Toon posts:

GraKa + PSU

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Nieuwe GraKa en PSU

Wat is je budget?
max 200 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nvidia GraKa, Corsair PSU

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Deze PC bezit ik; Klikkerdeklik

En een Speccy uitdraai;
http://speccy.piriform.com/results/yNT1pMkTrqcVrWSDXCHwraY

De Originele graka (GT260) heeft het begeven, en nu zit er dus even een oude kaart in die ik nog liggen had. Maar hiermee ben ik dus niets.
Ik heb ook nog een Corsair 430W voeding liggen, zou mooi zijn mocht ik die kunnen gebruiken ipv een nieuwe te moeten aankopen.
Ik game heel wat af (World of Warcraft) en gebruik ook een tekentablet + photoshop op deze pc.
Na al heel wat uren gegoogled te hebben, zie ik door het bos de bomen niet meer. |:(

Alvast bedankt voor de hulp.

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Welke voeding heb je nu precies? Een Corsair van 430W, is dat de CX430 (valt mee, er zijn betere, maar als je hem hebt kan hij altijd nog in deze PC) of een CX430M (die kan je beter vermijden).

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 24-02 19:35
De GTX 750 Ti is een aanrader op dit moment, verbruikt minder dan 75 watt (!), gebaseerd op de (eerste generatie) Maxwell architectuur en deze versie kost maar €140. Je hebt geen eens een nieuwe voeding nodig omdat hij zo zuinig is.

Verwijderd

Topicstarter
@ MK1998NL; Ik heb de CX 430 van Corsair.liggen. Momenteel steekt er nog een 300W in.

@ Balance; Die had ik inderdaad al enkele malen bekeken. Maar ik las ergens dat ze spraken van een 600W PSU om die te kunnen gebruiken. Dan begon ik al meteen na te denken want een 600W op dat moederbord van mij. Weet niet hoor.
Maar als jij zegt dat die prima kan op de CX 430, ben ik al blij. Zou ie eventueel op de 300W geraken zelfs? Of is dat gegarandeerd het doodsvonnis van de PSU?

*kleine wijziging; Heb al een oude GTS 8800 GraKa geprobeerd ook. Kaart werkte wel, maar mijn PC bleef hangen bij het opstartscherm. Dan moest ik hem dus cold restarten (wat niet zo leuk is voor mijn HDD), en daarna liep ie weer door. Heel erg raar, want kon er verder niks over vinden op google. BIOS is up to date en de chipsets ook. 8)7

Alvast bedankt voor de snelle reacties.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2014 16:40 ]

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-02 13:00

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Fabrikanten zetten deze hoge wattages als recommended omdat ze rekening moeten houden met mensen die een brakke voeding hebben. Die kunnen namelijk niks hebben.

Je zit meer dan veilig imo.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Verwijderd

Topicstarter
kuusj98 schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 16:27:
Fabrikanten zetten deze hoge wattages als recommended omdat ze rekening moeten houden met mensen die een brakke voeding hebben. Die kunnen namelijk niks hebben.

Je zit meer dan veilig imo.
Ja, de 300W voeding die er nu nog inzit is imo ook maar een brak ding hoor. Maar ja, voor 1000 euro die pc gekocht, dus veel kan je nu ook niet echt verwachten.
Ben al blij dat ie zolang meegaat, zeker met dat intensief gamen. Maar nu er een nieuwe exp van world of warcraft aankomt, moet ik toch echt zien dat ie der weer tegenaan kan. ;)

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-02 13:00

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 16:31:
[...]

Ja, de 300W voeding die er nu nog inzit is imo ook maar een brak ding hoor. Maar ja, voor 1000 euro die pc gekocht, dus veel kan je nu ook niet echt verwachten.
Ben al blij dat ie zolang meegaat, zeker met dat intensief gamen. Maar nu er een nieuwe exp van world of warcraft aankomt, moet ik toch echt zien dat ie der weer tegenaan kan. ;)
Uhm, voor 1000 euro mag je best wel wat verwachten hoor :)

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:59

br00ky

Moderator Harde Waren
Een 750ti is imo nooit een aanrader tenzij je een extreem zuinige pc wil met mwa gamepotentie. Een fatsoenlijke 7950 lukt ook nog wel op een 430w met die processor erbij.

En anders koop je er een ~500w XFX/seasonic bij en kan je in ieder heb door zonder gezeur. Alleen even opletten of HP geen leipe aparte formfactor voor zijn voeding heeft gebruikt. En of de videokaart gaat passen in die case.

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 19:17:
Een 750ti is imo nooit een aanrader tenzij je een extreem zuinige pc wil met mwa gamepotentie. Een fatsoenlijke 7950 lukt ook nog wel op een 430w met die processor erbij.

