmiddag bij de "Samsung Experience Store" Den Haag, waar onze beide toestellen vandaan kwamen en ze wilden hem bij hoog en laag niet ruilen.

Niet terwijl ik zaterdagochtend al sinds 6:20 als eerste klant voor hun winkel stond om aan de actie mee te kunnen doen, niet terwijl ik het duurste abonnement van Vodafone bij hen had genomen, niet terwijl ik gisteren en vandaag speciaal hiervoor uit Schiedam ben gefietst (22 kilometer enkele reis), niet al had ik het toestel niet geroot (voor Titanium backup).

Na jouw geslaagde DOA-ruil is er direct een mailing naar alle Experience Stores gegaan waarin het verboden wordt om het toestel vanwege color shifting te ruilen.

Letterlijk werd gezegd dat het een bijwerking betreft van interne reflecties vanwege de gebruike technologie en dat dit effect in mindere of meerdere mate optreedt bij alle exemplaren. Dat klinkt leuk, maar als je in de categorie "meerdere mate" valt heb je dus vet pech,, tenminste als je toestel bij de Experience Store koopt.

On-line heb je gelukkig meer rechten en kun je zover ik weet zondermeer binnen 14 dagen (?) ruilen/terugsturen, alhoewel ik me afvraag wat ze bij rooten gaan doen.

Mij werd als enige optie de mogelijkheid geboden om een ticket aan te maken via de 'Phone Shop'-site waarmee ik op coulance zou moeten hopen van de 'Phone Shop'-tak van de joint venture. Ik heb daar nul vertrouwen in.

Mogelijk dat ik mijn toestel doorverkoop, met verlies, en on-line een goed exemplaar "afdwing".

Ik zag tussendoor wat posts over rechten van de consument, waar ik nu even geen tijd voor heb (zit te eten). Het zou leuk zijn als daar voldoende krachtige (en voor de consument betaalbare) middelen bij zitten om hier op een normale manier uit te komen. Normaal als in: het toestel heeft een tekortkoming waar ik als koper over struikel en ik binnen 4, nu 5 dagen gewoon kan ruilen. Nog afgezien van het belachelijke root-verhaal waar Samsung zich achter denkt te kunnen verschuilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
oli4b schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 17:56:

Het hangt denk ik van de mate van color shifting af en of het jou stoort. Duurt het echt zo lang?

Het enige andere toestel dat ik live gezien heb had geen color shifting bij normaal gebruik (kijkhoek tot ver voorbij 45 graden). Wit was en bleef echt wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Ettepet schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 18:51:
[...]

Ben vanmiddag bij de "Samsung Experience Store" Den Haag, waar onze beide toestellen vandaan kwamen en ze wilden hem bij hoog en laag niet ruilen.

Niet terwijl ik zaterdagochtend al sinds 6:20 als eerste klant voor hun winkel stond om aan de actie mee te kunnen doen, niet terwijl ik het duurste abonnement van Vodafone bij hen had genomen, niet terwijl ik gisteren en vandaag speciaal hiervoor uit Schiedam ben gefietst (22 kilometer enkele reis), niet al had ik het toestel niet geroot (voor Titanium backup).

Na jouw geslaagde DOA-ruil is er direct een mailing naar alle Experience Stores gegaan waarin het verboden wordt om het toestel vanwege color shifting te ruilen.

Letterlijk werd gezegd dat het een bijwerking betreft van interne reflecties vanwege de gebruike technologie en dat dit effect in mindere of meerdere mate optreedt bij alle exemplaren. Dat klinkt leuk, maar als je in de categorie "meerdere mate" valt heb je dus vet pech,, tenminste als je toestel bij de Experience Store koopt.

On-line heb je gelukkig meer rechten en kun je zover ik weet zondermeer binnen 14 dagen (?) ruilen/terugsturen, alhoewel ik me afvraag wat ze bij rooten gaan doen.

Mij werd als enige optie de mogelijkheid geboden om een ticket aan te maken via de 'Phone Shop'-site waarmee ik op coulance zou moeten hopen van de 'Phone Shop'-tak van de joint venture. Ik heb daar nul vertrouwen in.

