Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertNL
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-12-2021
Ik sta op het punt een nieuwe mobiel te kopen. Nu ondersteunen de meeste smartphones micro-sim. Ik heb nu een standaard simkaart.
Kan mijn standaard simkaart in een micro-simkaart slot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:53

D4NG3R

kiwi

:)

Nee. Maar je kan hem (vrij letterlijk) bijknippen als de SIM niet te oud is.

Of neem even contact op met je provider, vaak sturen deze voor een kleine vergoeding een nieuwe micro-simkaart ;)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas789
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-10 20:16
Ja dat kan. Moet je hem alleen knippen dmv een simkaartcutter of zelf aan de slag met mes en schaar.

Daarnaast kan je bij je telecom provider meestal gratis een nieuwe passende ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-10 01:41

BLACKfm

o_O

Wat betreft de kleine vergoeding had ik daar in een vodafone winkel (voor een abonnement) voor mijn toen nieuwe note 2 (die ik los heb gekocht in een willekeurige webshop) niks voor hoeven te betalen.

Wellicht ligt het aan je provider, maar ik zou gewoon een winkel van ze inlopen (als ze die hebben) en vragen voor een kleiner kaartje.

[ Voor 3% gewijzigd door BLACKfm op 22-10-2014 21:47 ]

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertNL
Dan loop ik wel even de winkel van Hi binnen!
Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

BLACKfm schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 21:46:
Wat betreft de kleine vergoeding had ik daar in een vodafone winkel (voor een abonnement) voor mijn toen nieuwe note 2 (die ik los heb gekocht in een willekeurige webshop) niks voor hoeven te betalen.

Wellicht ligt het aan je provider, maar ik zou gewoon een winkel van ze inlopen (als ze die hebben) en vragen voor een kleiner kaartje.
Een abbo is natuurlijk wat anders als een pre-paid kaart. Ik dacht ik vermeld het even aangezien ik niet weet wat de TS gebruikt. ;)

Bij Vodafone mocht ik 2 jaar terug (toen ik nog geen abbo had) een tientje aftikken. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertNL
Ik heb geen abbo.
En nu ik dat zo lees is dat nie zo best! Een tientje voor een simkaartje...
Maar ja, wie weet is dat bij Hi niet zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-10 14:24
Ik heb een prepaid kaartje van KPN, die hebben ze in de winkel voor me geknipt. Wel zonder garantie...
Als het was misgegaan had ik alsnog een nieuwe moeten kopen, ook voor 10,- maar daar zit dan al wel 5,- tegoed op, en na registratie zou ik nog eens 10,- gekregen hebben. Ook geen ramp dus. Alleen het tegoed op de oude kaart was ik dan kwijt geweest.

Edit: en het nummer natuurlijk ook. De mijne was een data-only kaartje, maar als je er ook mee belt wil je het nummer natuurlijk wel graag houden. En je contacten.

[ Voor 19% gewijzigd door geerten op 22-10-2014 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-10 10:22
Ik heb een sim-only abbo van Tmobile met een iPhone 4S, toen ik naar een Z3 compact overstapte moest ik ook een nanosim hebben, kun je online bestellen voor EUR 5. Zo gezegd zo gedaan, en inmiddels heel blij & tevreden met mijn Z3 compact :D

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-10 15:53
Een standaard simkaart is 85*54 mm. Het lijkt mij dus vrij logisch dat dat niet gaat passen in een slot van 15*12 mm. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Wat in de volksmond een simkaart is (mini-SIM) is altijd nog 25x15mm. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door D4NG3R op 25-10-2014 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-10 15:53
D4NG3R schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 18:25:
Wat in de volksmond een simkaart is (mini-SIM) is altijd nog 25x15mm. ;)
Er wordt gesproken over een standaard. Dan mag ik toch aannemen dat iso norm 7816 bedoelt wordt. :+
Pagina: 1