En anders koop je er een ~500w XFX/seasonic bij en kan je in ieder heb door zonder gezeur. Alleen even opletten of HP geen leipe aparte formfactor voor zijn voeding heeft gebruikt. En of de videokaart gaat passen in die case.
Zuinig is altijd goed imo. En de case is ook geen probleem, heb er hier ook nog 1 staan die groter is (jaja, veel onderdelen gespaard van pc's die stuk zijn).
Ik wil gewoon mijn WoW kunnen spelen en ook met Photoshop / Intuos tekentablet aan de slag kunnen zonder gedonder. En zonder dat mijn 430w PSU het begeeft ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 16:31:
[...]

Ja, de 300W voeding die er nu nog inzit is imo ook maar een brak ding hoor.
Wat zit er nu in?

Verwijderd

Topicstarter
300W voeding die erin zat toen ik de pc kocht.
Want heb net gezien dat in mijn start post, bij de link naar mijn pc er staat dat er een 460 inzit. Klopt niet.

Verwijderd

Maar welke zit er in? Welk merk en type?

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 24-02 19:35
br00ky schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 19:17:

Je kan voor dit geld inderdaad een krachtigere grafische kaart krijgen, maar in dit geval moet de TS dan ook gelijk een nieuwe PSU van minstens €50 kopen. Als je krachtiger dan een 750 Ti wilt moet je ook wel aan een nieuwe CPU gaan denken, een i5 750 heeft zijn beste tijd ook al weer gehad.

Als de TS van een GTX 260 komt is de GTX 750 Ti een hele mooie upgrade :)

Nighteleven, kan je trouwens nog even aangeven wat je vorige GPU was? Je zegt GT260, dus ik denk dat je GTX 260 bedoelt, maar in het linkje dat je geeft staat GT 230.

Oh en maak even een foto van de achter/zijkant van de voeding, waar die sticker met allemaal getallen zit, en post deze hier ;).

[ Voor 5% gewijzigd door Balance op 22-10-2014 22:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Balance schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 22:00:
[...]

Je kan voor dit geld inderdaad een krachtigere grafische kaart krijgen, maar in dit geval moet de TS dan ook gelijk een nieuwe PSU van minstens €50 kopen. Als je krachtiger dan een 750 Ti wilt moet je ook wel aan een nieuwe CPU gaan denken, een i5 750 heeft zijn beste tijd ook al weer gehad.

Als de TS van een GTX 260 komt is de GTX 750 Ti een hele mooie upgrade :)

Nightelven, kan je trouwens nog even aangeven wat je vorige GPU was? Je zegt GT260, dus ik denk dat je GTX 260 bedoelt, maar in het linkje dat je geeft staat GT 230.

Oh en maak even een foto van de achter/zijkant van de voeding, waar die sticker met allemaal getallen zit, en post deze hier ;).
Was idd de GT230 (ben beetje gek gedraaid door al het gegoogle haha).
En blijkbaar is het toch een 460W voeding, terwijl mijn man dezelfde pc heeft en die kerel vd pc store zei dat het een 300W voeding was :(

Afbeeldingslocatie: http://i129.photobucket.com/albums/p233/nightelven666/2014-10-22220712_zpsc04749bb.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2014 22:19 ]

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-02 18:50
Een i5 750 kan nog best gekoppeld worden aan een 7950 of een GTX 760.

En volgens deze test http://www.pcgameshardwar...r-Benchmark-Test-1128079/ lijkt het erop dat
het voor de binnenkort uitkomende uitbreiding "warlords of draenor" best lekker is om toch wat grafische power te hebben.
Valt trouwens ook na te lezen op de fora dat men merkt dat de videokaarten zwaarder belast worden..

Hierbij lijken de NVIDIA kaarten weer in het voordeel te zijn.

Een 2e hands 760 scoor je met garantie op V&A voor de prijs van een nieuwe 750ti :

V&A aangeboden: MSI GeForce GTX 760 2GB Gaming met garantie

De CX 430 kan zowel de 7950 als de 760 (die nog ietsje zuiniger is) wel aan (met een dual molex naar 6 pins PCI-E verloopje).

Is ook nog een optie.

Verwijderd

Topicstarter
@ Baloes; Ik ben niet zo voor de 2de hands, tenzij het spullen uit mijn eigen pc's zijn of van iemand die ik persoonlijk ken. Nare ervaringen gehad in het verleden

• Baloes
Ah das jammer idd. Heb er zelf gelukkig nooit mee te maken gehad (terwijl ik heel wat 2e hands aanschaf) maar snap het wel.