Mogelijk dat ik mijn toestel doorverkoop, met verlies, en on-line een goed exemplaar "afdwing".

Ik zag tussendoor wat posts over rechten van de consument, waar ik nu even geen tijd voor heb (zit te eten). Het zou leuk zijn als daar voldoende krachtige (en voor de consument betaalbare) middelen bij zitten om hier op een normale manier uit te komen. Normaal als in: het toestel heeft een tekortkoming waar ik als koper over struikel en ik binnen 4, nu 5 dagen gewoon kan ruilen. Nog afgezien van het belachelijke root-verhaal waar Samsung zich achter denkt te kunnen verschuilen.
toon volledige bericht
Ik twijfel nog om morgen terug te gaan maar Samsung Eindhoven, zou het echt belachelijk vinden als ze het niet meer omruilen, snap niet dat Samsung dit verkoopt, ze moeten dicht toch weten maar ze zullen wel weer met een verhaal komen zodat ze geen actie hoeven te ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4b
Als je bijvoorbeeld een tv bekijkt die aan staat in de spiegeling van de NOTE 4(waarvan het scherm uitstaat) zie je ook een paars-groene gloed in het spiegelende beeld wat je ziet op het donkere scherm van je NOTE.

Moeten jullie het maar eens proberen. Ik kan me dus voorstellen dat het met interne reflecties te maken heeft van de lagen in het scherm.
Denk ook dat er geen fix voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
oli4b schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 19:47:
Als je bijvoorbeeld een tv bekijkt die aan staat in de spiegeling van de NOTE 4(waarvan het scherm uitstaat) zie je ook een paars-groene gloed in het spiegelende beeld wat je ziet op het donkere scherm van je NOTE.

Moeten jullie het maar eens proberen. Ik kan me dus voorstellen dat het met interne reflecties te maken heeft van de lagen in het scherm.
Denk ook dat er geen fix voor is.
Heb dat geprobeerd maar ik zie geen paarse gloed bij mijn Note 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-06 19:16
Heb er ook last van , maar ik moet zeggen dat in de praktijk er geen last van heb , ik bedoel ik kijk altijd recht naar me telefoon dus verder heerlijk scherm om op te werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

virtua69 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 20:41:
Heb er ook last van , maar ik moet zeggen dat in de praktijk er geen last van heb , ik bedoel ik kijk altijd recht naar me telefoon dus verder heerlijk scherm om op te werken
Dat is het ook eigenlijk wel.... Maar het knaagt toch als je weet dat je toestel van 700 euries geen perfect scherm heeft :X

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebeast
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-04 09:03
In vergelijking tot mijn note 2 zie ik wel een reuze verschil ja. Mijn note 2 heeft daar helemaal geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
weebeast schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 21:05:
In vergelijking tot mijn note 2 zie ik wel een reuze verschil ja. Mijn note 2 heeft daar helemaal geen last van.
Kan je de Note 2 wel vergelijken met de Note 4? De Note 4 heeft een andere opbouw en type pixels toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-06 19:16
Denk dat het bij het scherm hoort. .had gelezen dat de galaxy tab s hier ook last van hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
virtua69 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 22:09:
Denk dat het bij het scherm hoort. .had gelezen dat de galaxy tab s hier ook last van hebt.
De 3x Samsung Galaxy Tab S 10.5's die in mijn buurt rondhangen hebben hier totaal geen last van. Zijn mogelijk wel alle 3 van dezelfde batch (bij zelfde winkel gekocht, binnen 2 maanden tijd).

