Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Tweede stilstaande auto verzekeren

Pagina: 1
Acties:

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-11 17:36

Nox

Noxiuz

Topicstarter
Ik zit met een dilemma, na veel wikken en wegen toch een tweede auto gekocht. Ik had een mx5 maar die gebruik ik niet meer in de winter en de prijzen liggen in de herfst veel lager voor verkoop. De mx5 gaat dus winterslapen en ik heb een mazda 3 op diesel gekocht, ga ik 20-25k mee tuffen, misschien wel meer maar geen idee. De mx5 ga ik heel misschien alleen mee spelen in de winter met sneeuw, RWD ftw :P En misschien knap ik hem een beetje op voor de verkoop. Interieur behoeft wat aandacht.

Nu moet de handel verzekerd worden. Nou, komt ie, ze lopen te bitchen dat ze willen weten hoeveel km je rijdt met dat ding want ja meer risico als je ipv 15k 20k rijdt. Logisch.

Mijn verzekering gebeld, mijn ouders, zus en de hele familie zit al bij die verzekering/tussenpersoon verzekerd dus zit wel snor denk je. Ik betaalde zonder schadevrije jaren 36 euro voor de MX5, gedaan dus. Voor de 3 mag ik 46 euro aftikken. Wil ik de mx5 houden en op straak onder een hoes laten staan, mag ik daar ook 36 euro voor blijven aftikken?!?! Een tweede auto voor erbij voor in het weekend met 2000km per jaar kost dus blijkbaar evenveel als ik dezelfde wagen voor dagelijks gebruik rijd met 15k km per jaar 8)7

Iemand een idee hoe dit goedkoper kan? Ze weten dat het ding stil staat en het risico rond de nul is. Wagen is wel bijna 24 jaar oud, ik kan er met de pet niet bij dat dat ding nog zoveel risico brengt.

Liever blijf ik wel bij dezelfde verzekering want verder zijn ze niet veel duurder voor de 3, maar ik vind het niet erg om wat druk erachter te zetten of het spelletje een beetje dirty te spelen, dat doen ze nu zelf ook.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:06

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Een oldtimerverzekering?

Wise enough to play the fool

• Nox

Nox

Noxiuz

Topicstarter
Ey, het is geen oud wrak hé! :( :P Maar wel een goede, kan dat al met een 23 jaar oude auto??

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:06

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

ja, daarom zeg ik het.

Wise enough to play the fool

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:36
Als dat ding toch stilstaat kan je hem ook schorsen. Mag ie alleen niet meer op de openbare weg, ook niet op het parkeerhaventje voor je huis. Bij schorsen vervalt verzekerings en keuringsplicht.

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:07
Inderdaad schorsen, kan via rdw.nl m.b.v. je Digid.

Niet vergeten dit elk jaar / halfjaar opnieuw te doen voor de auto die van toepassing is, want schorsingen verlopen sneaky na een jaar, en dan komen ze verhaal halen dat je niet netjes verzekerd was terwijl je verzekeringsplichtig was en kun je aftikken. Automatisch verlengen is vast makkelijk te regelen, maar zo naaien ze er toch weer een paar klantjes per jaar bij, gratis geld voor de overheid :')
Bron: ik heb permanent een auto geschortst op mijn naam staan

/edit @ hieronder, da's inderaad een probleem ja, want een geschorste auto mag simpelweg niet op de openbare weg staan. Daar moet je dan een garagebox ofzo voor huren, of inderdaad bij een boer stallen ofzo.

[ Voor 23% gewijzigd door _eXistenZ_ op 23-10-2014 00:04 ]

There is no replacement for displacement!

• Nox

Nox

Noxiuz

Topicstarter
Dat is dus het probleem, ik heb geen eigen terrein waar hij op mag. Ik kan hem wel neerzetten, hoes erover en de gok nemen maar dat is mij die paar centen ook weer niet waard want de boete is erg hoog.