Het is wel jammer dat NVIDIA niet gezorgd heeft voor een wat beter presterende kaart voor de prijs van die 750ti.

Hij legt het toch aardig af tegen een kaart als de r9 270 terwijl de eerstvolgende kaart van NVIDIA, de 760, meteen weer 200 euro is. Vandaar dat ik die 2e hands optie nog aangaf.

Een nieuwe 7950 heb je trouwens al voor 160 euro.. Een r9 270 voor 140.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Baloes. Ik ga morgen eens kijken of ze die 2 kaarten hebben bij coolblue.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 22:06:
[...]

Was idd de GT230 (ben beetje gek gedraaid door al het gegoogle haha).
En blijkbaar is het toch een 460W voeding, terwijl mijn man dezelfde pc heeft en die kerel vd pc store zei dat het een 300W voeding was :(

[afbeelding]
Heeft weinig zin om deze Delta te vervangen door een mindere Corsair CX(M) voeding. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties.

Het gaat dan toch deze worden; http://tweakers.net/price...tx-750-ti-2gb-gaming.html

Want diegene die Baloes aanraadde kan er 1 niet meer geleverd worden en de andere zou ik een 500W voeding voor moeten hebben.

Ga me voor alle zekerheid ook een nieuwe case bestellen want die oude die hier staat heeft bijna geen verluchting. En dat wordt dan deze; http://tweakers.net/price...bide-spec-01-red-led.html

Verwijderd

Zou het niet doen, GTX 750 Ti neemt maar 60W dus om de videokaart hoef je het niet te doen. Daarnaast is het de vraag als de rest van de PC wel in de behuizing past, vooral de lengte van de kabels van de voeding kan een probleem zijn. Moederbord zou ook nog een probleem kunnen zijn.

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-02 18:49

artificial_sun

Mazda Rx7

Geloof -The_Mask- nu maar. Hij is de authoriteit op het gebied van voedigen. Als hij zegt dat die Delta goed en sterk genog is (en ik ben het met hem eens), dan zal dat wel.

En ik zou alleen even controleren of je de juiste stekkers aan je voeding hebt. (6 en/of 8 pins graka/pci-e voeding)

Stadia was beter....

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 09:26:
Zou het niet doen, GTX 750 Ti neemt maar 60W dus om de videokaart hoef je het niet te doen. Daarnaast is het de vraag als de rest van de PC wel in de behuizing past, vooral de lengte van de kabels van de voeding kan een probleem zijn. Moederbord zou ook nog een probleem kunnen zijn.
Wat bedoel je met "ik zou het niet doen"? Doelt dat dan op de nieuwe case?
Want de videokaart gaat niet in de huidige case geraken. De Nvidia Geforce 8800 GTS raakte er maar nipt in.
Die behuizingen van HP zijn echt *blegh* imo. Veel te weinig ruimte, alles zit zodanig op elkaar geperst dat het niet normaal is.
Het mobo is een micro-atx, dus die zou wel in de Corsair case geraken.

Hij staat nog open;
Afbeeldingslocatie: http://i129.photobucket.com/albums/p233/nightelven666/2014-10-23113913_zpse6267dea.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2014 11:43 ]

Verwijderd

Ja de behuizing, dan zou ik gewoon voor een andere GTX 750 Ti gaan, er zijn er genoeg te vinden die wel zullen passen.

Edit: volgens mij passen er gewoon hele lange videokaarten in, als je de kabels wat netjes plaatst.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2014 11:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt The Mask

• Baloes
Wanneer je alles in een leuke micro-atx kast zet, zoals bv de cooler master N200, hoef je je geen zorgen te maken om de lengte van de voedingskabels en de airflow van dat ding is prima. Dan zou je er alsnog een r9 270 in kunnen plaatsen toch? Voeding heeft 1 6 pins PCI-E stekker en kan het makkelijk aan. Met een 270 erin trekt de hele setup max zo'n 250 watt en dat kan die voeding makkelijk aan (the_mask?).

Verwijderd

Topicstarter
De Graka staat al vast hoor Baloes. Dat wordt die 750Ti. Die had ik al van in het begin op het oog, maar was niet zeker ivm PSU.

*edit; heb net die cooler master bekeken. Wat is het verschil met die die ik dan had gelinked? Behalve de prijs dan.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2014 13:08 ]

• Baloes
De kast die jij linkte is een ATX = groter. Je aansluitingen zitten dan verder van je voeding af. Dan zou je even moeten checken of je kabels lang genoeg zijn.

Trouwens voor de prijs van de kast in je link heb je al bijna de CM silencio 352. Das helemaal een fijne kast.
Pagina: 1