De Experience Store in Den Haag had er zo te zien minstens zes als demo staan, dus je kunt zo de statistieken uitbreiden met meerdere proefnemingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
virtua69 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 22:09:
De Galaxy Tab S van mij heeft er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

Mijn NotePro heeft er ook geen last van. Dat zou meteen opgevallen zijn want ik gebruik die voor vervanging van mijn muziekmap en kijk onder verschillende hoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
GKW schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 06:24:
Mijn NotePro heeft er ook geen last van. Dat zou meteen opgevallen zijn want ik gebruik die voor vervanging van mijn muziekmap en kijk onder verschillende hoeken.
De NotePro heeft geen amoled scherm dacht ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW

GKW

Inderdaad, TFT Scherm, dus vergeet mijn opmerking...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Ik had even nagevraagd hoe het zit met rooten, de Samsung medewerker verteld mij dat rooten geen invloed heeft op de garantie (in nederland) mits Samsung kan aantonen dat er een defect is onstaan door het rooten.

Dacht meld het even :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW

GKW

Goed om te weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix_the_II
Meulendijks89 schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 14:16:
Ik had even nagevraagd hoe het zit met rooten, de Samsung medewerker verteld mij dat rooten geen invloed heeft op de garantie (in nederland) mits Samsung kan aantonen dat er een defect is onstaan door het rooten.

Dacht meld het even :p
Mwah, dat is niet anders dan wat de wet voorschrijft.. Dat is als je bij Samsung je toestel gekocht hebt. Wat 99% van de mensen dus niet gedaan heeft. En dus garantie heeft bij de winkel waar hij gekocht heeft.

[ Voor 22% gewijzigd door Phoenix_the_II op 24-10-2014 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Phoenix_the_II schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 14:26:
[...]

Mwah, dat is niet anders dan wat de wet voorschrijft.. Dat is als je bij Samsung je toestel gekocht hebt. Wat 99% van de mensen dus niet gedaan heeft. En dus garantie heeft bij de winkel waar hij gekocht heeft.

Hij zei maakt niet uit waar je het toestel koopt bij Samsung of bij Mediamarkt of een andere winkel, Samsung(repair center) zou het toestel niet mogen weigeren als het geroot is mits het dus een defect is door rooten wat Samsung dan aan moet kunnen tonen.

Wel grappig dat diegene waar ik mee gesproken heb zelf zijn S5 heeft geroot :+

[ Voor 5% gewijzigd door DM89 op 24-10-2014 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix_the_II
Meulendijks89 schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 14:41:
[...]

Hij zei maakt niet uit waar je het toestel koopt bij Samsung of bij Mediamarkt of een andere winkel, Samsung(repair center) zou het toestel niet mogen weigeren als het geroot is mits het dus een defect is door rooten wat Samsung dan aan moet kunnen tonen.

Wel grappig dat diegene waar ik mee gesproken heb zelf zijn S5 heeft geroot :+
Als Samsung repair centre het toestel zou weigeren, dan heeft de verkoper alsnog een probleem. Hij laat zijn garantie leveren dan door een partij die niet via de wet handeld. Dan moet alsnog de verkoper zelf het gaan oplossen. Hij moet immers de garantie leveren, hoe dan ook.

Wat denk je wat die verkoper gaat doen als hij vaker van de repair centre een middelvinger krijgt omtrend dit? Juist ja ;w Samsung ;w, ik ga wel andere producten verkopen/ergens anders toestellen laten repareren.

[ Voor 12% gewijzigd door Phoenix_the_II op 24-10-2014 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Phoenix_the_II schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 14:47:
[...]

Als Samsung repair centre het toestel zou weigeren, dan heeft de verkoper alsnog een probleem. Hij laat zijn garantie leveren dan door een partij die niet via de wet handeld. Dan moet alsnog de verkoper zelf het gaan oplossen. Hij moet immers de garantie leveren, hoe dan ook.

Wat denk je wat die verkoper gaat doen als hij vaker van de repair centre een middelvinger krijgt omtrend dit? Juist ja ;w Samsung ;w, ik ga wel andere producten verkopen/ergens anders toestellen laten repareren.
Oké, denk dat ik binnenkort mijn Note 4 ga rooten :+ maar mensen die erg veel last hebben van colorshift en hebben geroot zouden dus gewoon een nieuwe (reparatie) moeten kunnen halen, als Samsung het nog ziet als defect. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix_the_II
Meulendijks89 schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 14:51:
[...]

