Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

stevige laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo

ik ben op zoek naar een stevige laptop die eerder moet dienen voor zakelijk gebruik maar hij zou ook tegen een stootje moeten kunnen en niet teveel last mogen ondervinden van stof.
de laptop gaat vooral op een bureau staan maar moet af en toe ook mee naar de werf om te programmeren (domotica).

Ik heb zelf zitten zoeken en kwam uit bij de lenovo thinkpad t540
http://shop.lenovo.com/be.../thinkpad/t-series/t540p/

zijn er mensen die ervaringen hebben met de huidige thinkpad t reeks want ik als ik wat forums afga lees ik toch heel uiteenlopende meningen .

of hebben julie nog andere suggesties.
alvast bedankt

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:46

Wish

ingwell

No drama

Verwijderd

Topicstarter
een rugged laptop lijkt me wat overdreven.
wat ik zoek is een degelijk gebouwde laptop die tegen een stootje kan volledig waterdicht hoeft niet, stof kan misschien wel een probleem zijn omdat hij af en toe misschien wel in een stoffige omgeving komt.

edit

wat denken julie van deze ?

lenovo t540p

•Intel Core i5-4300M Processor (3MB Cache, up to 3.30GHz) -vPro
•Windows 8.1 Pro 64 Downgrade Windows 7 Professional 64
•Windows 8.1 Pro 64 downgrade Windows 7 Professional 64 - WE MUI
•Windows 8.1 Pro 64 Recovery Media EMEA WE (EN FR GR IT NL) MUI
•15.6" FHD (1920x1080) With WWAN
•NVIDIA GeForce GT 730M 1GB
•12GB PC3-12800 DDR3L (2 DIMM)
•Keyboard with Number Pad - US English Euro
•ThinkPad TrackPad with Fingerprint Reader
•720p HD Camera
•500GB Hard Disk Drive, 7200rpm, 2.5"
•16GB M.2 Solid State Drive Double
•DVD Recordable
•9 Cell Li-Ion Cylindrical Battery 99.9Wh
•90W AC Adapter - EU
•Intel Single Band Wireless 7260BN with Bluetooth 4.0
•Publication - WE (FR/GE/IT/DU/EN)
•3 Year On-site

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2014 18:55 ]

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-11 13:19
Een T540p is helemaal geen verkeerde keus. het zijn (als ik de Thinkpad puristen mag geloven) niet meer de onverwoestbare beesten van vroeger, maar de bouwkwaliteit is volgens mij nog altijd minimaal gelijkwaardig aan de concurrentie (Latitude 6540 en Hp Elitebook 850). Daarnaast heeft de Latitude 6450 een slechte koeling en een Elitebook heeft geen numpad.

Wat je, jezelf wel mag afvragen is of je het touchpad van de T540p wel prettig vind. De helft van de gebruikers vindt de geïntegreerde muisknoppen 10x niks, terwijl de andere helft daar geen problemen mee heeft en het grotere oppervlak juist wel prettig vindt.

Als ik naar jouw configuratie kijk vraag ik me af waarom je voor het volgende gekozen hebt:
- GT730
- 12GB ram geheugen
- een hdd ipv een ssd. Die caching ssd van 16GB maakt de hdd wel iets sneller, maar dat is nog niks vergeleken met de snelheid van een volwaardige ssd.

evt. kun je, als je geld wilt besparen, nog kiezen voor i3. Een beetje programeerwerk lijkt mij niet zo zwaar voor de cpu. Een i3...M is ongeveer even snel als een i5....U, mocht je, je dat afvagen.

En ik weet niet of je het gezien hebt, maar je krijgt nu ook een qwerty toetsenbord.

En een review: http://www.notebookcheck....GE-Notebook.114312.0.html
(Is wel een andere configuratie)

[ Voor 13% gewijzigd door wappiewappie op 23-10-2014 22:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de hulpbde videokaart was een fout van mij.
Ik heb nu een ssd van 256G en en 6G in plaats van 12G.
Misschien nog een beetje te veel van bet goede maar zo krijg ik een korting van 165 euro.
Zou deze config dan beter zijn voor mij ?

• job89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-01 09:07
met afn102nt krijg je 10%

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-11 13:19
Heb je Intel vPro nodig?
Als dat niet het geval is, kun je ook nog de i5-4210 kiezen. Die is €127,- goedkoper (lucky Belgen. Bij jullie is een i5-4300 een stuk goedkoper)en maar 100MHz langzamer.

Als je voor 6GB of 12GB kiest krijg je twee verschillende geheugenmodules (2GB+4GB of 4GB+8GB).
Daardoor kan het geheugen niet in dual-channel werken, waardoor het in theorie wat langzamer is.
Of je daar ook echt wat van gaat merken is dan nog de vraag.

[ Voor 57% gewijzigd door wappiewappie op 26-10-2014 12:01 ]

Pagina: 1