Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[VMware] Nieuwe SSD niet te zien in vSphere Client

Pagina: 1
Acties:

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-11 16:49

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Ik heb zojuist een nieuwe 60GB SSD in mijn ESXi Hypervisor geplaatst. Deze is netjes te zien in de BIOS. Echter, als ik de vSphere Client open, is deze SSD niet te zien in Configuration > Storage > Datastores/Devices. Hoe kan dit? Hieronder is een screenshot van de Datastores en de Devices.
Afbeeldingslocatie: http://i230.photobucket.com/albums/ee184/Kookhoer/th_VM1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i230.photobucket.com/albums/ee184/Kookhoer/th_VM2-1.jpg

De enige SSD die zichtbaar is is die er al in zat. De andere 4 schijven zijn data schijven. Het laatste apparaat is de DVD drive.

De nieuwe SSD zit wel op de aparte, rood omcirkelde SATA3 poort op mijn moederbord. De overige apparaten zitten op de groen omcirkelde SATA3 poort.Afbeeldingslocatie: http://i230.photobucket.com/albums/ee184/Kookhoer/VM3-1.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door Techno Overlord op 22-10-2014 16:50 ]

Forever raver!
Specs: Workstation Server

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
De kans is groot dat ESX standaard geen driver heeft voor de chip waaraan de rode poorten zijn verbonden. Zoek even op welke chip dat is en kijk of je online een losse driver er voor kan vinden.
Wissel even een schijf van een groene poort met de SSD op de rode poort. Als je dan de SSD wel kan vinden weet je dat de chip het probleem vormt.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:17

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je plaatje geeft ook datastores aan. Omdat je er een nieuwe SSD aan hangt, is daar natuurlijk nog helemaal geen file system op aanwezig, dus ook niet bekend als datastore. Klik eens op de knop devices, zie je 'm daar wel tussen staan?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-11 16:49

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Ik heb de nieuwe SSD op een van de groene poorten gezet waar de DVD drive op zat. Nu heb ik geen DVD drive meer, wel een nieuwe SSD.

Het tweede plaatje laat mijn devices zien, Hero of Time. Daar zie je de SSD niet op idd. Nu zie ik hem daar wel en nadat ik de nieuwe storage heb toegevoegd, staat ie ook bij de Datastores. Er draaien alweer twee nieuwe VM's op. 8)

Ik denk dat jadjong gelijk heeft. Het gaat om een ASrock B75 Pro3-M moederbord. Ik had al moeite om de NIC toe te voegen aan de installatie bestanden. Ik denk dat compatibiliteit idd het issue was. De ESXi draait op een USB stick. Aangezien ik toch bijna nooit meer DVD's of whatever gebruik, vind ik het goed zo.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
VMWAREHYPERVISOR
Topictitel ONTSCHREEUWD!!!!!11!!

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)