Oké, denk dat ik binnenkort mijn Note 4 ga rooten :+ maar mensen die erg veel last hebben van colorshift en hebben geroot zouden dus gewoon een nieuwe moeten kunnen halen, als Samsun het nog ziet als defect. |:(
En uhm

nieuws: Samsung gaat gebrickte telefoons standaard onder garantie repareren

Meh :)

Oh, nee. De verkoper en/of Samsung zijn jouw geen nieuwe toestel verschuldigd. Het is aan hun om jouw probleem op te lossen. Als dat reparatie is. Dan heb jij dat te accepteren.

Trouwens reparatie is vaak beter dan nieuwe toestel. Daar kan je weer ander gezeik mee hebben en blijf je bezig...

Wat je wel kan stellen is dat als het na een termijn nog steeds niet is opgelost en je geen deugdelijk product hebt. Dan kan je de koopovereenkomst ontbinden. Waarbij je je geld terugkrijgt.

Dat je daar dan weer een nieuwe van koopt. Tjah, moet je zelf weten :)

[ Voor 34% gewijzigd door Phoenix_the_II op 24-10-2014 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Phoenix_the_II schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 14:54:
[...]

En uhm

nieuws: Samsung gaat gebrickte telefoons standaard onder garantie repareren

Meh :)

Oh, nee. De verkoper en/of Samsung zijn jouw geen nieuwe toestel verschuldigd. Het is aan hun om jouw probleem op te lossen. Als dat reparatie is. Dan heb jij dat te accepteren.

Trouwens reparatie is vaak beter dan nieuwe toestel. Daar kan je weer ander gezeik mee hebben en blijf je bezig...

Wat je wel kan stellen is dat als het na een termijn nog steeds niet is opgelost en je geen deugdelijk product hebt. Dan kan je de koopovereenkomst ontbinden. Waarbij je je geld terugkrijgt.

Dat je daar dan weer een nieuwe van koopt. Tjah, moet je zelf weten :)
toon volledige bericht
Ja goed dat bedoel ik een nieuwe of reparatie... Je kan er in iedergeval mee terug gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Meulendijks89 schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 14:51:
[...]

Oké, denk dat ik binnenkort mijn Note 4 ga rooten :+ maar mensen die erg veel last hebben van colorshift en hebben geroot zouden dus gewoon een nieuwe (reparatie) moeten kunnen halen, als Samsung het nog ziet als defect. |:(
Dat blijkt dus helemaal niet het geval.

Als je mijn bevindingen ziet van 2 dagen terug dan zie je dat de Phone House beiden weigert: het zien van color shift als een defect, en het toelaten van omruil/reparatie van een geroot toestel. Sterker nog: het was ook precies de Phone House waar het om ging in dat artikel dat geroote Samsungs wel zouden moeten worden gerepareerd. Ze hebben dus niks geleerd, en ook niet hun standpunt veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Ettepet schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 09:42:
[...]

Dat blijkt dus helemaal niet het geval.

Als je mijn bevindingen ziet van 2 dagen terug dan zie je dat de Phone House beiden weigert: het zien van color shift als een defect, en het toelaten van omruil/reparatie van een geroot toestel. Sterker nog: het was ook precies de Phone House waar het om ging in dat artikel dat geroote Samsungs wel zouden moeten worden gerepareerd. Ze hebben dus niks geleerd, en ook niet hun standpunt veranderd.
Dus je bent nog wel terug geweest? Er kwam nog iemand kijken voor jou toch? Maar dat is wat hij mij vertelde in de winkel dat rooten geen invloed meer mag hebben op de garantie mits aantoonbaar door hun dat het door rootrn defect is gegaan. Bij mij zagen ze de colorshift wel als defect en kreeg een nieuwe maar nu opeens niet meer? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Meulendijks89 schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 10:49:
[...]

