Medion Akoya P5225 D (MD 8825) RAM upgrade

Pagina: 1
Acties:
  • 2.923 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-06 21:16

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Topicstarter
Hoi,

Ik heb hier een Medion van anderhalf jaar oud staan en ik heb er spijt gekregen dat ik het gekocht.
Bij aankoop riep men al te miepen dat er een SSD en er maar slechts 4 GB i.p.v. 8 GB heeft.

Nu dacht ik erover om de reepjes te vervangen. Want straks komt GTA V aan misschien vereist het 6 GB
(vergeleken met de Xbox 360 (512 MB) en GTA IV PC (1,5 GB) klopt hier natuurlijk geen hol van)
Helaas zitten er maar 2 bankjes in van 2 GB per stuk en in totaal 4 GB.
Volgens Piriform Speccy zit er Nanya PC3-12800 2 GB in en denk dat de moederbord 4 bankjes heeft. Helaas het zijn er echt maar 2. :'(

Afbeeldingslocatie: http://s11.postimg.org/7gbew273n/RAM_Medion_plaatje.png

Mijn vraag is kunnen er reepjes in van een ander geheugen-merk?
Voorbeeld: http://azerty.nl/8-750-60...eheugen-4-gb-di.html#info

Betreffende pc: http://aldi.medion.com/md8825/nl/?refPage=medion

Anders gooi je deze topic maar dicht als dit niet op Tweakers.net thuis hoort. :/

93 % geheugengebruik doet ie vaak als de virusscanner bezig is. :P
Het is nu 75 %, bij aankoop was het 53 %.

[ Voor 13% gewijzigd door MedionAkoya op 22-10-2014 13:22 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:00

Nemesizz

Untouchable

Het probleem met Medion (en een aantal andere OEM's, AKA 'kant en klaar PC's') is dat ze soms heel koppig kunnen zijn met hardware dat werkt en niet werkt.

Dat is dus een beetje het rotte met het upgraden van een PC zoals een Medion. Want heel vaak hebben die een 'white-list', een lijst met hardware die werkt, al het andere wat dus niet op die lijst staat, werkt gewoon niet. Dus of dat RAM gaat werken kan denk ik niemand met zekerheid zeggen (tenzij ze zelf dezelfde PC hebben en toevallig het RAM hebben geupgrade :P ).

Dan punt 2.
Verwacht niet té veel van een RAM upgrade.
Je geeft aan GTA V te willen doen, maar dan loop je al meteen tegen een ander probleem aan.
De videokaart. Dat is een gewone GeForce GTX 650 (dus géén Ti ! ) met slechts 1GB videogeheugen.
Die is dus niet bepaald geschikt voor recentere games (bij een 650 Ti had het misschien nog gekund, maar een non-Ti is niet echt snel).
En kom je ook weer bij punt 1 eigenlijk, met die white-list, videokaart upgraden bij een Medion werkt vaker niet dan wel. Meestal krijg je dan gewoon geen beeld (PC accepteert de kaart niet).
Want straks komt GTA V aan misschien vereist het 6 GB
(vergeleken met de Xbox 360 (512 MB) en GTA IV PC (1,5 GB) klopt hier natuurlijk geen hol van)
De manier hoe een Xbox (of console in het algemeen) met dingen als RAM omgaat is heel anders dan hoe een PC er mee omgaat, ook met de huidige consoles (PS4 en Xbox One).
Daarnaast is de Xbox360 versie anders dan de PC en Xboxone/PS4 versie, veel minder detail en dergelijke, en kan dus af met mindere specificaties (en dat is dus wat anders dan de PC versie alle settings op 'low' zetten, zelfs dan ben je in verhouding een veel snellere PC nodig dan een Xbox360).

Daarnaast, is een GPU (videokaart) veel belangrijker dan veel RAM geheugen hebben als het om gamen aankomt. En zoals ik hierboven al aangaf, verwacht niet te veel van die GeForce 650, want dat is helaas geen echt snelle kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02:37
Als ik jou was zou ik gewoon een nette tweedehands PC kopen voor een leuk prijsje, met een 7950, I5'je en 8GB aan RAM. Dan heb je een nette PC, die een hele tijd mee kan, en een stuk neter en makkeklijker is dan jouw Medion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Topicstarter
3L3ktr1k schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 15:23:
Als ik jou was zou ik gewoon een nette tweedehands PC kopen voor een leuk prijsje, met een 7950, I5'je en 8GB aan RAM. Dan heb je een nette PC, die een hele tijd mee kan, en een stuk neter en makkeklijker is dan jouw Medion.
Hoho, niet zo snel een conclusie trekken.

Ik zie dat ze te koop staan voor 500 euro...te veel, ik ben ook maar slechts een werkloze flikker.

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02:37
Maar wat nou als je jouw Medion dan ook te koop zet. En anders moet je het nog even uithouden met dit geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Topicstarter
Deze topic kan dicht.

Ik heb nu Crucial Ballastix 1600 mhz 8 GB op XMP

pricewatch: Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derpstra_
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18-02-2024
Werkt het met die set?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:53

nelizmastr

Goed wies kapot

Waarom zou het topic anders dicht kunnen volgens hem? Lezen is niet moeilijk hoor ;)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Topicstarter
Ja, bij mij wel.

[ Voor 4% gewijzigd door MedionAkoya op 17-06-2016 22:38 ]

Trein?

• DionDiego
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 22-12-2020
Nog uiteindelijk goedgekomen met de ram en heb je de videokaart geupgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ICTspul
  • Niet online
*knip* kap eens met spammen joh

[ Voor 99% gewijzigd door br00ky op 20-10-2020 11:47 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.