Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

2 AirPort Extreme aan elkaar koppelen (!)

Pagina: 1
Acties:

• elpee
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-11 01:39
Beste Tweakers,

Ik wil thuis een internet-netwerk aanleggen, omdat ik boven weinig bereik heb. Nou heb ik vandaag een nieuwe Airport Extreme aangeschaft (802.11ac Wi-Fi ) en ik wil mijn oude Airport Extreme daarop aansluiten d.m.v een kabel. Dit betreft de Aiport Extreme 802.11n Wi-Fi.
Echter, zodra ik ze probeer te verbinden met elkaar d.m.v kabel valt internet per direct uit. Ik heb de AirPort 802.11ac ingesteld in brugmodus, maar dit wil ook niet baten.

Heeft iemand een idee. Mijn excuses voor eventuele onvolledige informatie.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Elpee

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
De nieuwe configureren zoals je wilt. De oude instellen als accespoint en DHCP op dat ding uitzetten.

• elpee
Hoe stel ik hem in als accespoint? Bedankt voor je snelle reactie.

[ Voor 32% gewijzigd door elpee op 22-10-2014 21:01 ]

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-11 14:17
Instellen in brugmodus...

Op de 1e AE gebruik je de WAN port voor je wan. Een andere poort kopel je aan de wan poort van de 2e AE.
De 2e AE stel je in met brugmodus en ben je klaar.

Wat je ook kunt doen, is de 2e AE naar defaults resetten en dan gaat het Airport configuratie programma aan je vragen wat en hoe je deze wilt instellen. Ook hier kun je kiezen voor breid netwerk uit.

U+

• elpee
Ik zal wel een nitwit zijn, maar ik snap er helemaal niets van. Ik heb de kabel van mijn Ziggo modem verbonden met de WAN poort op mijn 1e AE. Vervolgens heb ik een ethernetkabel in de LAN poort gedaan en heb ik deze verbonden met de 2e AE in de WAN poort. Ik denk dat ik iets fout, want ik heb tot op heden nog geen verbinding. Zouden jullie mij alsjeblieft stap voor stap willen uitleggen wat ik in hemelsnaam fout doe, want ik ben nou al 3 dagen bezig en ik word knettergek. Mijn dank is groot!!!

• Jeroen_ae92
Reset je 2e AE, zorg dat geen kabels inzitten, open je Airport configuratie programma en wacht tot ie een nieuwe Airport heeft gevonden. Doorloop de wizard en prik de kabel in de WAN poort op de 2e AE als de tool hierom vraagt.

U+

• elpee
Ik heb gedaan wat je hebt gezegd, maar hij blijft de 2e AE als draadloos zien. De tool heeft geen optie weergegeven zodat ik 'm bekabeld kan aansluiten…… Hij functioneert nu overigens wel, althans hij is in verbinding met de 1e AE.

• Jeroen_ae92
Nu heb je een draadloze brug... Kan ook natuurlijk maar niet handig. Heb je hier iets aan?
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1488221

U+

• elpee
Hartelijk dank! Het is me gelukt!
Pagina: 1