Toon posts:

Wat is nou beter een AMD of een Intel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat Intel Pentium duurder is als de AMD Athlon en de AMD een betere snelheid heeft. Waarschijnlijk is de Pentium beter vertrouwbaar...wat is hier van waar? Wat is het verschil ? Maakt dat bij sommige programma's wat uit, dat bijv de Athlon dat niet aankan ofzo ?

Ik wil een nieuwe pc gaan kopen nu weet ik niet of ik een snelle Athlon wil gaan kopen of een "vertrouwbare" maar slommere Intel wil gaan kopen.

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:29

The Legend

*Plop*

Volgens mij is het toch echt 'betrouwbaar'maar dat terzijde.
Of een computer betrouwbaar is ligt ten eerste niet aan de proc. maar aan de combinatie proc. moederbord en de andere componenten. Als je een Athlon 800 neemt met K7V moederbord heb je een betrouwbare combinatie die ook snel is (afgezien van je andere componenten).
Dat de ene proc. beter presteert bij bepaalde porgramma's is volgens mij niet relevant. Dat ligt zo dicht bij elkaar dat je het haast niet merkt.
Ik zou nu voor een AMD kiezen omdat deze goedkoper, in sommige gevallen zelfs sneller en minstens even betrouwbaar is als een Intel.

Ik ben toch malle pietje niet!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
The Legend has spoken. :7

Verwijderd

Wat staat zeg maar ong. gelijk aan een PII 350? Bij de AMD??? En wat voor moederborden gebruiken AMD's???

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn niet eens AMD;s te koop met 350 Hz en volgens mij zijn die er ook nog nooit geweest.. En Athlon's hebben Moederborden met SLot A speciaal voor AMD.. zijn ook goed bijv. die van Asus

Verwijderd

Ik meen dat, uitgaande van processoren met gelijke mhz-jes, PIII processoren het een stuk sneller schijnen te doen in o.a. Photoshop omdat deze goed gebruik maakt van diens SSE instructies. De Athlon/Duron processoren schijnen zo'n 30-35% sneller te zijn als het om pure FPU-performance gaat, zoals het renderen in 3dstudioMAX. De kleiner L2-cache van de Duron maakt in dat laatste geval niets uit. Een Duron is daarin net zo snel als een Thunderbird. Zoals een Celeron ook net zo snel rendert als een PIII. Een Athlon 750 bijvoorbeeld, rendert net zo snel als een PIII-1000 of een Dual-celeron 500 (in NT/2000). Een Dual Athlon/Duron mobo is er helaas nog niet, maar zit er aan te komen. Over de betrouwbaarheid en compabiliteitsproblemen van AMD/mobo-combinaties met andere componenten en software weet ik het fijne niet af, maar je leest nog steeds dat er soms wat problemen zijn die dan weer opgelost moeten worden. Ofschoon ik gecharmeerd ben van AMD, is WINTEL al jarenlang zo'n groot duo, dat veel producten (ook software) daar optimaal op worden afgestemd (drivers, etc.). Mij lijkt het soms dat snel het allernieuwste kopen een bepaald risico kan houden (afgezien nog van de hoge prijzen), net als vroeger bij auto's (kinderziektes). Zie hoe goed een 'oude' chipset als de BX nu nog presteert. Toch wordt mijn volgende systeem waarschijnlijk iets met AMD INSIDE. Omdat voor mij vooral render performance zwaar weegt en geen stabiliteitsproblemen en conflicten verwacht in de nieuwe socket A mobo's van de grote merken.

Verwijderd

Natuurlijk zijn er wal AMD's van 350 Mhz. De AMD K6 II toch?

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:29

The Legend

*Plop*

Yup dets wait Ali...... ;)

Ik ben toch malle pietje niet!

Pagina: 1