Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hulp gevraagd met router

Pagina: 1
Acties:

• Undefined
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-10-2022
Ik heb al een aantal keer geprobeerd om mijn router te installeren maar dit lukt me niet.
Het gaat om de volgende router: https://www.sitecom.com/n...ng-router-ii/wl-309/p/205
Hij is al eens eerder ergens anders gebruikt.

De kabeltjes heb ik allemaal op de juiste plaats zoals aangegeven in het boekje (stekker er in, van de muur naar de het blauwe gat in de router, en een van de router naar de laptop, ook zonder deze laatste kabel geprobeerd).

Ik heb geprobeerd om verbinding te maken door de WPA2 code in te voeren, dan verbindt hij wel maar geeft aan dat ik er geen verbinding met internet is.
De setup via routerconfiguratie werkt niet, ik geef aan wat voor internetverbinding het is en klik op apply maar dan gebeurt er niks. Ook add wireless device wizard werkt niet, na 120 seconden zegt hij 'session timed out'.
Dit zijn alle opties die ik uit de handleiding kon vinden om te proberen.

Als dit allemaal een beetje dom klinkt: ik ben een meisje zonder verstand van routers en internetverbindingen :+

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:51

allure

Titaan fase 2/3

Krijgt je pc/laptop wel een IP van de router als hij "verbonden is maar geen internetverbinding is"?

Waar komt de kabel "vandaan" welke in de blauwe aansluiting van de router zit?

[ Voor 29% gewijzigd door allure op 22-10-2014 14:20 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het klinkt niet een beetje dom, maar de helft van het verhaal ontbreekt :o

Wat je beschrijft is dat je een router geinstalleerd hebt en er verbinding mee hebt kunnen maken. Maar je probleem is dat je dan nog steeds geen internetverbinding hebt. Hamvraag daar is natuurlijk waar je die router op aangesloten hebt, wat voor internetverbinding je hebt.

Daar zeg je niets over, maar dat is waar je probleem zit. Zonder info kunnen wij je er niet mee helpen...

Oslik blyat! Oslik!

• Undefined
Router is aangesloten op de kabel waar ik normaal internet mee heb via de pc, volgens mij heet dat gewoon kabelinternet? Ben daar verder niet in thuis :')

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:25
Ik neem aan dat de router is aangesloten op de kabelmodem. Je modem spanningsloos gemaakt? Kom je wel op de webpagina van je sitecom router?

• Undefined
Ja ik kom op de webpagina van sitecom, alleen wanneer ik de router niet nog eens met een kabel verbindt met de computer.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Kabel = vaak gelinkt aan mac-adres van je pc.
Kloon het mac-adres van de pc naar de sitecom. Bij UPC is de workaround om je modem een half uurtje uit te zetten en dan nog eens te proberen, dan is die link tussen mac en abbo meestal weg.

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-10 10:32

garriej

Ik las ondertieten.

Reset je modem en daarna je router een keertje. Dat loste het bij mij op toen ik een nieuwe router had. De modem gaf niet alle nodige informatie aan de router waardoor ik geen internet had.

• Undefined
Resetten heb ik al een aantal keer gedaan, haalt niets uit helaas.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Probeer het dan eens met mac-cloning zou ik zeggen.

• doerakje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-11 18:45
Undefined schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 14:14:
[...] Hij is al eens eerder ergens anders gebruikt. [...]
Misschien zitten er nog wat exotische instellingen in van het eerdere gebruik elders. Probeer ipv een reset eens een harde reset (30-30-30) en kijk of het instellen en verbinding maken dan wel lukt.

You can't be late until you show up

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Hoe komt die router aan zijn wan ip instellingen?
Komen die automatisch (dhcp) of zijn die handmatig ingesteld?
Hoe krijgt je computer een ipadres? Ook via dhcp of handmatig?

Zit de wan kant en de lan kant niet in dezelfde range?

[ Voor 14% gewijzigd door aZuL2001 op 22-10-2014 14:59 ]

Abort, Retry, Quake ???

• Undefined
Dacht dat het gelukt was maar hij maakte verbinding met de wifi van de buurman :')

Na de harde reset geeft hij wel aan dat hij internetverbinding heeft, maar als ik dan naar een site wil gaan lukt dat niet en geeft hij weer geen internettoegang aan.

[ Voor 113% gewijzigd door Undefined op 22-10-2014 15:14 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-11 17:54

lier

MikroTik nerd

Welk provider heb je?
Heb je het modem al een keer een half uur van de spanning gehaald?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Undefined
Provider weet ik niet, ik huur van een studentenhuisvestiging en zij regelen het internet. Ik heb alleen een blaadje met een aantal gegevens gekregen voor het aansluiten.

Modem heb ik bijna altijd van de spanning, ik sluit het alleen aan als ik weer een poging voor verbinden doe :')

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Na de harde reset geeft hij wel aan dat hij internetverbinding heeft, maar als ik dan naar een site wil gaan lukt dat niet en geeft hij weer geen internettoegang aan
Oftewel een dns probleem.

Je bent teveel aan het kloten, zo schiet je niet op.
Sluit een laptop of pc op het modem aan, als je online bent ga je naar www.watismijnipadres.nl
Daar kijk je welke provider je hebt, dan kun je verder geholpen worden of zelf kijken wat er nodig is om een router te gebruiken bij die gebruiker.

• ElCondor
  • Laatst online: 29-11 22:19

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Inderdaad. Als je er "verder niet in thuis bent" dan moet je fysiek hulp in roepen van mensen die met je mee kunnen kijken. Hier posten op het forum helpt dan niet, omdat we vaak meer info nodig hebben dan die je kunt geven... En een vraag en antwoord spelletje kun je beter spelen met iemand in de buurt dan de mensen die hier op het forum zitten...

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• Undefined
Oke bedankt :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Undefined schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 15:45:
Provider weet ik niet, ik huur van een studentenhuisvestiging en zij regelen het internet. Ik heb alleen een blaadje met een aantal gegevens gekregen voor het aansluiten.
Klinkt alsof je een vast IP-adres hebt. In dat geval moet je de gegevens op dat blaadje in je router invullen in de WAN-instellingen van je router.
Modem heb ik bijna altijd van de spanning, ik sluit het alleen aan als ik weer een poging voor verbinden doe :')
Minder verstandig. Als je een keer de helpdesk van je provider wilt benaderen (geen overbodige luxe lijkt me gezien dit topic :z ) hebben zij vrijwel geen gegevens om jou mee te kunnen helpen. Laat dat ding sowieso gewoon aan staan.

Oslik blyat! Oslik!

• Undefined
Thanks dat was het!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-11 17:54

lier

MikroTik nerd

En met "dat" bedoel je:
dion_b schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 16:19:Klinkt alsof je een vast IP-adres hebt. In dat geval moet je de gegevens op dat blaadje in je router invullen in de WAN-instellingen van je router.
?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Undefined
Ja, het invullen van de gegevens bij de WAN-instellingen. Hij stond afgesteld op Dynamic, maar moest naar Static zodat die gegevens ingevuld konden worden :) Ik had al wel het idee dat die ergens ingevuld moesten worden maar wist niet waar. Het is in ieder geval opgelost, iedereen bedankt voor het meedenken.
Pagina: 1