Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Replicatie software Windows/NetApp systemen

Pagina: 1
Acties:

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-11 10:08
Ik zoek goede replicatiesoftware om NetApp systemen (Fileservices via CIFS, geen snapmirror o.i.d.) en Windows servers overzees te repliceren. (1-weg)
Hierbij moet ieder geval de volgende functionaliteit beschikbaar zijn:
schedule, inclusions, exclusions, logging, reporting

Lang geleden heb ik gebruik gemaakt van een applicatie WANsync, echter lijkt het erop dat dit niet meer wordt door ontwikkeld. Heeft iemand ervaring met dergelijke tools ?

Ik hoor graag of je een applicatie kan aanbevelen.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

• Wat zijn je exacte eisen? (hoeveelheden data, welke scheduling, crash consistent replicatie noodzakelijk, etc).
  • Wat is het budget?
  • Welke paketten heb je zelf al onderzocht en waarom voldeden deze niet?
  • Welke Windows versies praten we over?
  • Hoe wordt de huidige storage ingezet, alleen maar via CIFS of worden er ook luns aangeboden aan systemen?
Mijn eerste insteek zou overigens DFS-R zijn...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-11 10:08
Allereerst: DFS-R voldoet niet en hoeft niet als optie te worden behandeld.

Wat betreft de eisen, het zit hem met name in de filtering opties. het lijkt erop dat het een applicatie moet zijn waarbij regular expressions kunnen worden gebruikt voor het toepassen van filters.

voorbeeld:

folders
include: folder met naam F:\groups : alle folders onder de folder F:\groups
include: *\sales\* : enkel alle sales folders onder F:\groups (en subfolders daarvan)

exclude: F:\groups\afdelingx : uitgezonderd de folder afdelingx
exclude: *\sales\2013 : uitgezonderd de folder 2013 onder de sales folders

files
include: F*.* : alle bestanden die beginnen met een F
exclude: F*.xls : alle bestanden die beginnen met een F en waarvan de extensie xls is

files
include DOC[567]A.xls : alle bestanden die beginnen met DOC, het vierde karakter een 5, 6 of 7 is, gevolgd door een A met de extensie xls.

Er is budget voor, de hoogte is nu even niet relevant

De bestanden staan met name op NetApp systemen die via CIFS worden benaderd. er worden voor dit doeleinde geen LUNS aangeboden.
Windows versie is dus niet relevant aangezien het op NetApp staat. als er een Windows tool wordt ingezet dan kan dat op bijv. op server 2008 of 2012(R2)

Ik heb zelf naar een aantal tools gekeken, waaronder: GoodSync & SyncBack.

De hoeveelheden data zal een paar honderd GB's zijn.

Scheduling moet mogelijk zijn, 1 of meerdere keren per dag. uitsluiten van bestanden ouder dan x dagen.

• Pimmerd
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-11 21:09
Waarom voldoen SnapMirror en DFS-R niet aan je vereisten? Dat lijkt me namelijk toch wel de way to-go.

• mookie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-06 08:37

mookie

Heerlijk Helder

en robocopy?

mookie

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:14
Piet400 schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 14:51:
Allereerst: DFS-R voldoet niet en hoeft niet als optie te worden behandeld.

Wat betreft de eisen, het zit hem met name in de filtering opties. het lijkt erop dat het een applicatie moet zijn waarbij regular expressions kunnen worden gebruikt voor het toepassen van filters.

voorbeeld:

folders
include: folder met naam F:\groups : alle folders onder de folder F:\groups
include: *\sales\* : enkel alle sales folders onder F:\groups (en subfolders daarvan)

exclude: F:\groups\afdelingx : uitgezonderd de folder afdelingx
exclude: *\sales\2013 : uitgezonderd de folder 2013 onder de sales folders

files
include: F*.* : alle bestanden die beginnen met een F
exclude: F*.xls : alle bestanden die beginnen met een F en waarvan de extensie xls is

files
include DOC\[567]A.xls : alle bestanden die beginnen met DOC, het vierde karakter een 5, 6 of 7 is, gevolgd door een A met de extensie xls.

Er is budget voor, de hoogte is nu even niet relevant

De bestanden staan met name op NetApp systemen die via CIFS worden benaderd. er worden voor dit doeleinde geen LUNS aangeboden.
Windows versie is dus niet relevant aangezien het op NetApp staat. als er een Windows tool wordt ingezet dan kan dat op bijv. op server 2008 of 2012(R2)

Ik heb zelf naar een aantal tools gekeken, waaronder: GoodSync & SyncBack.

De hoeveelheden data zal een paar honderd GB's zijn.

Scheduling moet mogelijk zijn, 1 of meerdere keren per dag. uitsluiten van bestanden ouder dan x dagen.
Handig dat je even vermeld waarom dfs-r niet voldoet.
Je zou natuurlijk een powershell script kunnen maken (regular expressions werken gewoon in PS) welke vervolgens weer robocopy aanroept.
Makkelijk te scedulen etc (en een PS script hiervoor is ook erg snel en simpel in elkaar te zetten)
Pagina: 1