Sinds enkele dagen blijft mijn computer soms hangen bij het opstarten. Hij kan dan blijkbaar de harde schijf niet te vinden en wil Windows opstarten met Realtek Boot Agent. Dit resulteert in de volgende foutmelding:
PXE-E61: Media test failure, check cable
PXE-MOF: Exiting PXE ROM
Het belangrijkste advies dat je op internet vindt is het checken van de bootvolgorde in je BIOS. Maar die is dus goed, de harde schijf staat als eerste in de lijst. Gelukkig lost het probleem zich tot nu toe vanzelf op door gewoon opnieuw op te starten, maar ik heb geen zin om te wachten op het moment dat dat niet lukt.
Ik heb ook niemand kunnen vinden met dit probleem die meldt dat hij de ene keer niet goed opstart en de volgende keer wel.
Hoe kom ik erachter waar het probleem zit?
(PS: ben zeker geen expert).
PXE-E61: Media test failure, check cable
PXE-MOF: Exiting PXE ROM
Het belangrijkste advies dat je op internet vindt is het checken van de bootvolgorde in je BIOS. Maar die is dus goed, de harde schijf staat als eerste in de lijst. Gelukkig lost het probleem zich tot nu toe vanzelf op door gewoon opnieuw op te starten, maar ik heb geen zin om te wachten op het moment dat dat niet lukt.
Ik heb ook niemand kunnen vinden met dit probleem die meldt dat hij de ene keer niet goed opstart en de volgende keer wel.
Hoe kom ik erachter waar het probleem zit?
(PS: ben zeker geen expert).