Dus je bent nog wel terug geweest? Er kwam nog iemand kijken voor jou toch? Maar dat is wat hij mij vertelde in de winkel dat rooten geen invloed meer mag hebben op de garantie mits aantoonbaar door hun dat het door rootrn defect is gegaan. Bij mij zagen ze de colorshift wel als defect en kreeg een nieuwe maar nu opeens niet meer? 8)7
Je hebt me 2 dagen terug zelf gequote. Was een redelijk uitgebreide post nog, misschien moet ik 'em voortaan nog wat uitgebreider maken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Ettepet schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 11:41:
[...]

Je hebt me 2 dagen terug zelf gequote. Was een redelijk uitgebreide post nog, misschien moet ik 'em voortaan nog wat uitgebreider maken. :P
Ohja oeps zie het nu, was nog niet helemaal goed wakker haha. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Meulendijks89 schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 11:49:
[...]

Ohja oeps zie het nu, was nog niet helemaal goed wakker haha. :O
Verder staat er nergens dat Samsung (of Phone House) dat standpunt officieel heeft ingenomen. Er staat enkel dat Samsung intern (naar reparateurs) 16 maanden terug die instructie zou hebben gegeven. Dat Dynafix toen al aangaf die instructie niet te kennen en de huidige opstelling van Phone House / Samsung's Experience Store naar mij maakt duidelijk dat er nog flink wat moet veranderen. Het lijkt erop dat ze even hebben meegebogen met die klant "F1k" en verder de touwtjes strak in handen proberen te houden naar klanten toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Same hier blauwe/groene kleur begon het erg irritant te vinden.voor een telefoon van 750.- mag dit absoluut niet gebeuren.dus vandaag maar mijn Note teruggestuurd als DOA hoop dat dynafix dan ook een nieuwe terugstuurt. Dan maar twee weken zonder,,,. ;( ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-08-2021
Ik heb hieer een Note 4 gekocht in Thailand andere processor verder wert het perfect. Als ik de google pagina open en ik het scherm helemaal horizontaal houdt dan zie ik ook een groen blauw paars achtige gloed. Maar bij normaal gebruik nergens geen last van. Hetzelfde geld voor mijn tv ik heb een nieuwe samsung curved tv. Als deze uitstraat en je van de zijkant kijkt zie ik ook die kleuren. Maar zo gauw ik tv kijk nergens geen last van. Mijn note3 had hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
pappaleone schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 18:42:
Ik heb hieer een Note 4 gekocht in Thailand andere processor verder wert het perfect. Als ik de google pagina open en ik het scherm helemaal horizontaal houdt dan zie ik ook een groen blauw paars achtige gloed. Maar bij normaal gebruik nergens geen last van. Hetzelfde geld voor mijn tv ik heb een nieuwe samsung curved tv. Als deze uitstraat en je van de zijkant kijkt zie ik ook die kleuren. Maar zo gauw ik tv kijk nergens geen last van. Mijn note3 had hetzelfde.
Probleem is hier alleen dat het scherm zeer duidelijk verkleurt als je vrijwel loodrecht naar het scherm kijkt, dus niks: "helemaal horizontaal houden". Zover mij bekend is dit probleem nieuw voor AMOLED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW

GKW

Ettepet schreef op woensdag 26 november 2014 @ 09:10:
[...]

Probleem is hier alleen dat het scherm zeer duidelijk verkleurt als je vrijwel loodrecht naar het scherm kijkt, dus niks: "helemaal horizontaal houden". Zover mij bekend is dit probleem nieuw voor AMOLED.
Had ik ook met mijn eerste Note 4 maar deze meteen teruggestuurd en de nieuwe die ik heb heeft hier geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-04 15:21
Is dit nog een relevant probleem? Ik hoor hier nu pas van en merk iderdaad dat dit bij mijn Note 4 ook het geval is.

Zou ik hier nog aanspraak op kunnen maken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik heb er een klein beetje last van, zeg maar als ik heel erg schuin naar m'n scherm kijk.
Bij normaal gebruik kijk ik er nooit zo schuin naar, dus ik stoor me er ook totaal niet aan.
Vind het dus ook geen reden om hem hier voor om te wisselen.
Pagina: 1