Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMeatball
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-05 17:52
Hi!

*excuseert zich als dit niet het goede forum is

Ik heb thuis een desktop met 2.1 setje staan (bedraad via 3,5mm) en heb hier ook nog een Macbook die ik vaak gebruik. Nu kan je in OSX vrij makkelijk je geluid over BT streamen, maar ik heb geen BT speakers. Ik dacht er zelf aan de Logitech Wireless Speaker Adapter te gebruiken, maar dan heb ik geen geluid als ik mn desktop gebruik. Die heeft ook geen ingebouwde BT, en ik houd die het liefst bedraad. Het audio kabeltje is vrij moeilijk te bereiken, en simply speaking ben ik te lui om elke keer achter mn bureau te kruipen.

Ik vroeg me dus af:
Bestaat er een apparaatje met gelijke functionaliteit als de Logitech Wireless Speaker Adapter, waarmee je kan switchen tussen bedraad en Bluetooth (of die dit automagisch doet)

Als alternatief zou ik uiteraard een BT dongle kunnen kopen en die in mn pc te prikken, maar ik vroeg me af of het ook zo kon (en ik weet niet of dat lekker gaat met bijvoorbeeld gamen of films kijken. Of het geluid dan veel achterloopt).

Ik ben benieuwd :D

Mijn V&A Advertenties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03:08
Als je zo'n Wireless Speaker Adapter in huis haalt, kun je met zoiets in ieder geval handmatig switchen. Voor je Macbook heb je dan nog even zo'n kabeltje nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMeatball
Je bedoelt dat ik dan "dat kabeltje" aan de switch en de WSA moet hangen. Mn Macbook verstuurt dan het signaal naar de WSA.
WSA -> Switch.
Switch output (mits goed ingesteld) -> speakers.

Dan moet ik ook nog een keer een verloopje hebben om mn desktop met die switch te verbinden, en dan nog een verloopje om die switch met mn speakers te verbinden.

Dat zijn veel stekkertjes!

Maar bedankt voor de reactie!

Mijn V&A Advertenties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03:08
Nee, je hangt de Macbook met zo'n kabeltje aan de switch, en de WSA aan de switch (zal waarschijnlijk wel een 2x tulp of tulp naar jack bijzitten), dan de switch met een tulp naar jack naar de speakers. Met de switch kies je dan tussen de Macbook en de WSA.

Er zijn wellicht andere oplossingen, maar ik vermoed niet dat er oplossingen zijn met minder kabeltjes, want die apparaten moeten toch op de 1 of andere manier aanelkaar geknoopt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMeatball
Ah zo. Het is nu juist zo dat ik m'n MacBook draadloos wil verbinden en m'n desktop bedraad. Maar goed het principe blijft hetzelfde.

Thanks!

Mijn V&A Advertenties!