VMWare Fusion 7 + Windows 8.1 Professional

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0B
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17-09 19:33
Goedemiddag,

Ik ben sinds kort in het bezit van een rMBP 13,3" medio 2014 256GB. Zojuist heb ik VMWare Fusion 7 gedownload en ik ben nu bezig met het downloaden van Windows 8.1 Professional 64-bit. Nu ben ik op internet aan het zoeken naar hoe ik dit precies moet installeren aangezien dit mijn eerste Mac is. De meeste resultaten zijn echter erg onduidelijk en zeggen dat ik alleen windows kan installeren met een bootable USB stick. Een vriend van me zegt echter dat dit helemaal niet nodig is en het lijkt mij zelf ook erg onnodig aangezien zowel VMWare als Windows al op de pc staan.

Kan iemand me in enkele stappen uitleggen hoe ik dit voor elkaar krijg zodra windows klaar is met downloaden? Het liefst dus zonder dat ik een bootable USB hoef te maken.

Alvast bedankt! :)

Gr,
Job

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-10 11:55

garriej

Ik las ondertieten.

https://pubs.vmware.com/f...on-getting-started-70.pdf

beetje lullig alleen een link. Volgende keer kun je zelf natuurlijk ook beter zoeken. Maar de info in deze handleiding zou voldoende moeten zijn.

[ Voor 45% gewijzigd door garriej op 22-10-2014 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Vmware starten. Nieuwe machine maken en windows iso selecteren. Voila

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0B
Bedankt beide. Het Windows bestand dat ik nu aan het downloaden ben is echter geen .iso bestand maar een .sdc bestand. Gaat dat geen problemen opleveren wanneer ik deze selecteer in een nieuwe VM?

Wellicht weer een stomme vraag, maar ik ben een nieuwe OS X gebruiker dus ben nog volop aan het ontdekken en ben dus ook nog niet thuis in de bestandstypes voor Mac's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-10 11:55

garriej

Ik las ondertieten.

J0B schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 14:32:
Bedankt beide. Het Windows bestand dat ik nu aan het downloaden ben is echter geen .iso bestand maar een .sdc bestand. Gaat dat geen problemen opleveren wanneer ik deze selecteer in een nieuwe VM?

Wellicht weer een stomme vraag, maar ik ben een nieuwe OS X gebruiker dus ben nog volop aan het ontdekken en ben dus ook nog niet thuis in de bestandstypes voor Mac's.
.SDC heeft niks met mac te maken. maar goed, opnieuw had je het antwoord na 10 seconde googlen kunnen hebben, maar omdat je ons zo lief bedankt heb ik 't maar voor je gedaan:

Secure Digital Container (.sdc) is a compressed, encrypted executable file type that is made and used by the e-academy License Management System (ELMS) for secure downloads of primarily academic software. After being downloaded, it is decrypted and the software is extracted.

Wikipedia: Secure Digital Container

Conclusie, je download gewoon een iso.

[ Voor 5% gewijzigd door garriej op 22-10-2014 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nanoChip
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-10 16:06
Via welk medium download je Windows 8.1? Via Dreamspark (via school)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0B
Wederom bedankt, dat .sdc een bestandstype voor Mac's was was een aanname omdat ik nog nooit van dit bestandstype gehoord had. Ik ga er vanuit dat het nu gaat lukken, mijn Windows download is bijna klaar. Mocht het alsnog niet lukken, horen jullie het wel ;)

@nanoChip
Windows 8.1 via Dreamspark en VMWare Fusion 7 van de VMWare Store (ook gratis via school)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nanoChip
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-10 16:06
J0B schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 15:18:
Wederom bedankt, dat .sdc een bestandstype voor Mac's was was een aanname omdat ik nog nooit van dit bestandstype gehoord had. Ik ga er vanuit dat het nu gaat lukken, mijn Windows download is bijna klaar. Mocht het alsnog niet lukken, horen jullie het wel ;)

@nanoChip
Windows 8.1 via Dreamspark en VMWare Fusion 7 van de VMWare Store (ook gratis via school)
Dat bestandje wat je van DreamSpark download wordt uiteindelijk gewoon een ISO (als het goed is heb je een locatie opgegeven). Bij het maken van een nieuwe VM kan je deze ISO kiezen als installatie bestand.
Pagina: 1