Windows 8.1 PRO NL

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-04 17:01
Hallo,

Ik wil mijn laptop helemaal opnieuw installeren, maar met mijn key kan ik alleen de Windows 8 en niet de 8.1 variant downloaden. Moet ik dan eerst 8 installeren en daarna upgraden? Lijkt me erg omslachtig. Ik heb ook een 8.1 PRO NL key maar dan zegt die downloader geen verbinding met internet. Terwijl die Windows 8 installer met mijn eigen key wel gewoon begint.

Ik wil gewoon windows 8.1 nl pro installeren, en niet eerst 8 installeren en updaten naar 8.1

Is hier iets in mogelijk?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kupauw
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-03 16:45
Ik had dat probleem gisteren ook. Heb maar via de "illegale" manier een ISO gescoord en vervolgens mijn laptop geactiveerd met mijn legale code.

Blijkbaar geeft Microsoft geen ISO's uit voor 8.1 en dus alleen 8. Je kan natuurlijk 8 installeren en dan updaten, is niet heel veel extra werk.

[ Voor 33% gewijzigd door Kupauw op 23-10-2014 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerox
Ja inderdaad maar ik zou graag origineel willen hebben ;)

Zelfs uit de meest legale illegale bron kan er iets in verstopt zitten.

Net met MS gesproken via een live chat, een of andere doos die er helemaal niks van snapt.

Die wou dat ik W7 naar W8 ging upgraden en dan naar 8.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kupauw
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-03 16:45
Azerox schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 11:43:
Ja inderdaad maar ik zou graag origineel willen hebben ;)

Zelfs uit de meest legale illegale bron kan er iets in verstopt zitten.

Net met MS gesproken via een live chat, een of andere doos die er helemaal niks van snapt.

Die wou dat ik W7 naar W8 ging upgraden en dan naar 8.1.
Dat is ook de officiele weg als je gebruik maakt van een W8 upgrade licentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:35
Kupauw schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 11:42:
Blijkbaar geeft Microsoft geen ISO's uit voor 8.1 en dus alleen 8. Je kan natuurlijk 8 installeren en dan updaten, is niet heel veel extra werk.
Ik kan gewoon 8.1 (Pro, Enterprise, Embedded etc) downloaden vanuit het volume license center van Microsoft dus de ISO's bestaan wel.
Voor de consumentenversies van 8.1 bestaan er ook officiële ISO's alleen kom je hier helaas niet zo heel makkelijk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexmael
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-04 13:20
Hier is een guide waarmee je het op een legale manier voor elkaar zou moeten krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerox
Bedankt maar de Windows tool wil het niet pakken.

Blijft toch zeuren met die 8.1. Wel erg onlogisch dit allemaal.

Ga wel W8 installeren en dan updaten naar 8.1 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Ik weet dat HP bij zijn laptops die nog op win 7 of 8 draaien een OEM 8.1 (pro) DVD levert (die gewoon met elke key te activeren is én geen bloatware bevat)

Misschien iemand in je kenniskring die zo'n schijfje heeft ?

[ Voor 7% gewijzigd door ImNotnoa op 24-10-2014 12:37 ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerox
Ik heb een MSI GE60, OEM W8. Kan ze natuurlijk es vragen!

Maar ik heb het al gevonden trouwens.

Russen ftw: https://cloud.mail.ru/public/26832c85635f/ESD/

+ http://d-h.st/7Uz om het te decrypten en voila w 8.1 rtm x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Azerox schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 11:39:
Hallo,

Ik wil mijn laptop helemaal opnieuw installeren, maar met mijn key kan ik alleen de Windows 8 en niet de 8.1 variant downloaden. Moet ik dan eerst 8 installeren en daarna upgraden? Lijkt me erg omslachtig. Ik heb ook een 8.1 PRO NL key maar dan zegt die downloader geen verbinding met internet. Terwijl die Windows 8 installer met mijn eigen key wel gewoon begint.

Ik wil gewoon windows 8.1 nl pro installeren, en niet eerst 8 installeren en updaten naar 8.1

Is hier iets in mogelijk?

Alvast bedankt!
Via via een 8.1 ISO binnenhalen en dan de SHA-1 hash vergelijken met MSDN: MSDN Subscriber Downloads, de hashes die daar staan kun je als zoekterm gebruiken ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OldSchoolPhoto
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:47
Als je windows 8.0 OEM key hebt moet je eerst win 8.0 installeren en daarna upgraden naar 8.1 als je echt die key wil gebruiken. Ja het is wat omslachtig, maaaar, dat zijn die alternatieven ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@hierboven: Nee, dat hoeft niet ;)

ei.cfg
code:
1
2
3
4
5
6
[EditionID]

[Channel]
OEM
[VL]
0

Dan kun je OEM-keys gebruiken, maar dit lost het 8.0 key en 8.1 setup probleem niet op. Gelukkig kun je een "windows 8.1 generic key" gebruiken om dan na install van 8.1 de OEM key te gebruiken om Windows te activeren.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:25
Raven schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 16:27:
@hierboven: Nee, dat hoeft niet ;)

ei.cfg
code:
1
2
3
4
5
6
[EditionID]

[Channel]
OEM
[VL]
0

Dan kun je OEM-keys gebruiken, maar dit lost het 8.0 key en 8.1 setup probleem niet op. Gelukkig kun je een "windows 8.1 generic key" gebruiken om dan na install van 8.1 de OEM key te gebruiken om Windows te activeren.
Sterker nog, als je onder [EditionID] Core zet voor windows 8.1 standaard en Professional bij windows 8.1 Pro kan je zonder key installeren. Het ziet er dan dus zo uit (voor pro):

ei.cfg
code:
1
2
3
4
5
6
[EditionID]
Professional
[Channel]
OEM