Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Ik ga over enkele weken beginnen met het maken van (professionele) filmpjes voor op het internet. Die filmpjes ga ik zowel binnen- als buitenshuis opnemen. Het is de bedoeling om mensen te interviewen, onder andere in het uitgaanscircuit. Nu ben ik al enige tijd op zoek naar een geschikte camera, maar ik kom er niet helemaal uit. Mijn wensen zijn de volgende:

- Liefst niet (veel) duurder dan 500 euro (tweedehands of nieuw maakt me in principe niet uit)
- Enigszins professionele uitstraling, en dus redelijk groot (een klein cameraatje staat niet professioneel)
- Aangezien ik dus ook moet filmen op donkere locaties (zoals een discotheek of 's avonds op straat moet het mogelijk zijn om wat verlichting erop aan te sluiten. Of kan dit ook los? Ik kom hier niet helemaal uit. Jullie nog tips wat dat betreft?
- Film moet op laptop/computer over te zetten zijn
- Er moet een microfoon met draad op aan te sluiten zijn

Ik hoop dat jullie wat voor me kunnen betekenen!

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:19
De vraag is wel wat summier. Hierbij alvast wat extra vragen en huiswerk...

Welke kwaliteit moet het zijn? Full HD? 1080I of P?
Wil je er alleen mee filmen of ook fotograferen?
Zoek je een videocamera, of mag het eventueel ook een DSLR zijn?
Wat heb je zelf al gevonden, wat vond je daar goed aan en wat niet?

Verlichting kan je los kopen, meestal zo' n Led paneel. Vaak kan je die voor niet al te veel geld kopen in een Chinese webshop.

Vrijwel alles kan je op een PC aansluiten of inlezen, tenzij je een analoge tape gebruikt... Sommige camera's hebben firewire, wat niet door iedere computer kan worden.

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-01 05:39
Tip van mij is dat je veel moet lezen en kijken op internet en in tijdschriften of boeken.

Verwijderd

Topicstarter
elhopo schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 22:19:
De vraag is wel wat summier. Hierbij alvast wat extra vragen en huiswerk...

Welke kwaliteit moet het zijn? Full HD? 1080I of P?
Wil je er alleen mee filmen of ook fotograferen?
Zoek je een videocamera, of mag het eventueel ook een DSLR zijn?
Wat heb je zelf al gevonden, wat vond je daar goed aan en wat niet?

Verlichting kan je los kopen, meestal zo' n Led paneel. Vaak kan je die voor niet al te veel geld kopen in een Chinese webshop.

Vrijwel alles kan je op een PC aansluiten of inlezen, tenzij je een analoge tape gebruikt... Sommige camera's hebben firewire, wat niet door iedere computer kan worden.
Bedankt voor uw antwoord!

Full HD zou natuurlijk mooi zijn. Ik hoef er alleen mee te kunnen filmen, fotograferen is geen issue.

Ik zoek een videocamera, aangezien ik las dat een DSLR lastig te bedienen is als het om filmen van dingen gaat. Het liefst zou ik niet met DV-tapes werken, maar met SD-kaartjes of DVD's. Wat ik nu zelf vind zijn vooral DV-camera's als de Canon XL 1S en de AG-DVX100B. Wat ik daar goed aan vind is dat ze er professioneel uit zien, wat ik er dus niet goed aan vind is dat ze met tapes werken.

Ik hoop dat jullie me wat verder kunnen helpen!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:56
Dus professioneel eruit zien is belangrijker dan de beeldkwaliteit? Aparte keuze....
Heb je al een microfoon? Of moet dat ook nog uit dat budget gedaan worden? Heb je weleens rondgekeken wat anderen hiervoor gebruiken? Ik kom niet zo vaak meer in het uitgaanscircuit, maar ik zie toch weleens voor filmen panasonic m4/3 systeemcamera's voorbij komen.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:19

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik zou je professionele look qua apparatuur echt laten varen. Leuk ziet er misschien leuk uit maar zegt uiteindelijk niets.

Zou ik me eerder verdiepen in de stof, kennis van zaken krijgen, ervaring opdoen en weten waar je over praat. Heb je veel meer aan en komt pas echt professioneel over :)

Gabriël AM5

Pagina: 1