Thuisnetwerk maximale bandbreedte per apparaat omzijlbaar?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soundheroes
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-12-2024
Hallo allemaal! :)

Sinds kort woon in een groot huis met circa 40 woningen erin. In dit huis wordt het internet geregeld door een bedrijf. Zover ik gehoord heb is er 1 modem en heeft elke verdieping daarnaast zijn eigen signaal versterker. Het internet werkt prima, maar de maximale download snelheid gaat niet hoger dan 400kbps. Een huisgenoot vertelde mij dat het bedrijf heeft ingesteld dat elk apparaat een maximale bandbreedte krijgt waardoor je niet meer kan gebruiken dan wat door het bedrijf is aangewezen.

In snap dat dit nodig is zodat niet talloze mensen gaan zitten downloaden en niemand meer normaal gebruik kan maken van het internet, maar ik zet graag in de nacht mijn downloads aan zodat ik de ochtend erna alles binnen heb.

Mijn vraag is of iemand weet of zo iets te omzeilen is, zodat ik binnen 1 nacht mijn serie kan binnenhalen en ik er niet meerdere nachten over doe voordat ik kan beginnen met kijken.

Alvast heel erg bedankt en als er meer informatie nodig is hoor ik het graag.

Groetjes,
Sybren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239824

40 mensen, waarom denk je dat die maximale bandbreedte is ingesteld. Iedereen wil wel meer maar dan loopt er niks meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ja hoor schoteltje regelen, kabel, of adsl ofzo ?

minder slijmen mag ook wel

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:44
Je zou eens aan dat bedrijf kunnen vragen of dat ze de toegang automatisch in bepaalde tijden omhoog kunnen zetten?

Natuurlijk is het wel nodig als iedereen nog een beetje wil internetten. Als ik op vakantie ben zijn er vaak ook mensen die het nodig vinden om dan te gaan downloaden.

En anders een eigen provider nemen? Of je hotspot van je telefoon aanzetten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:36
Of het te omzeilen is hangt af van de technische implementie van de bandbreedte beperking.

Heb je nu 1 fysieke poort in je kamer/woning of werk je draadloos? In het laatste geval kan je wellicht via een tweede ip nogmaals de beperkte bandbreedte halen. Indien het 1 fysieke poort is, dan zal daarachter waarschijnlijk een qos profile o.i.d. zitten die je poort bandbreedte op max 400 zet, dan kan je het niet omzeilen vrees ik. Ook als men via een 1 fysieke poort al jouw verkeer nat achter een (publiek) eigen ip, dan kunnen ze de bandbreedte op basis van source ip zetten, ook dan ga je het niet kunnen omzeilen.

Mooiste oplossing zou zijn als men pas gaat shapen zodra er te weinig bandbreedte is, dan kan jij 's nachts met de volle lijn downloaden en heeft niemand er last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:36
Door welk bedrijf word het internet geregeld? (mag ook via pb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-07 21:02

Audione0

Strijdt der titanen

Je zou kunnen vragen of dat bedrijf de routing dynamisch kan maken. Als er bijvoorbeeld 30 verbindingen online zijn dat de snelheid daarop aangepast wordt en visa versa.

Als dat kan, is het wel jammer dat daar niet eerder over nagedacht is en dat je er om moet vragen.

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soundheroes
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-12-2024
Bedankt voor de reacties, het bedrijf dat het internet hier in handen heeft is SetTelecom. (http://www.settelecom.nl/nl) Het internet is draadloos in heel het huis, meer informatie heb ik helaas niet. Is er een manier om er achter te komen welke provider ik heb zonder dat bedrijf te bellen? Mijn huisgenoten weten het helaas ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:11
4G abonnementje nemen met router?

http://www.whatismyip.com/
Je provider staat naast ISP

[ Voor 47% gewijzigd door chaoscontrol op 23-10-2014 19:40 ]

Inventaris - Koop mijn meuk!

Pagina: 1