Aanschaf printer

Pagina: 1
Acties:

• Static Don
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-05-2025
Ik zoek een Printer
Ik zoek een nieuwe printer, dit mag een inktprinter maar ook een lasterprinter zijn. De printer heb ik nodig, omdat mijn huidige het niet meer doet.

Mijn budget is er niet per se.
Ik wil advies ontvangen over wat het voornaamste verschil is tussen de inkt- en lasterprinter. Is de laserprinter op termijn goedkoper, of valt dit tegen?

Mijn voorkeur gaat naar Dell of Brother
Ik heb nog geen specifiek type in mijn hoofd, ik weet alleen dat als ik een inktprinter koop, ik ongelofelijk veel geld kwijt ben aan de inktpatronen.

[b]De printer wordt gebruikt voor simpele documenten en schoolprojecten (40 pagina's)[b]

Ik hoop bij deze dat iemand mij goed inzicht kan geven in het kostenplaatje van een laserprinter (en eventueel een vergelijking kan geven tegenover de inktprinter).

Bij voorbaat dank.

• Enki
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-01 10:33
Inkjet
+ Goedkoper in aanschaf
+ Mooie kwaliteit bij afbeeldingen
- Dure patronen
- Droogt in bij infrequent gebruik

Laser
+Scherpe tekst
+ Droogt niet in
+ Je doet langer met een cartridge (althans, na het initiële voorgeinstalleerde exemplaar...)
- Duurder in aanschaf
- Cartridge is duurder

Wat betreft je merkvoorkeur: mijn ervaring met Brother is belabberd, hoewel ik moet toegeven dat dit al weer van enige tijd geleden stamt. Dell is goed, maar heeft weer als nadeel dat je niet op elke hoek van de straat de cartridges kan krijgen.

Conclusie: print je veel (40 pagina's per week) dan zou ik gaan voor een Dell laser, print je weinig (40 pagina's per half jaar) dan de Brother inkjet. Hoewel je dan weer tegen het indroog-probleem aanloopt.
Keuzes, keuzes... ;)

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:55
Mijn ervaring is dat als je weinig print, de kwaliteit van de inkjet prints door het uitdrogen van de cartridges enorm terugloopt. Als ik 100 pagina's per jaar haal dan is het veel, maar dan moet er wel elk jaar nieuwe patronen in. Mijn inkjet gaat dus bij het grof vuil en een laser printer staat op mijn verlanglijstje.

• henkjan1995
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-01-2025
Belangrijk om te weten is of je een MFC (printen,scannen en kopiëren) nodig hebt of alleen genoeg hebt aan de printfunctionaliteit.

Een laser MFC is vaak een heel stuk duurder dan een gewone printer.

Als je alleen print is pricewatch: Samsung Xpress M2022W wel een leuke printer, Samsung maakt prima printers de laatste tijd en er zijn genoeg toners voor te vinden.

En als je een MFC wilt ben je al een heel stuk duurder uit pricewatch: Samsung SL-M2070W.

Naar mijn mening kan je het beste voor een goedkope laserprinter gaan, waarschijnlijk print je nog te weinig om de nadelen van een laserprinter te ervaren (afvalbakje en printeenheid hoef je waarschijnlijk toch niet te vervangen).

XPS17 l702x 2670qm, 12GB, 128GB SSD, 500GB HDD, GT555m

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Heb zelf zeer goede ervaringen met de CLP310N van Samsung, een kleuren laserjet.
Een hedendaagse uitvoering, eventueel inclusief netwerkaansluiting ;)
http://tweakers.net/categ...KlgZlSbK0OSNgYRdgYKFxbCwA

Inktjet al jaren geleden de deur uit gegooid vanwege de cartridge met vloeibaar goud (qua prijs)

[ Voor 11% gewijzigd door keur0000 op 23-10-2014 10:38 ]

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:36
Ik logde laatst eens in op de web-interface van m'n HP MFC laserprinter en stond bijna versteld. Blijkbaar had ik dat ding al >4 jaar waarbij ik nu de eerste kleurentoner moest vervangen. Zwart hadden we de originele (kleine) toner al eens vervangen.

Een inktjet was in die tijd waarschijnlijk al meerdere malen uitgedroogt, verstopt geraakt of anderzins van ellende ermee opgehouden.

• Enki
keur0000 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 10:37:
Heb zelf zeer goede ervaringen met de CLP310N van Samsung, een kleuren laserjet.
Een hedendaagse uitvoering, eventueel inclusief netwerkaansluiting ;)
http://tweakers.net/categ...KlgZlSbK0OSNgYRdgYKFxbCwA

Inktjet al jaren geleden de deur uit gegooid vanwege de cartridge met vloeibaar goud (qua prijs)
Je hebt op zich gelijk. Punt bij kleurenlasers is alleen dat indien je de toners moet vervangen je bij dit model minimaal 4 x € 40,- kwijt, bijkans meer dan de kosten van een nieuwe printer (ok, die wordt geleverd met halfvolle toners, maar toch...). Het stimuleert het snel weg donderen van verder goede hardware. Goed voor het milieu.

Ofwel: als inkjet cartridges "vloeibaar goud" zijn, dan zijn laser toners "poedergoud"... :(

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Ik kan in mijn printer per kleur de cartidge vervangen, refurbished uitvoering _/-\o_ , lekker cheap en werkt al jaren prima ;)
123inkt: 29,50 en 27,50 deze zijn het :9~
Dus je mooie verhaaltje gaat niet op >:)
Enki schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 13:26:
[...]

Je hebt op zich gelijk. Punt bij kleurenlasers is alleen dat indien je de toners moet vervangen je bij dit model minimaal 4 x € 40,- kwijt, bijkans meer dan de kosten van een nieuwe printer (ok, die wordt geleverd met halfvolle toners, maar toch...). Het stimuleert het snel weg donderen van verder goede hardware. Goed voor het milieu.

Ofwel: als inkjet cartridges "vloeibaar goud" zijn, dan zijn laser toners "poedergoud"... :(

[ Voor 5% gewijzigd door keur0000 op 28-10-2014 16:27 ]

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• Enki
keur0000 schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 16:23:
Ik kan in mijn printer per kleur de cartidge vervangen, refurbished uitvoering _/-\o_ , lekker cheap en werkt al jaren prima ;)
123inkt: 29,50 en 27,50 deze zijn het :9~
Dus je mooie verhaaltje gaat niet op >:)

[...]
Toch niet helemaal.

Ten eerste: prijzen van cartridges en toners verschillen heel sterk per merk en type printer, en soms lijkt wel "hoe goedkoper de printer, hoe duurder de cartridge".

Ten tweede: ik bestel heel vaak toners en cartridges bij 123inkt, en die toko is inderdaad goedkoop. Maar als je je - zoals ik af en toe en jij dus kennelijk ook - laat verleiden tot de aanschaf van refurbished, no-name of eigen-merk cartridges (waar dan ook) moet je toch serieus rekening houden met een hoge uitval. Anders gezegd, als je pech hebt zit er altijd wel een exemplaar tussen die het niet of niet goed doet (OT: wordt bij 123inkt altijd wel direct vervangen door de uitstekende service, maar je hebt er toch je ellende van). De allergoedkoopste is bepaald niet altijd de allerbeste. Kies je om dat te voorkomen voor merkcartridges, dan klopt mijn argumentatie des te meer...

Pagina: 1