Ik heb wel even een berichtje gestuurd naar iemand die enkele maanden terug een familielid heeft verloren, een boer. Misschien kan hij wel in de boerderij of er rondom, dan kan ik hem schorsen. Maar ik loop wel het risico dat ik hem opeens weer weg moet halen.
_eXistenZ_ schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 00:02:
Inderdaad schorsen, kan via rdw.nl m.b.v. je Digid.

Niet vergeten dit elk jaar / halfjaar opnieuw te doen voor de auto die van toepassing is, want schorsingen verlopen sneaky na een jaar, en dan komen ze verhaal halen dat je niet netjes verzekerd was terwijl je verzekeringsplichtig was en kun je aftikken. Automatisch verlengen is vast makkelijk te regelen, maar zo naaien ze er toch weer een paar klantjes per jaar bij, gratis geld voor de overheid :')

Bron: ik heb permanent een auto geschorts op mijn naam staan
Gelukkig heb ik dat waarschijnlijk niet nodig, tenzij ik hem helemaal zelf ga opknappen als die boerderij jaren leeg blijft staan en ik daar mag spuiten/beunen enzo :P Maar die kans is vrij nihil omdat ik te lui ben om dat helemaal zelf te doen. Dan werk ik liever en koop ik met dat geld een mooiere en snellere :+

Is wel een naaistreek ja, ik lees het. De haat jegens de overheid is weer wat gegroeid.

EDIT:

Mijn verzekering wil hem 2 weken onder dezelfde polis meeverzekeren mits hij daarna geschorst of verkocht wordt. Ik denk dat dat de simpelste en goedkoopste optie is. Dan moet ik maar op Facebook een oproep plaatsen waar ik hem kan stallen voor de prijs van een appeltaart per maand ofzo, misschien dat iemand ergens een braakliggend stuk terrein heeft waar hij zo op mag. Als hij dan onbewaakt is ofzo maakt het me ook niet veel uit, ik haal de accu eruit en daar kom je zonder sleutels bijzonder lastig bij :+ Dat maakt het mogelijk hem vrijwel overal behalve op de weg te stallen.

Plus dat mijn appeltaarten gewoon erg lekker zijn :P

Nadeel: ik kan er in de winter niet mee door de sneeuw banjeren op een leeg parkeerterrein, want schorsing opheffen voor 1 dag kost in feite 120 euro's.

[ Voor 73% gewijzigd door Nox op 23-10-2014 00:12 ]

Verwijderd

@schorsen, je krijgt optijd bericht van de rdw dat de schorsing binnenkort afloopt...

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:48
Je default optie is om de auto in de wegenbelasting en WA-verzekering te houden. Dat kost waarschijnlijk zo'n 40 euro aan belasting en 30 aan verzekerinng = 70 per maand. Voor dat geld of minder kun je toch wel ergens stalling vinden? Kijk eens naar caravanstallingen, die kunnen toch wel een MX-5 tussen de sleurhutten kwijt?

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Wat als je het kenteken in independer gooit en je neemt de allergoedkoopste WA-verzekering?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Nox

Nox

Noxiuz

Topicstarter
t_captain schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 08:01:
Je default optie is om de auto in de wegenbelasting en WA-verzekering te houden. Dat kost waarschijnlijk zo'n 40 euro aan belasting en 30 aan verzekerinng = 70 per maand. Voor dat geld of minder kun je toch wel ergens stalling vinden? Kijk eens naar caravanstallingen, die kunnen toch wel een MX-5 tussen de sleurhutten kwijt?
23 euro belasting en 36 euro verzekering. Ik hou hem alleen omdat ik hem van het voorjaar met meer winst kan verkopen waarschijnlijk. Zelfs die 6 tientjes per maand maal 5 komt al op 300 euro uit terwijl hij naar verwachting 300 euro meer opbrengt.

