Sonos Connect aan Marantz SR5004

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 629174

Topicstarter
Heren (overwegend toch in ieder geval ;) ),

ik heb dringend hulp nodig . Ben echt al dagen bezig mijn sonos connect volledig te laten werken. Maar helaas. Ik krijg het niet voor elkaar om mijn bestaande boxen op de connect aan te sluiten. Het zou zo makkelijk moeten zijn......
Ik heb mijn receiver (marantz SR5004) met een coaxiale kabel aan mijn connect verbonden. Op mijn reciever dien ik de coaxiale toegang toe te wijzen. dat heb ik volgens mij wel goed gedaan. Ik heb het immers voor media speler, BD speler en x-box ook voor elkaar gekregen.

Toch krijg ik geen geluid over mijn receiver. Dat is namelijk wat ik wil. Muziek van mijn NAS afspelen over de sonos playbar en mijn bestaande 5.1 harman Kardon set.

Weet iemand wat ik over het hoofd zie of waar ik geen rekening mee gehouden heb.
Ik kom er mbv internet en handleidingen echt niet uit.

:? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Wil je tegelijkertijd geluid krijgen uit een Playbar en een 5.1 set? Of bedoel je iets anders. Je post is in mijn ogen niet helemaal duidelijk. Daarnaast kun je geen speakers aansluiten op een Sonos Connect. Of heb je een Connect Amp want dat is weer iets anders.

Je post levert dus alleen maar vragen op. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hoi,

dat is snel. Jee.
ik wil de muziek vanaf mijn nas streamen over mn playbar + 5.1
Of alleen over 5.1 is ook prima.
Ik heb de connect aangesloten op mijn versterker.
Dat werd mij in de winkel gezegd. Op deze manier zou ik mijn huidige installatie toch kunnen gebruiken. Ik heb geen AMP, dat had ik niet nodig omdat ik nog een versterker heb staan.

Hopelijk is het zo duidelijker.

GreetZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Oke, je gaat dus een Connect aansluiten op je receiver, waar dus je speakers aan hangen. Normaal gesproken zou dat dan niet meer moeten inhouden dan de coaxiale kabel aansluiten tussen Connect en receiver. Receiver op je juiste ingang zetten en gaan.

Wanneer NAS en Connect in hetzelfde netwerk zitten, zou dat ook gewoon moeten werken.

Ik weet niet hoe het zit met het gelijktijdig gebruiken van je bestaande 5.1 set en de Playbar. Het klinkt me in ieder geval erg onlogisch. Heb je het al aan de praat gekregen zonder die Playbar in het geheel te betrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hoi,

dat hoor en lees ik overal. Kabeltje er tussen en klaar.
Mooi niet dus. Ben al terug naar de winkel geweest. De connect zou immers ms ook stuk kunnen zijn. Maar kreeg geen nieuwe mee helaas.

Heb het nog niet geprobeerd zonder play bar.

Oh ja,
heb het ook geprobeerd met tulp snoertje.
Maar dat werkt ook niet. Aan het coaxkiale snoertje ligt het dan ook niet lijkt me.

GreetZ

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 629174 op 22-10-2014 14:09 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma7988
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-12-2024
Ik heb thuis de analoge tulp aansluiting (line out de bovenste achterop de sonos )aangesloten op de versterker en dat werkt meteen,wel moet je soms in een nieuw setup de sonos controller op de pc installeren om de muziek diensten daar in te stellen .

Beetje domme vraag maar heb je de volume knop omhoog ingedrukt op de connect zelf ?
Misschien staat die nog zacht of op mute.

Analoog zou moeten werken als je hem
Op je cd ingang van je versterker zet en die in de versterker instellingen op analoog zet .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeru117
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-05 06:56
Let je wel op dat je voor de betreffende ingang op je Marantz ook de juiste audio ingang hebt geselecteerd in de instellingen?

Het geluid vanuit de Connect zal altijd stereo zijn, dus je zal maar twee speakers (en sub) gebruiken of je moet surround forceren via de Marantz.

Misschien handig om de tip van Fantasma7988 eens te proberen. Deze ingang staat standaard zo ingesteld dus dat zou dan direct moeten werken. Let ook goed op dat je de juiste aansluitingen op de Connect gebruikt (output geen input).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benedictuz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-03 11:20
ook geen geluid met gratis deezer accountje?
er kan natuurlijk was mis gaan tussen sonos en nas....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heren,

Uhum. Vele malen dank.
Ik zal mezelf (tegen beter weten in) voor houden dat dit niet in dezelfde categorie zit als:
zit de stekker er wel in? :-)

Het was inderdaad het volume op de sonos connect.
Manmanman, dat het zo simpel was, heeft me heel veel uren gekost.

Anyway.
Enorm bedankt

Roeru,
surround forceren?
Hoe doe ik dat?

GreetZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma7988
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-12-2024
Nou mooi dat het opgelost is !

Veel luister plezier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeru117
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-05 06:56
Je kunt handmatig de geluidsinstellingen wijzigen naar bijvoorbeeld dolby digital. Of het geluid dan beter wordt is een tweede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hm ok,

geloof niet dat ik me daar aan ga wagen.
Het luister plezier is nu al groot, dank je.

GreetZ
Pagina: 1