Lieve mede-tweakers, ik heb jullie hulp nodig bij mijn upgrade strategie. Momenteel merk ik in een aantal games/programma's dat de PC wat traag wil zijn soms en ik dus wel een upgrade gebruiken kan. Nu is het budget momenteel beperkt, dus ik wil in stappen upgraden. Hebben jullie goede tips aan de hand van het onderstaande.
Ik zoek een?
Ik twijfel of ik mijn Grafische kaart ga upgraden of de procesor een upgrade gaat krijgen. Beide zijn tenzij ik een hele goede deal kan vinden momenteel niet te betalen namelijk. Momenteel denk ik eraan mijn huidige GTX660 te vervangen voor een radeon R9 280x. Vooral als een procesor upgrade me flink winst zou opleveren zou ik die wel overwegen. Ik zit dan te denken om een I5 upgrade te doen aangezien voor mijn gevoel de AMD FX8xxx serie niet echt een vooruitgang zou zijn.
Wat is je budget?
Budget ligt ergens tussen de 150 en 250 euro, afhankelijk van wat het opleverd natuurlijk.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Maakt me eigenlijk niet echt iets uit, als het maar bang for buck is
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Momenteel ben ik in bezit van de volgende setup:
AMD Phenom II X4 965 3.40GHz 6MB AM3 125W Black Box
Asus M5A78L LE AMD 760G, SATA300 RAID
Corsair 2x4GB, DDR3, PC10666, CL9, XMS3
MSI Videokaart PCI-e GeForce GTX660 TF OC 2GB
Samsung 830 SSD 128GB
OCZ 600watt PSU
+/- 1,3TB opslag
Het voornaamste gebruik van de PC bestaat uit Photoshop/illustrator, Lumion en high-end games. Daarbij zit een LG29EA93 scherm aangesloten, dus standaard resolutie is 2580x1080.
Ik zoek een?
Ik twijfel of ik mijn Grafische kaart ga upgraden of de procesor een upgrade gaat krijgen. Beide zijn tenzij ik een hele goede deal kan vinden momenteel niet te betalen namelijk. Momenteel denk ik eraan mijn huidige GTX660 te vervangen voor een radeon R9 280x. Vooral als een procesor upgrade me flink winst zou opleveren zou ik die wel overwegen. Ik zit dan te denken om een I5 upgrade te doen aangezien voor mijn gevoel de AMD FX8xxx serie niet echt een vooruitgang zou zijn.
Wat is je budget?
Budget ligt ergens tussen de 150 en 250 euro, afhankelijk van wat het opleverd natuurlijk.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Maakt me eigenlijk niet echt iets uit, als het maar bang for buck is
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Momenteel ben ik in bezit van de volgende setup:
AMD Phenom II X4 965 3.40GHz 6MB AM3 125W Black Box
Asus M5A78L LE AMD 760G, SATA300 RAID
Corsair 2x4GB, DDR3, PC10666, CL9, XMS3
MSI Videokaart PCI-e GeForce GTX660 TF OC 2GB
Samsung 830 SSD 128GB
OCZ 600watt PSU
+/- 1,3TB opslag
Het voornaamste gebruik van de PC bestaat uit Photoshop/illustrator, Lumion en high-end games. Daarbij zit een LG29EA93 scherm aangesloten, dus standaard resolutie is 2580x1080.