Caravanstalling nagevraagd, doen ze niet want brandrisico (accu, benzine, olie etc.).

Goed, oldtimerverzekering gevonden die het voor 6 euro wil meeverzekeren. Ik stel voor dat mijn huidige verzekeringsbedrijf daarin mee gaat anders ga ik lekker voor mijn nieuwe auto op independer een nog iets scherpere premie zoeken en mijn mx5 voor die 6 euro verzekeren.

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:19
Let wel dat afsluiten via independer ook vaak betekent dat je via independer je zaken moet regelen bij aanspraak op de verzekering. Kan een issue zijn bij sommige mensen :)

K to the KillaZ

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-11 22:26

Bestla

Kvinne

Je zal toch iets moeten zoeken voor stalling. Wij stallen bij onze autoclub ook vanalles en nog wat. Ik weet niet of regio het groene hart in de buurt is voor jou (TS)

• Nox

Nox

Noxiuz

Topicstarter
Nee niet echt in de buurt

Ondertussen oproepje op Facebook gedaan, misschien heeft iemand een ruim erf waar ik hem kwijt kan voor the time being. In ruil voor appeltaarten :p

[ Voor 75% gewijzigd door Nox op 25-10-2014 21:20 ]

Verwijderd

Tussenpersoon is zo 1989. Toch niet meer van deze tijd met het internet als vriend.

Ik heb 3 auto's op eigen naam. Eentje ben ik vaste rijder, 2e auto mijn vriendin (met behoud van schadevrije jaren, maar wel mijn korting wordt op haar auto toegepast) en de 3e auto is een oldtimer waar ik heb opgegeven dat ik niet meer dan 15.000 mee rijdt en waar ik 5,10 in de maand voor betaal. Alles alleen maar WA.

Ik zou zeggen ga zelf zoeken en bellen

• Nox

Nox

Noxiuz

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 13:03:
Tussenpersoon is zo 1989. Toch niet meer van deze tijd met het internet als vriend.

Ik heb 3 auto's op eigen naam. Eentje ben ik vaste rijder, 2e auto mijn vriendin (met behoud van schadevrije jaren, maar wel mijn korting wordt op haar auto toegepast) en de 3e auto is een oldtimer waar ik heb opgegeven dat ik niet meer dan 15.000 mee rijdt en waar ik 5,10 in de maand voor betaal. Alles alleen maar WA.

Mijn mazda 3 verzekeren ze iig 10 euro in de maand goedkoper dan via independer ed.

Independer is 51 euro en dan heb ik geen inzittendenverzekering en verhaalrechtsbijstand. Voor 46 euro heb ik dat wel allemaal.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:36
Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 13:03:

Zelf uitzoeken is zo 2012...

Via internet krijg je alleen standaardprijzen. Soms loop je tegen een korting aan, maar de korting die een goede tussenpersoon voor je regelt krijg je zelf niet voorelkaar. Verder handelt een goede tussenpersoon ook schades voor je af, verkeersrechtsbijstand is dan vaak niet eens nodig (en waarom zou je als de kans groot is dat je tegen je eigen verzekeraar mag gaan procederen bij een ongeval).

@Noxiuz: je schrijft inzittendendekking, is dat SVI of OIV? OIV is een vrij waardeloze dekking die een standaardbedrag uitkeert ipv de werkelijk geleden schade.

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-11 07:27
Schaamteloze promotie, maar via deze website krijg je geld wanneer je je auto laat staan:

myjini.nl

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:28

DropjesLover

Dit dus ->

Schorsen is voor onbepaalde tijd, maar voor minimaal 3 maanden. Als je hem binnen 3 maanden van de schorsing af haalt betaal je voor de hele tijd ook de wegenbelasting.
Verzekering onderduik je er wel mee, maar let op dat als je hem weer verzekert je weer een nieuwe groene kaart enzo krijgt, dat duurt even voordat die in de bus ligt.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Pagina: 1